handdator

Visa fullständig version : Backat ett par steg?



Nina
2007-08-15, 13:34
Hmm, har jag nu backat ett par steg? Var det nybörjartur första turen på mc efter uppehållet när allt gick så lysande? Eller ställer jag för höga krav på mig själv?
Det sistnämnda, ja.

I går när vi körde grusväg vilket jag tycker är så förbaskat kul blev nu rädd för gruset och vägen! Va'?! Läs och häpna! Jag, rädd för grusvägen?? Vad har hänt med mig nu då??
Så när jag inte körde som jag tyckte jag borde kunna blev jag arg på mig själv så hemma slogs jag med dammsugaren och skurtrasan och drog igenom huset. Sen kändes det bättre, nu hade jag fått avreagera mig under nån timme eller två. ;D

Sen ringde min handledare i går kväll för att berätta att han nu är hemma. Jag haffade honom direkt och sa att grusvägskörningen gick åt pipan så det måste jag öva på, helst i morgon (alltså i dag)!
Nu på eftermiddagen ska vi ge den där grusvägen på moppo, helst innan regnet kommer. Annars blir det så mycket att tvätta för handledaren, för det är ju hans hoj...

Nåja, det är väl inte så illa kört i dag ändå. Jag körde ju krypbanan utan att sätta ner en fot på slutet så det får väl duga. ;D
De hårda inbromsningarna går lysande, inga låsta bakhjul här inte! Har ju haft den fula ovanan att stampa på fotbromsen och låsa bakbromsen och sladda med hojen. Nu tar jag i med handbromsen så till den grad att jag nästan låser framhjulet. Det är precis på gränsen till låsning.
Rev ett par konor på högfartsbanan i början vilket beror på att jag tittade fel. Annars körde jag banan bra utan att riva fler konor.

På slutet får vi plocka in konor, fattar inte att folk tycker det är så svårt? Det är ju bara att stanna bredvid konan, böja sig ner och plocka upp den, ställa den på tanken, fram till nästa kona och så plocka upp den på tanken och iväg till nästa kona, och så nästa, nästa, nästa…
Vet inte vad det beror på men tappar folk hojen just när de plockar upp en kona eller vad? Jag begriper inte vad som är svårt med detta.

Okej, iväg och slå grusvägen på käften nu! :D