handdator

Visa fullständig version : Hur låser ni er hoj?



tommysollen
2011-07-26, 13:15
Till min Yamaha Royal Star har jag bara använt styrlåset och ett elektriskt lås till startmotorn som man klickar av med en liten dosa ungefär som till en bil, efter att man satt på tändningen. Utan det går inte startmotorn igång.

Nu när jag byter hoj tänkte jag skippa det där dryga och kanske inte ens giltiga elektriska låset och då undrar jag; vad använder ni för lås?

Bonusfråga: vad menas med denna text egentligen?

"Om bygel- eller kättinglås används ska det omsluta två av mc:ns motstående ramdelar."

tommysollen
2011-07-26, 14:05
Till min Yamaha Royal Star har jag bara använt styrlåset och ett elektriskt lås till startmotorn som man klickar av med en liten dosa ungefär som till en bil, efter att man satt på tändningen. Utan det går inte startmotorn igång.

Nu när jag byter hoj tänkte jag skippa det där dryga och kanske inte ens giltiga elektriska låset och då undrar jag; vad använder ni för lås?

Bonusfråga: vad menas med denna text egentligen?


Ni som röstar i pollen får gärna kommentera också :rolleyes:
Intressant att höra om ni är nöjda med låset eller missnöjda osv.

Greven
2011-07-26, 17:46
Kör med inbyggda styrlåset och ett bromskivelås från Handelsboden. Litet, smidigt och godkänt.

Jonas
2011-07-26, 18:44
Styrlås och bromsskivelås samt inlåst i garage med två portar.

Olle Å
2011-07-26, 19:00
Till min Yamaha Royal Star har jag bara använt styrlåset och ett elektriskt lås till startmotorn som man klickar av med en liten dosa ungefär som till en bil, efter att man satt på tändningen. Utan det går inte startmotorn igång.

Nu när jag byter hoj tänkte jag skippa det där dryga och kanske inte ens giltiga elektriska låset och då undrar jag; vad använder ni för lås?

Bonusfråga: vad menas med denna text egentligen?


I princip menas att bägge gaffelbenen med bygel eller kätting genom hjulet. Eller svingen

Molgan
2011-07-27, 01:35
I de fall jag säkrar hojen; immobilizer, styrlås plus ett skivbromslås av bygeltyp som jag sätter i bakdrevet. Skivbromsen är lätt att demontera, drevet är säkrare. Nuförtiden har jag ett garage men när jag hade enbart carport kedjade jag ihop hojarna (hade två) med en pelare. Säkrare än garage då ett garage enbart innebär att tjyvar kan jobba ostört med själva hojen när de väl brutit sig in.

Nu bor jag iofs i en rätt fredad del av landet där hojtjyvar oftast bestraffas direkt och handgripligen, hade jag bott söderut i en storstad hade jag nog vidtagit större säkerhetsåtgärder. =)

MrFluke
2011-07-27, 14:30
Grov kätting med lika grovt lås, skivbromslås, inlåst i ett låst förråd i ett låst garage. Endast 5 personer har tillgång till det låsta förrådet. Snor någon den så har dom iaf fått jobba lite hehe

Hamre
2011-07-28, 20:12
Kunde inte rösta då mitt exempel inte fanns med.
Jag låser aldrig hojen!

Jan-Olov
2011-07-28, 20:41
Styrlås, låst och larmat garage.

Figurehead
2011-07-29, 14:19
Skivlås från Handlesboden. Enda anledningen är egentligen att det är det smidigaste alternativet då jag inte har någon förvaringsmöjlighet på choppern. Låset är ju så litet att det får plats i fickan utan problem... Skitnöjd med det för övrigt.

nippe
2011-07-30, 19:37
Jag har lås i drevet och kedja runt en stolpe till bakhjulet.

Sent from my HTC Sensation Z710e

Mavve65
2011-08-01, 12:34
Immobilizer och bromskivelås. Står fördemesta i låst garage på natten.