handdator

Visa fullständig version : Förstahoj med ABS - tips?



rickythefox
2011-05-28, 20:12
Hallå!

Har nyss tagit kortet och är ute efter en rolig och lättkörd förstahoj som funkar bra i Stockholmstrafiken. Ett krav jag har är ABS då jag tror att det kan hjälpa nåt enormt i en nödsituation. Sen ska den gärna se rolig ut också. :)

Har tittat lite på Kawasaki ER-6F (vill ha kåpor så det inte blåser så javligt på motorvägarna). Körde en Yamaha XJ6 på skolan, men den är något för dyr. Finns det några andra hojar som man bör kika på?

Har en budget på runt 40000:-

engström67
2011-05-28, 20:36
Hallå!

Har nyss tagit kortet och är ute efter en rolig och lättkörd förstahoj som funkar bra i Stockholmstrafiken. Ett krav jag har är ABS då jag tror att det kan hjälpa nåt enormt i en nödsituation. Sen ska den gärna se rolig ut också. :)

Har tittat lite på Kawasaki ER-6F (vill ha kåpor så det inte blåser så javligt på motorvägarna). Körde en Yamaha XJ6 på skolan, men den är något för dyr. Finns det några andra hojar som man bör kika på?

Har en budget på runt 40000:-

Tyvärr så finns det inte så mycket att välja på för dom pengarna med abs.Kawan ligger väl närmast och dom har abs standard på ALLA nya hojar som säljs i sverige:)

Molgan
2011-05-28, 20:54
Hej å välkommen! Kan rekommendera en Suzuki SV650SA, har ABS, jätteskön å köra och billig att äga. Finns att hitta begagnad i din prisklass. Har själv haft en -08 och var jättenöjd.

Tog den på en tripp runt Europa som du kan läsa om här (http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=2664).

erkagn
2011-05-28, 22:30
Visst har BMW haft ABS länge på sina 650 enstånkor? eller minns jag fel?