handdator

Visa fullständig version : Oljenivå central/sidostöd



Klaus wunder
2011-07-12, 13:56
Stående på centralstödet visar oljan helt full, på sidostödet tomt.. Är det som det ska vara?? Tacksam för svar! ( Suzuki bandit)

engström67
2011-07-12, 14:12
Stående på centralstödet visar oljan helt full, på sidostödet tomt.. Är det som det ska vara?? Tacksam för svar! ( Suzuki bandit)

Jepp,på sidostödet lutar ju hojen,och oljan rinner över:confused::)

Klaus wunder
2011-07-12, 14:31
Misstänkte nåt sånt ja, tack.

akems
2011-07-12, 15:27
Hej
Brukar vara stående rakt,dvs på central stöd.

erikn
2014-03-29, 16:34
Struntar i att skapa en ny tråd, jag fortsätter på den här vad gäller oljenivån. Jag gjorde idag oljebyte och -filter på min hoj.

Men nivån. Ska den vara i glaset när den är avstängd eller igång? För när den är avstängd så har jag precis längst upp i glaset, startar jag hojen är nivån längst ner. När ska man kolla nivån?

Ove
2014-03-29, 17:42
Struntar i att skapa en ny tråd, jag fortsätter på den här vad gäller oljenivån. Jag gjorde idag oljebyte och -filter på min hoj.

Men nivån. Ska den vara i glaset när den är avstängd eller igång? För när den är avstängd så har jag precis längst upp i glaset, startar jag hojen är nivån längst ner. När ska man kolla nivån?

:) Centralstöd på plan mark. Avstängd och nivån mitt i glaset. ;)

Helgoson
2014-03-29, 18:45
Oljan skall dessutom vara varm.

Ove
2014-03-29, 19:34
:) Glömde i mitt förra inlägg: Mitt på glaset - ungefär... När motorn startas schlörpar den till sig en ordentlig skvätt ut i oljekanaler och upp i topparna så det är ingen risk för överfyllning om du bara har vilonivån inom glaset. Risken med ordentlig överfyllning är att vevslängarna når ner och vispar olja och det sägs att det kan skada motorn.

Jag ser själv till att ha i till något över mitten när jag ska ut och köra för något går det åt på resan. ;)

erikn
2014-03-29, 22:41
Tackar!