handdator

Visa fullständig version : lite hjälp tack... val av cross



Lek3r
2007-08-20, 03:55
Tjao!

Tänkte börja köra cross igen, har inte kört sen jag var 13 och är 18 nu så jag tänkte hoppa upp på en 125..

hittade 3 fina i lagom pris klass.

den en KTM sx 125-01 den andra en Yamaha 125-02 och den tredje en Husqvarna 125-01 (Alla är 2t)

undrar om någon av er känner till att någon av modellerna (vid dessa årtal eller liknande) brukar ha något speciellt som går sönder lätt osv.

Ni kan gärna berätta bra/dåliga saker om ni själva haft någon av modellerna eller känner till något.


tack på förhand :D

pewa
2007-08-20, 15:31
Har själv en Yamaha 250 2t som jag är väldigt nöjd med, går bra och känns driftsäker. Lite skräp i förgasaren är det ända bekymret jag haft med den.

Husqvarna vet jag itne så mycket om, annat än att det VAR svenskt :)

KTM verkar bli allt populärare men när jag köpte min första cross för 5-6 år sen var det flera som sa att jag skulle akta mig för KTm om jag inte ville skruva.. om det bara var skitsnack vet jag inte.

Du är inte sugen på en 250?

Lek3r
2007-08-20, 15:39
jag har med hört lite om de med skruvandet...
Men de kanske bara gäller vissa årsmodeller..
Nä de får bli en 125 till att börja med tycker jag..sen kanske byta upp mig till nästa år

turbo
2007-08-20, 22:22
hej!

alla märken du har tittat på är stora märken och har bra kvalitet, det skiljer inte lika mycket mellan märken nu som förr. ktm tycker jag personligen är ett bra köp!

TcAnders
2007-08-22, 19:06
I´m back!.. ;D

Om jag fick välja mellan hojjarna du listat så skulle det blivit Yamaha:n.. Äldre Husqvarna är helt ok, men jag tror att Japs ligger före där.. Japs ligger även före Ktm på dom lite äldre hojjarna..
Yamaha:n är helt klart en bra hojj 02, hållbar, ok fjädring, chassie.. osv.. Den ligger helt klart före dom andra två..

Jag måste fråga: Hur stor är du?.. Längd, vikt.. Har inte kört sen du var 13, vid 13 kan man vara ruggigt bra om man kört etag.. Många som köper sig 125:or tröttnar VÄLDIGT fort, och jag har en känsla att du kanske kommer göra det också.. Därför vore det kul/bra att veta hur stor du är..

// Anders