handdator

Visa fullständig version : Tur man inte körde hoj i dag



Nina
2007-08-08, 13:43
Vilket ösregn i dag!!
Himlen bara öppnade sig, jag är glad att jag inte hade nån lektion inbokad i dag. Fast det hade förstås varit trevligt att se om kläderna verkligen är vattentäta… Vindtäta vet jag att de ÄR! I måndags var det ca +28–30° C och sitta där och dutta runt hojen på en konbana i full mundering var tufft.

Jag gjorde av med mer vätska än jag hann få i mig. Bestämde mig för att nästa gång det är så här hett och jag ska köra bana i full mundering ska jag ta med hela 3 l vatten (hade bara med mig 1,5 l nu) och dutta ner lite salt samt socker. Organen behöver salt, socker gör att det tas upp snabbare. ;D

Efter två timmars övande började jag må illa och känna mig matt. Jag hade vätskebrist trots att jag drack vatten men det var inte tillräckligt. Så, nästa gång det är så där hett ska jag ta med hela 3 liter vatten. :D

Edit 10/8-07: Jag hade en omröstning huruvida jag var rostig eller ej efter flera veckors uppehåll från motorcyklandet i forumdelen Off topic.
Jag kan berätta att jag körde lysande, allt satt efter bara nån minut, det var som om jag vore född med olja i blodet! Efter första rondellen visste jag att det här kommer gå lysande, efter två varv i högfartsbanan sa läraren: ”Du kör ju som om du kört hoj sen du var 4 år gammal!”.