handdator

Visa fullständig version : +27° C



Nina
2011-06-28, 20:02
…visade utomhustempen nu ikväll. Tänkte ta hojen men visst, i farten går det väl an, fläktar lite och så men sen gå runt bland folk i full mc-mundering? Nä tack. Så jag tog Vespan, på med hjälmen och i väg.

Framme var det en del fniss och tittande, alla andra hade hojar och där kom jag på en Vespa. Skratta på ni, tänkte jag. Kan också roa mig med att åka hem och byta moppe efter moppe om jag vill… :aetsch:

Den gick så fint och bra, nu har jag hunnit med hela 16 mil på den. Det är 100 mils inkörning annars… Lär ta år innan jag kört in den känns det som. I alla fall i min takt, jag åker ju inte på den varje dag. Kanske jag skulle göra? :D

Väl hemma igen bad Jocke mig att krypa in under hans bil och slå med släggan på en torosionstav. Han var tvungen att demontera den tidigare i veckan och nu behövde han min hjälp. Med en torosionstav kan man sänka och höja framdelen på Moparbilar. Ibland kan man behöva demontera dem när nya headers ska på och denna stav är i vägen.

Så nu la jag mig under bilen och skulle slå med släggan, då upptäcker jag att jag saknar kraft i vänster arm?? Jag fick knappt upp släggan från golvet? Skumt, så jag fick lägga mig på sidan och använda båda nävarna, hade annars aldrig lyckats slå in den där staven. Det är väl åldern, börjar bli skruttig och gammal hö hö. :rolleyes:

http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=427&pictureid=2744

engström67
2011-06-29, 09:17
…visade utomhustempen nu ikväll. Tänkte ta hojen men visst, i farten går det väl an, fläktar lite och så men sen gå runt bland folk i full mc-mundering? Nä tack. Så jag tog Vespan, på med hjälmen och i väg.

Framme var det en del fniss och tittande, alla andra hade hojar och där kom jag på en Vespa. Skratta på ni, tänkte jag. Kan också roa mig med att åka hem och byta moppe efter moppe om jag vill… :aetsch:

Den gick så fint och bra, nu har jag hunnit med hela 16 mil på den. Det är 100 mils inkörning annars… Lär ta år innan jag kört in den känns det som. I alla fall i min takt, jag åker ju inte på den varje dag. Kanske jag skulle göra? :D

Väl hemma igen bad Jocke mig att krypa in under hans bil och slå med släggan på en torosionstav. Han var tvungen att demontera den tidigare i veckan och nu behövde han min hjälp. Med en torosionstav kan man sänka och höja framdelen på Moparbilar. Ibland kan man behöva demontera dem när nya headers ska på och denna stav är i vägen.

Så nu la jag mig under bilen och skulle slå med släggan, då upptäcker jag att jag saknar kraft i vänster arm?? Jag fick knappt upp släggan från golvet? Skumt, så jag fick lägga mig på sidan och använda båda nävarna, hade annars aldrig lyckats slå in den där staven. Det är väl åldern, börjar bli skruttig och gammal hö hö. :rolleyes:

http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=427&pictureid=2744

He he minns när en spännbult till torosionstav flög ur på min -68 superbee,snacka om sänkning.Någon har väl hållit på att skruva en massa på dom så det blivit gängpaj,kan ju lätt bli det.Det var ju bara att skruva ur den andra med och hoppa vidare,ville ju inte åka hem igen.Sedan var det ju bara att sätta dit nya:)

Nina
2011-06-29, 11:11
He he minns när en spännbult till torosionstav flög ur på min -68 superbee,snacka om sänkning.Någon har väl hållit på att skruva en massa på dom så det blivit gängpaj,kan ju lätt bli det.Det var ju bara att skruva ur den andra med och hoppa vidare,ville ju inte åka hem igen.Sedan var det ju bara att sätta dit nya:)

Wow, har du haft en SuperBee?? Hade jag ingen aning om! Såg förresten en -70:a igår, gissa om jag dreglar när jag ser en -70:a. Verkligen gillar formerna på dem. :adore:

Kolla så tuff:
http://www.streetsideclassics.com/images/inventory/cha/774/774b.jpg

http://shannongrasso.com/0809phr_08_z+1970_dodge_super_bee+rear_view.jpg

Här har vi alltså en -68, inte så dumma de heller:
http://farm4.static.flickr.com/3436/3383441653_ebbce25fc2.jpg

engström67
2011-06-29, 20:49
Snygga bilar:) jag sålde min -01 när jag köpte första tigern,skulle väl varit kul att ha kvar,men finns bara tid för ett intresse nu.Nu har ju bilarna blivit så dyra,skulle gärna vilja ha en -70 challenger

Nina
2011-06-30, 06:00
Det finns en -70 Challenger till salu, för 180.000 kr och det är billigt för att vara en sån bil. Den är fin i skicket, såg den häromdagen. Min man känner honom som har den, han ska sälja den för han vill ha en annan bil och vill bli av med den fort. Normalt får man räkna med runt 180.000 kr för renoveringsobjekt, de prisklasserna brukar skvallra att det finns en del jobb att göra på bilen. Men den här är besiktad, fin och körs med. :)

engström67
2011-06-30, 08:46
Jaha 180000kr visst kanske är bra pris,men för mycket pengar ändå.Kanske bara är en 383,a i den med.Jag vill ha 426,men då snackar vi mycket mera pengar,men drömma kan man ju:)

Nina
2011-06-30, 09:50
Njäe, den har 440.
Oh Hemi, ja ingen bil jag skulle ha råd att skaffa heller, delarna kostar dessutom klart mycket mer också. Men frän motor helt klart!