handdator

Visa fullständig version : kraschade på uppkörningen



Viragomannen
2011-06-17, 14:12
ja vad ska man säga,hade klarat lågfartsbanan klockrent tänkte att nu jävlar skulle man äntligen få körkortet,adrenalinet pumpade tog rejält med fart inför högfartsbanan undanmanövern gick bra likaså slalom åkningen och vändningen slalom tillbaks mot inbromsningen klockrent inte en kona fälld återstår inbromsningen i 50 km vad händer helt plötsligt ligger jag på backen med hojen på andra sidan om mig.tänker fy faan vilket missflyt.

får hjälp att resa upp hojen och tänker att man har ju 2 försök på sig,men känner att smärtan i vänstra armen är för stor för att köra nå mer,påpekar innan körningen att platsen vi befinner oss på ett gammalt flygfält har en hel del små sten på banan,detta kan ha varit en liten bidragandes orsak till omkullkörningen +att jag satsade för offensivt och nöp handbromsen lite för mycket,blir till att använda en hoj med abs nästa gång jag kör upp.
vilket lär dröja då man nu sitter med proaxialt benbrott,dvs armen helt av:banghead:

så nu har man dessutom stukat sitt självförtroende rejält.kan bara skriva med ena armen därför har jag bara små bokstäver i inlägget.
håller som bäst på med försäkringspapper då en del småfix måste fixas på hojen+att skyddskläderna gick sönder.

ett bra tips kör alltid upp med en hoj som har abs.
garage vändningen togs bort från uppkörningen pga fall och dylikt.
skulle vara intressant och veta om fler omkullkörningar har inträffat som i mitt fall.
hade väl räckt om man kuggat i trafiken eller vält koner men att köra omkull det suuuger.:(

erkagn
2011-06-17, 14:16
Usch! Jag lider med dig. Hoppas brottet läker snart så du hinner köra upp senare i sommar. Man får en tankeställera att ABS är bra att ha!

Nina
2011-06-17, 14:23
Åh så tragiskt, hoppas du inte blir avskräckt. Om du kan hoppa upp på en hoj och kör lite nu. Det gjorde jag efter min vurpa och det var bra terapi.

DearHunter
2011-06-17, 15:08
Attans vilken osis.

Du är inte ensam om detta. Tur i oturen var att Du befann dig på bana. Tänk dig ute i trafiken med en bil som kommer bakom dessutom :(

Jag drog i handbromsen för kung fosterland för ett tag sedan i 70 knyck. 12 h senare kör jag en ny hoj med ABS.... :o

Bli inte avskräckt. Det är nu som Du kan kalla dig för en äkta biker ;)

Guzzi-Leif
2011-06-17, 16:23
Lider med dig och önskar god bättring!

Mavve65
2011-06-17, 16:26
Verkligen synd, tycker du kunde fått lappen ändå-du fixade ju nästan allt...borde göras en helhetsbedömning....hoppas skadan läker snabbt

Lazze
2011-06-17, 16:29
Jädrar vad tråkigt! Hoppas dock att brottet läker bra och fort så du kan hoppa upp i sadeln igen.

Lycka till!

Snickaren
2011-06-17, 16:44
Mycket tråkigt att höra, hoppas du läker snabbt och fixar nästa uppkörning.

//N.

Olle Å
2011-06-17, 21:02
Jäkligt tråkigt nu när sommaren står för dörren. vet inte om du kan övningsköra privat nåt.
Kan du det så boka ny uppkörning om ca 6 veckor efter malören. Du kan nog köra lite försiktigt när det gått 5 veckor.
Glöm inte att försöka hålla armen och handen i trim hela tiden, så den inte stelnar till och tappar kraften. Visst kan det göra ont, men va tusan ..........
Jag jobbade som hovslagare då jag bröt av både vadben och skenben så illa att det inte gick att gipsa, så jag fick en jättespik i benet som fortfarande sitter kvar. Började sko hästar igen efter 6 veckor.
Jag har tyvärr ingen ABS vilket jag märkte för några år sedan då vi var en grupp som for runt på en massa småvägar. Killen framför mig gick omkull i en kurva och jag bromsade för att inte klippa honom, men gick själv omkull. Den andra klarade jag , men bröt ett nyckelben på kuppen. Blev sjukskriven hela 11 dagar. Gjorde verkligen ont att jobba igen.

freddemannen
2011-06-17, 23:40
Shit vilket oflyt att lägga sig uppkörningen. :(
Det är ju mycket nerver med i situationen dom sådan oxå..
Lycka till med kurerandet nu hoppas på ett snabbt tillfrisknande och snart körkort trots allt!

Mc.Binis
2011-06-18, 16:40
Krya på dig och lycka till nästa gång, håller tummarna! ^^

Molgan
2011-06-18, 20:35
Trist! =( Hoppas du hinner läka ihop och komma upp i sadeln innan hösten.

Ändy
2011-06-18, 20:52
Trist! Jag låste också framhjulet på uppkörningen men hade tur och höll mig på hjulen, andra försöket var jag lite väl försiktig och fick lite för lång bromssträcka men jag blev godkänd ändå. Tittar också på att byta till ABS.... troligen blir det byte av hoj denna eller nästa säsong.....

Phaedre
2011-07-21, 00:40
Beklagar! Min make gick omkull på uppkörningen i oktober och slog nyckelbenet ur axelfästet. Det gick inte av men kommer aldrig att läka helt utan han kommer få dras med en knöl längst ut på ovansidan av axeln. Han vart så irriterad att han lyfte upp hojen och körde den tillbaka till körskolan, sen dröjde till våren innan han kunde köra igen. I maj i år körde han upp igen och det gick förstås galant. Nu är det bara mitt kort som hägrar. Vill gärna höra hur det går för dig. Krya på dig!

Mats Liifv
2011-07-21, 12:32
Känns som en självklarhet att banan ska vara ren om man kör bromsprov. Fast det var ju bra att det hände där det hände och inte ute i trafiken. Så länge man inte vrider styret ska det inte hända just någonting, även om du låser upp frambromsen. Om det inte är olja eller något annat halt på banan ska man inte behöva köra omkull. Låser man däremot upp fotbromsen kan det bli rejäla kast, även vid torrt väglag. Jättetråkigt med armbrottet, hoppas att det läker på ett bra sätt och inte ger några framtida men. Är själv rejält titanförstärkt med platta och skruvar, så jag vet hur det är. Ingen rolig tid, hade själv dock bara smärtor under första veckan sen var den biten över...

Nina
2011-07-21, 13:25
När jag körde upp låg det glas i slutet av banan där jag skulle vända runt. Han sopade bort det innan jag fick köra där.

tommysollen
2011-07-21, 14:09
När jag körde upp låg det glas i slutet av banan där jag skulle vända runt. Han sopade bort det innan jag fick köra där.

När jag körde upp var det frostfläckar lite här och där. Som tur var inte precis på banan, men nära på.
När vi stack ut i trafiken så snöade det!