handdator

Visa fullständig version : Pulserande bromsverkan



Nina
2011-07-24, 20:41
Körde min Scrambler för en vecka sen och för första gången noterade jag en pulserande bromsverkan i låg fart. Så har den aldrig betett sig förut, så första tanken var: Har den stått still för länge? :hmmmm2:

Nej, det är dags att byta bromsar fram på hojen såg jag när jag lyste in med ficklampan och spanade. Och när jag ändå är där och byter så tänkte jag även byta bromsvätska på hojen. Så vet jag att de är tipp-topp sen, bromsarna. :adore:

engström67
2011-07-24, 21:31
Körde min Scrambler för en vecka sen och för första gången noterade jag en pulserande bromsverkan i låg fart. Så har den aldrig betett sig förut, så första tanken var: Har den stått still för länge? :hmmmm2:

Nej, det är dags att byta bromsar fram på hojen såg jag när jag lyste in med ficklampan och spanade. Och när jag ändå är där och byter så tänkte jag även byta bromsvätska på hojen. Så vet jag att de är tipp-topp sen, bromsarna. :adore:

Eftersom beläggen innerhåller metall så brukar det bli lite rost på skivan där beläggen befinner sig.brukar man ju se om man tvättar hojen och den står ett tag,men det bromsar man ju bort rätt fort,men står den en längre stund så blir det ju lite värre,men borde ju gå att köra till.Skivorna i sig är det ju rostfritt stål i så dom klarar sig ju.

Nina
2011-07-25, 07:02
Jag tror inte att den stått så länge att de kärvar, jag har tänkt på det när jag ändå är där och servar bromsarna. :)

Jag bytte bak på den för ett par år sen. Ha ha, min man skulle bara visa mig och så råkade verktygen hamna i hans händer och *han* började meka! Här ville jag göra det själv men en hörbar suck från djupet fick verktygen att hamna i mina händer igen och jag bytte bak. :)