handdator

Visa fullständig version : Undvik vägen! (Varning för dåliga vägar)



Henric_D
2011-06-05, 08:18
Vet inte om det finns någon sån här tråd, då får ni flytta den :P

Rekomenderar starkt att ni undviker Riksväg 50 mellan Alfta och Lamborn (mellan Bollnäs och Falun). Stort vägbygge där nu, åkte den sträckan igår och det verkar inte bli klart i sommar.

Finns det någon tråd där det rekomenderas vägar?? typ Testa Sträckan.....

erkagn
2011-06-05, 08:44
Jag undviker Kolbäcksvägen genom Umeå i sommar eftersom de håller på bygga om den till E4.

Vet inte om det finns någon sådan tråd för tips på skoj vägar. Tror inte det. Det var en bra ide :-)

pewa
2011-06-06, 16:53
Bra initiativ, tar och spikar fast den här tråden så kan alla framtida vägvarning hamna på samma ställe.

Freda
2011-06-06, 21:07
Här på Värmdö där jag bor "Lagar" vägverket vägarna varje år genom att köra med en lastbil som först sprutar ut flytande tjära sen sprutar den på ett lager med fint grus = snorhalt.
Det värsta är att vägarna är i dåligt skick och lagningarna ganska omfattande vilket resulterar i att redan efter 1 dag så ligger det mesta gruset mitt i körbanan "mellan hjulen för en bil" och där ligger en lång sträng i flera veckor. Inte vidare kul när man lägger ner hojen i kurvorna, gäller å ligga kvar i samma spår. Att tänka på är att vägverket tar bort skylten om halt väglag redan efter 2-3 dagar.

Motormannen
2011-06-06, 22:24
Här på Värmdö där jag bor "Lagar" vägverket vägarna varje år genom att köra med en lastbil som först sprutar ut flytande tjära sen sprutar den på ett lager med fint grus = snorhalt.
Det värsta är att vägarna är i dåligt skick och lagningarna ganska omfattande vilket resulterar i att redan efter 1 dag så ligger det mesta gruset mitt i körbanan "mellan hjulen för en bil" och där ligger en lång sträng i flera veckor. Inte vidare kul när man lägger ner hojen i kurvorna, gäller å ligga kvar i samma spår. Att tänka på är att vägverket tar bort skylten om halt väglag redan efter 2-3 dagar.

Det kallas att tänka på bred front... eller inte! :mad:

baseman
2011-06-07, 08:46
Vägen mellan Lekeryd/Svarttorp och Skärstad utanför Jönköping är nygrusad på en del stället. Riktigt svårt att se gruset också. Varning!

cribbe
2011-09-16, 18:35
Tänkte bara flagga för en liten varning. Var idag ute och körde runt Häckeberga slott i skåne och vägverket har varit flitiga med att lägga grus i vägkanterna på många småvägar runt omkring. Framför allt i ett antal kurvor var det sten ute på vägen vilket inte alltid är så kul!