handdator

Visa fullständig version : Ålandsresa med BMW-klubben



Mats Liifv
2011-06-07, 10:34
Hade en härlig helg på Åland tillsammans med kompisarna i BMW-klubben. Text och bilder på bloggen!

freddemannen
2011-06-07, 11:52
Verkar varit en bitvis spännande resa :)
Man känner verkligen hur mycket hojen väger i dom här sammanhangen..

Mats Liifv
2011-06-07, 16:09
Verkar varit en bitvis spännande resa :)
Man känner verkligen hur mycket hojen väger i dom här sammanhangen..
Väger kan jag lova dig att den gör! Det var skitsvårt att manövrera den, fattar inte riktigt att det gick. Blir svettig bara jag tänker på det. Van att köra på grusvägar, men då med betydligt lättare hojar, utan passagerare plus att jag kör stående! Kan garantera att jag hade nytta av den kunskapen. Bara rent vansinne att ge sig ut på sådana vägar. Kommer inte att göra om det...;)

Nina
2011-06-07, 18:15
Pust vilken resa men gott att inget hemskt hände. :)

freddemannen
2011-06-07, 21:38
Väger kan jag lova dig att den gör! Det var skitsvårt att manövrera den, fattar inte riktigt att det gick. Blir svettig bara jag tänker på det. Van att köra på grusvägar, men då med betydligt lättare hojar, utan passagerare plus att jag kör stående! Kan garantera att jag hade nytta av den kunskapen. Bara rent vansinne att ge sig ut på sådana vägar. Kommer inte att göra om det...;)

Prövade grusväg med passagerare i helgen med Fjr'en inte särskilt frivilligt det var mer så att det var grusväg sista biten till ett ställe vi skull till, nu var detta en hyfsat bra grusväg men redan här kände man tyngden och känslan av att glider det iväg blir det jobbigt på riktigt så jag förstår vad du menar och känner mig väldigt nöjd utan den erfarenheten :cool:

Med en annan hoj kan jag tänka mig att det är riktigt roligt med grus och annat löst underlag.

Mats Liifv
2011-06-07, 23:56
Med en annan hoj kan jag tänka mig att det är riktigt roligt med grus och annat löst underlag.Hade jag kört min Varadero och varit ensam hade det bara varit roligt...det är en sådan oerhörd skillnad mellan olika typer av hojar. Brukar köra ett par hundra mil på grusvägar varje år med med min Honda, Yamaha, KTM eller vilken grushoj jag har för året, så vanan är det inget fel på. Utan den hade jag garanterat lagt omkull oss ute i skogen. Hade inte blivit roligt att resa upp den och försöka komma igång igen. Kommer aldrig att göra om det!