handdator

Visa fullständig version : Avstå kursen p gr av förkylning?



Evavind
2011-05-22, 08:22
Jag har sett fram emot SMC kurs idag, få lite ny input på körtekniken och så. Men jag vaknade med huvudvärk och är inte frisk och stark. Jag skulle kunna pressa mig själv att delta i kursen, 5 timmar lång, men jag tänker också att jag kanske inte får ut lika mycket av det om jag inte är pigg? Det kanske rent av är lite oansvarigt att vara ute på hojen när det finns lite feber i kroppen? Det känns bara så himla synd att missa detta och få vänta rätt länge på nästa tillfälle....

Hur skulle ni andra gjort?

Eva

Nina
2011-05-22, 08:48
Jag hade satt hälsa och välmående i första hand. Kurser kommer fler tillfällen av, även om jag skulle fått vänta ett tag men hellre det än pressa mig själv för då kan saker och ting gå åt helvete istället. Man är inte lika skärpt med feber och huvudvärk så för min del skulle det vara bortkastad tid och även pengar, jag skulle vänta tills bättre tillfälle.

Evavind
2011-05-22, 08:57
Tänk att det är så svårt att vara hemma, när man sett fram emot nåt. Jag jobbar ofta helger och det är första gången på flera år som jag råkar vara ledig när det är denna kurs sker på vårkanten. Men men, jag får hantera min besvikelse + min förkylning och stanna hemma och ta det lugnt. Vet inte om kursavgiften kan betalas tillbaka? En hundring till SMC kan ju i och för sig vara bra för oss alla.

erkagn
2011-05-22, 16:46
Jag undviker att köra mc om jag inte känner mig 100% pigg och frisk. Man måste ju vara på hugget :-)

Evavind
2011-05-22, 21:55
Jomen visst är det så. Jag undviker att köra vid de tillfällen jag har sömnbrist, eller känner i kroppen att jag inte är pigg. Och nu med facit i hand kan jag säga att det var rätt att stanna hemma idag, även om just detta kurstillfälle var en sällsynt företeelse, och åtråvärd företeelse. Mitt syfte med kursen var att öka tekniken och därmed säkerheten.
Sen vill jag så klart hitta perspektiv så jag inte blir för kinkig med att vara i toppform till 150%, då finns väl snart inte en dag kvar då det är ok att ta ut hojen och köra? Jag är nog i grund och botten ett säkerhets-freak. Tack för att ni skrev tillbaka, jag har inte så många runt mig att diskutera hoj-frågor med.
Eva

erkagn
2011-05-23, 05:13
Så synd du missade detta tillfälle. Håller tummarna du får tillfälle gå kursen senare i sommar.