handdator

Visa fullständig version : Dödlig framfart (insekter)



Guzzi-Leif
2011-07-13, 23:34
Det var väl det jag trodde: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13319925.ab
Och många av de döda sitter på min mc...

pentti01
2011-07-14, 08:24
En bra anledning till att använda glasögon eller visir,, känner några som kör utan vare sig det ena eller andra!
Får jag knycka denna tråd? Hur många har fått en större insekt eller annat, på olämpligt ställe?
Jag har fått några stora insekter på kinderna när jag kört med öppen hjälm ( alltid glasögon dock)
En gång har jag fått ducka för en groda som en kråka tappade.
Vid ett vägbygge blev jag träffad av en sten som bilen framför skickade iväg. Den träffade på höger hand vilket resulterade i att jag tappade greppet i några sekunder,,
Slutligen har jag knockat en liten fågel med höger hand, tittade efter den och såg i backspegeln hur den slog ner i asfalten... :(

Guzzi-Leif
2011-07-15, 00:15
Jag är så glad åt styrkan på visiren - det smäller bra ibland!

pentti01
2011-07-15, 09:17
Håller med, det hände igår: hoppar till inombords varje gång ! :)

Duke
2012-03-27, 15:21
Har kört med visiret öppet och fått in en geting. Gör inte om det misstaget en gång till.

Olle Å
2012-03-27, 16:20
För flera år sedan när vi körde kanske i ca 100 km./tim flög en fågel upp ur diket och träffade min kompis mitt i bröstet. Han fick tvärstanna och trodde att han skulle dö , som han kände sig. Det blev ett skapligt blåmärke. En skalbagge mitt i pannan känns rejält om man kör fort. Kör alltid med någon sorts glasögon om visiret är uppfällt.:D:D

Ankan1
2012-03-27, 16:40
Kom att tänka på de gamla bil klistermärkena i bakrutan, En miljard flugor kan ju inte ha fel … Ät skit.

Bighoj
2012-03-27, 17:07
Kom körandes för något år sedan och kände en ordentlig smäll uppe på hjälmen,körde vidare och efter en liten stund så rann där nån äcklig gegga ner för visiret och på väg in i ventilationen på hakan.Jag fick lätt panik men hann precis stänga ventilationen och stanna för att torka av sörjan,Najs.
Brukar alltid se till att jag har våtservetter med mig samt har alltid en microduk med mig.

Dragstar
2012-03-27, 18:42
Har kört med visiret öppet och fått in en geting. Gör inte om det misstaget en gång till.

Samma här, mitt på ölandsbron utan någon chans att stanna förrens efter bron. Fort gick det kan jag lova;)

Duke
2012-03-27, 19:28
Samma här, mitt på ölandsbron utan någon chans att stanna förrens efter bron. Fort gick det kan jag lova;)

Vad är oddsen? Snacka om sammanträffande. Hände mig med på Ölandsbron, också ganska exakt på mitten. Blev dock stucken sekunden innan jag hann mosa den med pekfingret så jag gasade inte på utan körde lugnt. Kör inte mer med öppet visir efter detta. J*vla getingar!

Pfaff
2012-03-27, 20:51
Det var väl det jag trodde: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13319925.ab
Och många av de döda sitter på min mc...


Hmm

Eftersom det står i just Aftonbladet är det ju följaktligen antingen lögn eller precis tvärtom.
Vad som nu kan vara tvärsemot 800 miljarder. Alltså är det lögn, vilket härmed bevisats. :D