handdator

Visa fullständig version : Honda CBR600 1990 går ojämt



Steffo256
2011-07-16, 11:06
Hej

Nån som vet hur man får den att gå jämnare på låga varv min funkar bara perfekt om det är över 5000 varv.

Funderat på att sätta på ett bagageutrymme svårt att montera?

zaphyr
2011-07-16, 12:04
Ge den en ordentlig service samt en förgasarsynkning. Det kan hjälpa

pentti01
2011-07-16, 14:01
Hade liknande problem med min hoj efter att behövt vrida om till reservtanken,,,
Som "första-enkla åtgärd" hällde jag i rengöringsmedel avsett för insprutningsmotorer; det hjälpte :)
Ren tur kanske ?

Guzzi-Leif
2011-07-17, 00:53
Som zaphyr skriver:
Börja med en noggrann motorservice. Särskild noggrannhet med förgasarrengöring, -synkronisering samt inställning av "lågfartskretsarna" = tomgångsmunstyckena. Om det nu inte är en insprutad maskin...
Rengöring av tank, bränslekran och -ledningar bör också genomföras.

Kolla om det finns särskilda monteringssatser för packväskor till din mc(Givi, Hepco&Becker m.fl). I så fall är det enkelt, det blir väldigt stabilt o bra men kostar några kronor. Ett annat alternativ är mjuka väskor som läggs över baksadeln - det blir billigare (t.ex. Biltema, www.louis.de m.fl.).

V Saarela
2011-07-17, 16:11
Som nämnts så behöver den kanske en genomgång enligt förslag.

Kan ju också vara att någon tänddel krånglar(tändhatt, stift, kabel). Enklast är att starta och snabbt känna på grenrören att dom blir varma.

Såsom CBR1000 av den första modellen så är det svårt att hitta packväskhållare. 87-90 finns nog inget att köpa, åtminstone av dom märken jag känner till(förutom då topboxhållare)
Kanske gå på en Givi Wingrack och sen modifiera universalfästena som finns att köpa.