handdator

Visa fullständig version : Trögstartad Kawa KX250 -91



micko
2007-08-15, 23:05
Tjenare alla hojglada.
Fick mig en 250cc av sambons arbetsgivare som gav upp hoppet.
Jag bytte stake, alla lager, kolvar och allt som rör sig i motorn förutom växellåda som var fräsch.
Efter en dags provning av munstycken så fick vi henne till att gå ordentligt.
Nu till det jobbiga, den går att rulla igång och ytterst sällan kicka igång.. Ordentligt med komp är det i den, men ibland känns det som om kicken "fastnar".
Sen står man där som en blå smurf med en gurka i munnen och kickar tills man blir blå, motorn går runt men den hoppar inte igång.. Rulla igång den går alltid men kicken vägrar..
Nytt tändstift har den också.. Kan någon ge mig råd?
Stycka om den igen? eller vad ska jag göra? :S
tacksam för svar


//micko

micko
2007-08-16, 00:53
kan det vara någonting med tändningen? Har provat lite olika inställningar men utan framgång :S

turbo
2007-08-16, 13:40
svår fråga det där, kan ju vara en del olika saker.. ;)

nytt stift, är det rätt sort?
hur går den att starta när den är varm? går den som den ska när det är igång?

förgasaren brukar också kunna ställa till det, en rengöring är aldrig fel.


hej förresten! :)

micko
2007-08-16, 20:33
svår fråga det där, kan ju vara en del olika saker.. ;)

nytt stift, är det rätt sort?
hur går den att starta när den är varm? går den som den ska när det är igång?

förgasaren brukar också kunna ställa till det, en rengöring är aldrig fel.


hej förresten! :)


Jo.. kan väl vara en del som spelar in här..ett 9es stift är det.. Ska tydligen vara rätt enligt speedequipment ivarje fall.
Den är lika trögstartad på kicken när den är varm.. med tanke på att förgasaren har varit helt isärplockad så tror jag inte det kan vara just skit som kan ställa till de nu..
Hej själv =)

//micko

pewa
2007-08-17, 02:03
Min förra cross, cr250 var också riktigt svårstartad tills jag kom på hur man gjorde ;)

Crossar och speciellt den var väldigt känslig på gas/choke vid kallstarta. Choke och INGEN gas var det som gällde, gasade man bara lite så var den stendöd.

micko
2007-08-17, 04:05
Jo att dom är känsliga vet jag allt om.. Men nu snackar vi riktigt svårstartad kall som varm.. Kan det vara så att jag har ett på tok för stort munstycke i förknasaren?

turbo
2007-08-18, 10:40
Jo att dom är känsliga vet jag allt om.. Men nu snackar vi riktigt svårstartad kall som varm.. Kan det vara så att jag har ett på tok för stort munstycke i förknasaren?


det kan vara så, kolla vad för bestyckning du har och vad som ska vara original, enligt instr.boken alltså.

LillArne
2007-08-18, 20:34
Brytar system ? då är det avståndet som är galet..har själv haft ett sådant problem..
Letade efter fel överallt och försökte till sist med att bara minska avståndet på brytarna och den startade lätt efter den justeringen.

micko
2007-08-19, 22:00
idag märkte jag att kickjäveln förmodligen fått sig en smäll.. Böjd o jävlig..
+ att den satt väldigt högt.. härligt att man alltid tror att det är ett jobbigt problem då det i själva verket var jättelätt..
suck.. blir så trötter på mig själv..

pewa
2007-08-20, 11:43
idag märkte jag att kickjäveln förmodligen fått sig en smäll.. Böjd o jävlig..
+ att den satt väldigt högt.. härligt att man alltid tror att det är ett jobbigt problem då det i själva verket var jättelätt..
suck.. blir så trötter på mig själv..


Så det var därför kicken "fastnade" alltså :) Startar den om den ska nu da?

micko
2007-08-24, 20:34
japp.. den startar lättare ja.. men är fortfarande lite grinig imellanåt.. ska kolla bestyckningen igen..

tomahs900
2008-01-27, 14:58
Har haft en kx 250 95:a samma bekymmer men skit i bestyckningen går den bra när den väl e igång har det inte med den att göra.
E garanterat en teknik fråga...ni måste komma överens..du..kicken..choken..tomgången o framför allt gashandtaget.
Kan säga att de va bara jag som fick igång min...alla andra fick springa en sväng med den.
Ps kolla så den ligger helt i friläge när du kickar minsta lilla den drar på lamellerna kan ställa till de för dig.

Lycka till.