handdator

Visa fullständig version : Hej



kitsapgrl
2011-06-19, 21:28
Hej, svenska som bor i USA och kör en KLX250S. Har bara kört sedan 2009.

Jag gick med här för jag vill se bilder från Sverige och era turer ni gör där hemma. Har sett så otroligt lite bilder och rapporter från Sverige på nätet, mest Norge resor.

Jag VET att det finns MASSOR med vackra vägar i Sverige också, tex Sörmland, dalarna, Skåne, Småland etc med vackra bondgårdar, slott och herrgårdar. Så nu får ni ta och motivera er och inte glömma att ta med kameran! :):D

Min hoj:

http://i52.tinypic.com/2cxf12g.jpg

Guzzi-Leif
2011-06-19, 22:07
Läcker bild; den kan du sälja till Kawa o amerikanska turisttjofräsen.
Ha det riktigt bra därborta!

DearHunter
2011-06-19, 22:52
Hallå där "over there" och välkommen. :)

Vars är bilden tagen.. kanonfint. :banana:

kitsapgrl
2011-06-19, 23:39
Guzzi-Leif: Tackar ;)

DearHunter: Bilden är tagen på en skogsväg i The Olympic Mountains. :)

erkagn
2011-06-20, 05:16
Hej och välkommen! Ett annat vackert ställe i Sverige är Höga kusten vid Örnsköldsviks-trakten.

Nina
2011-06-20, 06:08
Välkommen, saknar du oss här, i ett kallt Sverige med is på rutorna, snöslask och elände…? ;)
Skämt åsido, vad gör du där? Flyttat för gott eller tillfälligt? Bodde själv i San Francisco för en del år sen. :)

Mavve65
2011-06-20, 09:48
Välkommen!
Grymt fin bild! Vilka vägar det måste finnas "over there"!!
På Öland finns det en fin grusväg längs östkusten...ska dit i sommar...blir väl lite slirigt med min street, men om man kör lugnt ska det nog gå.

Borken
2011-06-20, 10:40
Grymt fin bild och trevlig hoj!
Får väl skicka med ett par av mina bilder, den gamla nerlagda kraftverksdammen vid Yngeredsfors (taget med en skitkamera, orkade inte släpa med systemkameran).
Inte så lång sträcka för min trötta gamla XT 250.
Grymt sugen på en sån KLX men dom är lite väl dyra så det får bli något annat.

MVH
/Janne

kitsapgrl
2011-06-21, 04:24
Ledsen att det tog tid för mig att svara, men jag är ju 9 timmar efter så ni sover när jag är uppe och tvärtom..:o

erkagn: Ja, högakusten är super fint. Ser fram emot bilder därifrån..hint, hint ;):D.

Nina: Jag gifte mig med en amerikanare (han kör en DRZ400). Jag har nog bosatt mig här för gott, men jag kommer ju hem och kollar läget ibland. ;) Fast det är inte ofta, ett par år mellan besöken. Senast hemma i Svedala 2009. Nja jag saknar inte vädret och mörkret i Sverige, men jag saknar att se landskapen och de röda husen och äta filmjölk, tunnbrörulle, messmör..visst är det helt fantastisk natur där jag bor och jag har helt sanslös tur att jag kan köra skogsvägar i bergen varenda helg om jag vill..men ibland behöver man se lite svenskt också...;). Förresten, gillar din Triumph skarpt. :) Skulle jag skaffa mig en asfaltshoj, vill jag ha en triumph scrambler.:love:

Mavve65: Bra, då tar du med dig kameran till Öland så jag får se sen!! :D

Borken: Tack för bilder, jag blev super glad! :) Plus du kör en liten hoj också, amerikanen min visste direkt vad det var när han såg din lille xt250. Du skulle kunna hänga med oss i bergen utan problem!;) Varför är KLX dyr i Sverige, vad kostar en där..i USA är den billig, just nu kan du få tag i en för runt $4999 och du kan säkerligen förhandla ner det priset mer.

Nina
2011-06-21, 05:41
Tack, ja Scramblern är cool och rolig att köra också.
Hmmm 9 timmar efter, du är på västra sidan av USA. :)

Ska fixa lite svenska bilder till dig. :)

Borken
2011-06-21, 07:36
Årets modell låg på $7600
Det fanns faktiskt en begagnad på blocket för samma som era nypriser.
Jodå, XT:n är smidig när vägarna blir sämre blir det riktigt dåligt kan man alltid bära hojjen :)

/Janne

kitsapgrl
2011-06-22, 04:41
Nina: Så bra, det ser jag fram emot!:)

Borken: Ja de är rätt praktiska våra små hojjar när vägarna är dåliga. De är kul att kunna puttra runt på skrutt vägar och utforska. :)

Nu har jag lyckats ladda upp en kort grustur film vi gjorde här i USA. Dålig kvalite men den får duga:
http://youtu.be/CfT5CAsewlw