handdator

Visa fullständig version : kontroll



Greven
2011-07-26, 17:50
Kontroll tycker jag han har iaf, 10 poäng till den som först räknar konerna!

http://www.youtube.com/watch?v=pJxOsYh12yY

Jonas
2011-07-26, 18:42
Har sett detta klippet säkert tio ggr och blir lika imponerad varje gång! :)

Ove
2011-07-26, 19:08
Har sett detta klippet säkert tio ggr och blir lika imponerad varje gång! :)

:) Instämmer, men jag skulle vilja se det i mörker för att kunna njuta av gnistorna. ;)

freddemannen
2011-07-26, 19:13
Har oxå sett det flera gånger men man blir lika imponerad varje gång!!
Och ja i mörker med gnistorna hade varit skoj ;)

Kret
2011-07-26, 20:03
Tycker nästan det är mer imponerande av den som konstruerat banan. Känns som ordnat kaos.

Intruder
2011-07-26, 21:07
Hm bör gå dubbelt så fort med en plastraket eller ;-)

Mats Liifv
2011-07-26, 21:30
Han är ju helt sanslös, hur sjutton vet han hur han ska köra? Själv blir jag snurrig i huvudet bara av att se alla koner. Han har en helt makalös kontroll på sin hoj med kontrollerade skrap i de snävaste böjarna!

pentti01
2011-07-27, 01:41
Hm bör gå dubbelt så fort med en plastraket eller ;-)
,,skulle inte tro det, men med en supermotard :)

RobbeS
2011-07-27, 10:45
Helt fantastiskt.
Man ser dock att det skiljer en hel del i säkerhetstänkandet mellan USA och Europa. I USA sitter mc poliserna och kör i byxor, Piketröja eller skjorta och lågskor medan dom i Sverige är fullt utrustade. Tror inte heller att en Harley skulle klarat Rikspolistyrelsens/arbetsmiljöverkets krav för upphandlingsavtal med tanke på vibrationer och liknande.:D

Mats Liifv
2011-07-27, 14:06
Helt fantastiskt.
Man ser dock att det skiljer en hel del i säkerhetstänkandet mellan USA och Europa. I USA sitter mc poliserna och kör i byxor, Piketröja eller skjorta och lågskor medan dom i Sverige är fullt utrustade. Tror inte heller att en Harley skulle klarat Rikspolistyrelsens/arbetsmiljöverkets krav för upphandlingsavtal med tanke på vibrationer och liknande.:D I USA har jag sett poliser på, förutom Harley, både Honda, Kawasaki och BMW. Har för mig att jag läst att varje distrikt väljer vilka hojar just dom vill köra. Inget centralt gruppköp, som i Sverige alltså.

RobbeS
2011-07-27, 14:18
I USA har jag sett poliser på, förutom Harley, både Honda, Kawasaki och BMW. Har för mig att jag läst att varje distrikt väljer vilka hojar just dom vill köra. Inget centralt gruppköp, som i Sverige alltså.

Nä, dom har ju till skillnad från Sverige en mängd olika polisorganisationer organisatoriskt skilda från varandra. Local Police, State Trooper, Sheriff, County Police, Highway patrol, FBI, DEA osv,osv så det är nog svårt med ett samköp. :)

Olle Å
2011-07-27, 14:48
Tycker det är mycket imponerande hur han handskas med hojen. Många timmar bakom styret där.
Slog mig en tanke .
Hur ser det ut på våra avrostningar. Där klagar faktiskt en del över att det är svårt.

Stoffe_G
2011-07-27, 16:38
Jaha, då får man ge sig ut och öva lite mer bland konorna känns det som :-)