handdator

Visa fullständig version : Citroen Jumpy + BMW R1100RT?



Motormannen
2011-05-16, 18:40
Nu ska snart nya hojen hämtas och funderar på att låna en bekants Citroen Jumpy att lasta den i, men vi är ytterst osäkra på måtten.

BMW R1100RT ska vara 2205x900x1380 mm och lastlängden i bilen är runt 2100 mm och höjden till karmen bak är ungefär 1280 mm, därefter blir den 1400 mm. Man kan ju skruva av rutan relativt lätt på BMWn vad jag förståt och toppboxen måste man ju plocka bort, men kommer det att gå då om man vrider styret till max och ställer den lite på snedden? Vill ju inte åka iväg och sedan få reda på att det inte går! :(

Ove
2011-05-16, 18:58
:confused: Måste bara fråga - har den inte egna hjul att rulla på. Brukar nämligen själv göra jungfruresan direkt från köparen. Kanske jag är lite vidskeplig men jag har en känsla av att om man lär hojarna att bli skjutsade vill dom fortsätta i samma stil. :eek: :cool:

Motormannen
2011-05-16, 19:16
Haha, jo det var tänkt så från början men i detta fall finns det pengar att spara! :cool:

Ove
2011-05-17, 07:16
Haha, jo det var tänkt så från början men i detta fall finns det pengar att spara! :cool:

:D Spara pengar på MC finns väl inte utom möjligen som ett tunnt argument när man förhandlar med sin hustru, tillika kamrer, om att få tillstånd att köpa en hoj till? :rolleyes: :D