handdator

Visa fullständig version : Rekommendation på MC-kängor/stövlar?



goldfish
2011-06-13, 00:14
Tänkte kolla vilka kängor ni rekommenderar? Har tittat lite på TCX Infinity? Har ni några andra som ni är störtnöjda med? Är inte ute efter några supersport-stövlar utan några som erbjuder SÄKERTHET och är VATTENTÄTA.

De får gärna passa till de kläder jag har: :)

Jacka: Lindstrands STR Jericko:
http://www.hainesmc.co.uk/images/uploaded/category_icons/category_389_DDOverride_lg.jpg

Byxor: Lindstrands STR Curtis
http://www.hainesmc.co.uk/images/uploaded/products/product_1852_001_lg.jpg

Molgan
2011-06-13, 10:14
Har haft ett par infinity nu i 3 år och har varit jättenöjd. 100% vattentäta, andas och blir aldrig för varma. Sköna, snudd på promenadskor. Bra kvalitet.

Negativt: Åker man offroad är sulan för mjuk, och skydden på smalbenen är lite ynkliga när man vurpar. Är ingen stålhätta framme i tån, har trots det funkat fram tills renolyckan jag var med om för ett par veckor sen då vänsterdojjan havererade framtill.

Är ju inte lika säker som en sportstövel om du ska köra väg men hästlängder bättre vad gäller komfort och fukt.

klaus
2011-06-13, 14:31
har ett par Diadora storlek 44 till salu för 1500:- , vattentäta och säkra
Samt ett par amerikanska Ridge för samma pengar,dom har även luftkudde i hälen så det är jetteskönt om du måste gå eller stå halva dagen i nån mc utställning.
Använder själv båda modellerna och är jättenöjd, skicka pm ifall intresserad

Mats Liifv
2011-06-13, 16:03
Var jättenöjd med mina Infinity under de fyra år jag hade dom. Vattentäta och lagom varma, dessutom sköna att promenera i. Dom slutade sina dar i en olycka med ett rådjur. Spännena på högerstövelsn slets bort i kontakten med rådjuret. Är bra sugen på att köpa ett par igen!

räven
2011-06-13, 19:46
Aldrig mer stövlar med dragkedja. Grus å regn ödelägger dragkejor av plast.

goldfish
2011-06-13, 21:05
Molgan: vilka stövlar rekommenderar du om man skulle välja att gå sporthållet?

goldfish
2011-06-13, 21:14
Man tycker att stålhätta vid tårna och bra skydd vid smalbenen borde man kunna få plats med och ändå ha ok andningsförmåga. Hmm.. jag har inte tänkt att köpa en sporthoj, men vill ändå ha några bra och säkra stövlar.

Mats Liifv
2011-06-13, 21:21
Molgan: vilka stövlar rekommenderar du om man skulle välja att gå sporthållet?Har ett par TCX Compeitzione S Goretex. Högsta tänkbara säkerhet på alla punkter, dessutom med GoreTex. Har aldrig läckt en droppe. Funkar bra att gå i. Har faktiskt vandrat en mil i ösregn vid en semesterresa i Österrike. Helt problemfritt. Kostar en del men som oftast...man får vad man betalar för!

goldfish
2011-06-13, 23:02
Mats: Låter kanon! Vad är det då som gör att du funderar på ett pr TCX Infinity igen?

Seth
2011-06-14, 00:54
Har ett par TCX Compeitzione S Goretex. Högsta tänkbara säkerhet på alla punkter, dessutom med GoreTex. Har aldrig läckt en droppe. Funkar bra att gå i. Har faktiskt vandrat en mil i ösregn vid en semesterresa i Österrike. Helt problemfritt. Kostar en del men som oftast...man får vad man betalar för!

slår också ett slag för dessa. riktigt sköna. ifs lite knarr men bara att ta lite siliconspray så.

Mats Liifv
2011-06-14, 10:56
Mats: Låter kanon! Vad är det då som gör att du funderar på ett pr TCX Infinity igen?
Tyckte att dom funkade bra till mitt grusvägsåkande. Dom crosstövlar jag har idag är för klumpiga och dessutom inte vattentäta, vilket är en klar nackdel!

Mats Liifv
2011-06-14, 10:57
slår också ett slag för dessa. riktigt sköna. ifs lite knarr men bara att ta lite siliconspray så.Just det, glömde knarrandet! Lösningen på det "problemet" gav ju Seth!;)

baseman
2011-06-16, 10:25
Jag kör med biltemas stövlar, och tycker dom är kanon! Siliconspray på dragkedjan löser problemet med regn och smuts i och på dragkedjan.

goldfish
2011-06-16, 19:48
Baseman: Ang. Biltemas stövlar så har jag aldrig testat dem, men läste i senaste Bike att det var tveksamt skydd, men jag kan minnas fel.

baseman
2011-06-16, 23:40
Baseman: Ang. Biltemas stövlar så har jag aldrig testat dem, men läste i senaste Bike att det var tveksamt skydd, men jag kan minnas fel.

Det är möjligt. Men tycker att dom känns rätt säkra. Jag var inne på Yamaha i Nässjö och provade modeller från 4700:- och neråt...tror dom billigaste var run 1800:-, och det lägre segementet av dessa kändes mycket sämre än biltemas.
Och jag har inte 4000:- som jag vill lägga på stövlar.

Biltemas kanske kan ses som en bra kompromiss.

Snickaren
2011-06-17, 16:53
Efter mycket provande och funderande så valde jag dessa http://sulasmcbutik.se/index.php/default/kategori/stovlar/forma-northwind.html
Trivs mycket bra med dom då dom känns ganska smidiga plus att dom är CE godkända med lilla Mc dekalen i dom.

//N