handdator

Visa fullständig version : Var är gruset…?



Nina
2007-08-17, 19:45
I dag blev det en tur på grusvägar igen men de hade blivit tillplattade och var mer som att köra på asfalt. Sist jag var där var det nylagt grus och rena rullgruset, då var det kul! :D
I dag var det mindre roligt, det enda ”upphetsande” jag råkade ut för var när jag funderade i en vänsterkurva att jag är nog lite för långt åt vänster och far nu, tänk om det kommer en bil?
Sagt och gjort, hann precis tänka klart så dök givetvis en bilist upp i vänsterkurvan! :o
Jag hoppade till på hojen varpå reaktionen infann sig direkt och adrenalinet rusade i höjden. Jag bromsade ner farten och vips befann jag mig på min sida av vägen i ett nafs. Knappt så jag själv hängde med där, jag bara följde med hojen åt höger illa kvickt… ;)
Under några minuter efteråt satt jag och darrade som ett asplöv, det var nära där. Men snart var jag tebax i mina vanliga takter igen och drog på järnet.
Senare mötte vi en Volvo, han låg mer i mitten så det blev lite smalt en kort stund. Förbaskat bred Volvo det där… ::)

Efter färjan i Skanssundet på väg mot väg 257 Södertäljevägen kom jag till en snäv högerkurva och la ner hojen riktigt ordentligt. Det var kul! Kändes som om jag låg ner på sidan och fotpinnarna tar väl snart i marken. Har nog aldrig lagt ner hojen så mycket förut. ;D