handdator

Visa fullständig version : Honda Fury



Ändy
2011-06-23, 19:24
Hej,
Är sugen på att uppgradera hojen och nu har Honda Fury seglat upp som ett alternativ till Night rod. Vad tycker panelen om Fury?
Personligen gillar jag designen, har bara kört den 10 minuter men den kändes helt ok tycker jag.
någon med mer erfarenhet av den?

Lillen
2011-06-23, 20:13
hallå.
Vet inte så mycket om just Fury förutom att den är väldigt snygg. Har själv en Honda VTX 1300 och innan det var det en Honda Shadow och tycket att kvaliten på Honda är bra. Vet inte hur service-kostnaderna är på Furyn men ganska ok på min VTX, 1900:- för 100 mila tex.
Vissa Honda modeller har dyra tändstift (500:- st), men vet inte om det gäller Furyn.
Lycka till men hojköpet.

Lillen

Ändy
2011-07-22, 20:58
Provkörde Furyn härom helgen och den var faktiskt riktigt rolig och lättkörd. Ingent dokdrag men det hade jag inte räknat med. Snygg design och hyfsat lättkörd. Mer lättkörd än man kan tro när man ser den. Personligen skulle jag nog utrusta den med öppnare pipor och nytt luftfilter för att få upp effekten lite, nu kändes den i samma härad som min VT 750 (som numera är såld).

Nu körde jag dock en Night Rod Special några dagar senare och det var en brutal skillnad. Så för tillfället har jag ställt in siktet på en night rod speciel till nästa säsång. resten av den här säsången är jag nog hojlös.....men skulle ändå inte haft tid att köra........tyvärr är HD lite oproportioneligt dyra men det får man väl ta antar jag........

Vill helst ha en Honda men då får de göar en Night Rod ;-).

Jåke
2011-07-22, 21:42
Det gör en hel del att öppna upp andningen på Fury, den är grymt strypt. Man behöver inte gå så långt som till system som väcker halva byn när man startar, men har för mig att det finns närmare 20 hkr att hämta utan att göra ingrepp i motorn. Bara genom att se till att den får luft, kan göra sig av med avgaserna och har rätt blandning.

Bippen
2011-11-12, 19:41
Tjenare!
Vet ej om du har köpt dig en Night Rod Special, men jag köpte mig en Honda Fury i sommras och jag är mer än nöjd och den låter som en chopper ska göra. Inför nästa säsong blir det mer ombyggnationer. Jag håller med om att HD har grymma hojar, men jag tycker att de är både för dyra och för vanliga.
Lycka till med ditt köp.

/Bippen

Intruder
2011-11-16, 15:26
Bippen Mer info gärna om/när du öppnar upp den "luft o buller"
Är själv sugen på en sån

Bippen
2011-11-16, 18:42
Det jag har idag är Cobra`s avgassystem, Cobra´s luftintag och självklart med power commander. Den låter grymt gött :D
Eftersom du funderar på en Fury så kan jag säga att jag är grymt nöjd med min. Man sitter hur gött som helst.

V Saarela
2011-11-16, 19:08
Det gör en hel del att öppna upp andningen på Fury, den är grymt strypt. Man behöver inte gå så långt som till system som väcker halva byn när man startar, men har för mig att det finns närmare 20 hkr att hämta utan att göra ingrepp i motorn. Bara genom att se till att den får luft, kan göra sig av med avgaserna och har rätt blandning.


Dom där 20 hästarna effektförbättring är inte i top utan nånstans i mellanregistret(vilket också är egentligen viktigast)
Nåja, försökte bläddra i min burk för att hitta en Pitebos Fury som EMP i Boden justerade i bänk efter montering av Cobra helsystem, pc och luftfilterkitt. Hittar inte den, men minns att det var en ruggig förbättring i mellanregistret och framför allt i vrid.

JanneD
2012-01-28, 19:59
Dom där 20 hästarna effektförbättring är inte i top utan nånstans i mellanregistret(vilket också är egentligen viktigast)
Nåja, försökte bläddra i min burk för att hitta en Pitebos Fury som EMP i Boden justerade i bänk efter montering av Cobra helsystem, pc och luftfilterkitt. Hittar inte den, men minns att det var en ruggig förbättring i mellanregistret och framför allt i vrid.
Det är min Fury som Saarela skriver om. Kan bara bekräfta att det blev en enorm förbättring av vridet. Att även ljudet blev mer mullrigt är ju inte fel heller.