handdator

Visa fullständig version : fortkörningsböter!



turbo
2007-08-06, 21:43
jag var ute och körde i söndags, kommer åkande på en 90-väg och det gick väl lite för fort.. kommer runt en kurva och där står dom, farbror blå!

800 spänn i böter och inte mycket att säga annat än att jag får skylla mig själv. jag kunde ha gjort nått mycket roligare för dom pengarna :-\

har ni åkt dit för fortkörning någon gång?

Guzzi-Leif
2007-08-07, 00:05
Yes; utanför Kristinehamn efter 750 olycksfria semester-mil tur och retur Italien i slutet av 80-talet.
27 km/h för fort på 90-väg och 600:- i böter.
Bara att skamset erkänna sin synd och betala...

pewa
2007-08-07, 20:50
Yes; utanför Kristinehamn efter 750 olycksfria semester-mil tur och retur Italien i slutet av 80-talet.
27 km/h för fort på 90-väg och 600:- i böter.
Bara att skamset erkänna sin synd och betala...


600:- på 20 år är ganska bra ändå 8)

Jag har klarat mig från fortkörningsböter hittils. Höll på att få betala 800:- för att jag körde utan hjälm från garaget och hem dit jag hade hjälmen, det är TVÅ kvarter. Har aldrig sett en polis där under hela min uppväxt men nu så kom dom.. gick väl 5km/h så efter en liten diskussion körde jag de kvarvarande 50m hem :)

turbo
2007-08-07, 21:54
Yes; utanför Kristinehamn efter 750 olycksfria semester-mil tur och retur Italien i slutet av 80-talet.
27 km/h för fort på 90-väg och 600:- i böter.
Bara att skamset erkänna sin synd och betala...


600:- på 20 år är ganska bra ändå 8)

Jag har klarat mig från fortkörningsböter hittils. Höll på att få betala 800:- för att jag körde utan hjälm från garaget och hem dit jag hade hjälmen, det är TVÅ kvarter. Har aldrig sett en polis där under hela min uppväxt men nu så kom dom.. gick väl 5km/h så efter en liten diskussion körde jag de kvarvarande 50m hem :)


jag tror dom bara ville visa sin makt lite. jag har blivit stoppad för blåsning och fått påpekanden om mina miniblinkers jag hade.. som bilprovningen godkänt med polisen inte riktigt gillade.

Guzzi-Leif
2007-08-07, 23:43
Yes; utanför Kristinehamn efter 750 olycksfria semester-mil tur och retur Italien i slutet av 80-talet.
27 km/h för fort på 90-väg och 600:- i böter.
Bara att skamset erkänna sin synd och betala...


600:- på 20 år är ganska bra ändå 8)

Jag har klarat mig från fortkörningsböter hittils. Höll på att få betala 800:- för att jag körde utan hjälm från garaget och hem dit jag hade hjälmen, det är TVÅ kvarter. Har aldrig sett en polis där under hela min uppväxt men nu så kom dom.. gick väl 5km/h så efter en liten diskussion körde jag de kvarvarande 50m hem :)


Bara för att vara helt korrekt:
600:- på ganska exakt 34 års körkorts- och mc-innehav. Billiga mil i det avseendet 8)

Nina
2007-08-08, 14:12
Nu kommer jag nog förstöra nöjet här… :o
Jag skriver smått så det inte syns så himla mycket. ;)

Med 22 år bakom ratten har jag aldrig blivit stoppad, aldrig fått en P-bot eller en fartbot, inte ens en varning, ingenting. Jag har aldrig vållat en olycka men däremot blivit påkörd två gånger varav den senare på motorvägen i 110 blås. Bilen blev ett ramsnett skrot och krokig men jag klarade mig ganska bra, lite blåslagen bara. Det första jag gör är att hyra en bil nån timme senare för att inte bli rädd att köra bil igen. Och så ut på motorvägen det första jag gör.

Gibson
2007-08-08, 16:12
Jag har åkt dit med MC en gång och med bil 3ggr på 26 år så det är väll rätt så bra tycker jag med tanke på att jag kör 4000-5000 mil om året och det går för det mesta lite fort.

pewa
2007-08-08, 17:38
Jag fastnade förresten på en fartkamera en gång, eller den blixtrade till när jag körde förbi(lite för fort).
Väntade mig ett brev hem men det kom aldrig något.. jag klagar inte ;)

duboisi
2007-08-08, 18:47
tack och lov att man inte har skyltar fram än ::)

pewa
2007-08-10, 16:04
tack och lov att man inte har skyltar fram än ::)


Glömde skriva att det var med bil, men jag håller med dig 8)

turbo
2007-08-13, 11:19
Jag fastnade förresten på en fartkamera en gång, eller den blixtrade till när jag körde förbi(lite för fort).
Väntade mig ett brev hem men det kom aldrig något.. jag klagar inte ;)


det har blixtrad och blinkat en gång för mig också, men det var med hojen så det var ingen fara 8)

Printer
2007-08-13, 11:44
En fortkörning för 3 år sedan 1200 spänn = 109 på 90 väg. Trist.
Jag jobbade som låssmed i Sthlm och har snackat mig ur 2 fortkörningar.
Detta är en gammal metod låssmeder använt läääänge, tror att polisen fattar men släpper yrkeschaffisen, så går det till:
Polisen: Det gick lite fort det här...
Jag, snabbt och forcerat: Skriv ut böterna fort som f#n, jag har bråttom! Det där får chefen ta han om.... Skriv!
P: Bråttom?
J: visst, jag skall öppna för en vattenskada... Skriv!
P: Vattenskada?
J: Ja det är bråttom, innan hela kåken flyter bort.... Skriv!
P: Vattenskador... Ok stick då.
Jag svarar inte utan är redan på väg med gasen i botten.

2 ggr har jag klarat mig, men man måste ju ha en låssmedsskylt på bilen/taket så att det verkligen framgår att man är låssmed.

Min polare försökte samma grej och fick eskort av snuten till den adress han uppgett/hittat på, adressen fanns så han parkerade så olagligt man bara kan och sedan sprang han in i trapphuset och drog igen dörren bakom sig. Han väntade 10 minuter innan han gick ut igen och då hade snuten åkt, efter det så kör han inte så fort så ofta.

8) Printer

[Spanaren]
2007-08-18, 08:03
En fortkörning för 3 år sedan 1200 spänn = 109 på 90 väg. Trist.
Jag jobbade som låssmed i Sthlm och har snackat mig ur 2 fortkörningar.
Detta är en gammal metod låssmeder använt läääänge, tror att polisen fattar men släpper yrkeschaffisen, så går det till:
Polisen: Det gick lite fort det här...
Jag, snabbt och forcerat: Skriv ut böterna fort som f#n, jag har bråttom! Det där får chefen ta han om.... Skriv!
P: Bråttom?
J: visst, jag skall öppna för en vattenskada... Skriv!
P: Vattenskada?
J: Ja det är bråttom, innan hela kåken flyter bort.... Skriv!
P: Vattenskador... Ok stick då.
Jag svarar inte utan är redan på väg med gasen i botten.

2 ggr har jag klarat mig, men man måste ju ha en låssmedsskylt på bilen/taket så att det verkligen framgår att man är låssmed.

Min polare försökte samma grej och fick eskort av snuten till den adress han uppgett/hittat på, adressen fanns så han parkerade så olagligt man bara kan och sedan sprang han in i trapphuset och drog igen dörren bakom sig. Han väntade 10 minuter innan han gick ut igen och då hade snuten åkt, efter det så kör han inte så fort så ofta.

8) Printer


:D :D lol

duboisi
2007-08-26, 23:34
Min polare försökte samma grej och fick eskort av snuten till den adress han uppgett/hittat på, adressen fanns så han parkerade så olagligt man bara kan och sedan sprang han in i trapphuset och drog igen dörren bakom sig. Han väntade 10 minuter innan han gick ut igen och då hade snuten åkt, efter det så kör han inte så fort så ofta.
nästan så att jag hellre hade tagit bötern än att bli eskorterad, sånnt kan bli så pinsamt och det lyckades din vän verkligen med ;)

turbo
2007-08-27, 17:27
Iskallt Printer 8)

det jobbiga är om de försöker syna ens bluff, typ som att eskortera en med blåljus..