handdator

Visa fullständig version : Byxorna i stövlarna eller utanpå



goldfish
2011-07-01, 23:35
Hur är det egentligen tänkt att man ska bära sina mc-stövlar? Ska byxorna vara instoppade i stövlarna eller ligga utanpå?

Spontant känns det som att det är säkrast om de är instoppade i stövlarna, eller hur gör ni?

pentti01
2011-07-01, 23:42
Jag har inte plats för byxor i mina stövlar. Vid regn är det en fördel att ha byxorna utvändigt så att vattnet leds bort, och inte ner i stövlarna. Annars är det väl som alltid: upp till var o en? Brukar inte Race-hoj killarna/tjejerna ha stövlarna utanpå,,,?

Guzzi-Leif
2011-07-02, 00:20
Skinnställ: Instoppat i stövlarna
Textil: Utanpå stövlarna

Det var min åsikt det...

Linnex
2011-07-02, 08:47
Skinnställ: Instoppat i stövlarna
Textil: Utanpå stövlarna

Det var min åsikt det...

Mina mc-Jeans blir invändigt. Får inte plats utanpå.

Ove
2011-07-02, 09:43
:) I mitt fall är det självklart byxan utanpå för jag sitter upprätt när jag kör.

Vad man kan fundera på är var kommer blåst, getingar, regndroppar, lortsprut trån framhjulet och annat ifrån? Som gammal scout gäller taktegelprincipen. Då är det rätt med byxa utanpå i de flesta fallen utom om man kör glidare med framflyttade fotpinnar.

I praktiken är det nog så att det är annat än funktion som styr när man är utanför bankörningen.... mode, stil i fh. till vilken hojtyp man har osv .... Äsch skit samma .... jag vet inte så noga .... det är krångligt det där.

Prova iallafall inte att stoppa ner regnbyxorna i stöveln för då blir du blöt om tårna. ;)

Olle Å
2011-07-02, 10:01
Körde med skinnbyxor nerstoppade i stövlarna för de fick inte plats utanpå. Naturligtvis började dert regna så jag börjacde bli blöt om fötterna. Fick dock tag i ett par plastpåsar . Stoppade ner fötterna i dem och drog bxorna utanpå. Blev i allafall inte blötare.

Goretexbyxor utanpå täta stövlar gör ju att man kan köra en hel dag i ösregn utan att bli blöt.

Masberg
2011-07-02, 22:58
En tanke är väl vid en rejäl vurpa.Fastnar man med stöveln är det
stor risk att foten slits av.

Motormannen
2011-07-04, 23:18
Som touringåkare ser jag inget syfte med att ha byxorna innanför stövlarna, mina går nog knappt in i stövlarna och om de gör de så är det stor risk att de veckar sig och skaver mot benet. För att inte tala om att blöta fötter är ingen hit!

Skinnbyxor på ett ställ sitter ju tajt mot hela kroppen och borde då vara mycket lättare att kila in i ett par racingstövlar.

Mina 5 cent. :)