handdator

Visa fullständig version : Kawasaki GTR1400



Nilsson
2007-08-06, 20:15
nu har jag äntligen fått min GTR , och måste säga det är en otrolig hoj ser ganska klumpig ut men extremt lättkörd för er som dillar denna typen av hoj prova den ni kommer ej att ångra er

Gibson
2007-08-06, 20:18
Grattis och jag önskar dig många härliga mil på den. ;D

pewa
2007-08-07, 20:51
Bara att gratulera, riktigt fin hoj! Köpte du den ny?

turbo
2007-08-07, 21:55
du har rätt, den ser ganska stor ut men jag kan tänka mig att den är väldigt härlig längs vägen! kör du mycket långturer?

FJR Håkan
2007-08-09, 08:45
Hej Nilsson.
Grattis till din nya och till den nya tuoringmaskin som nu kommer till marknaden.
Det behövs lite konkurans mellan tillverkarna och nu ska det bli kul att se till nästa år vad BMW, Honda, Yamaha kommer med för motdrag.
Ha det bra & kör lugnt.
Håkan 8)

Nilsson
2007-08-09, 16:46
tack tack allihopa , ja den har knappt kommit ut aå visst köpte jag den ny , tja långturer jag har kört 85 mil nu i veckan , och den e helt underbar , men jag har min gammla kawasaki kvar med bushoj nu mera .
och jo den ser stor ut men har man kört lite så märker man hur lätt körd den är , finns ett par minus , det blir jävligt varmt vid knäna om man kör sackta ( och vem gör det) sen har kopplingen en tendens att rycka mär hojen e varm +att man måste gasa på när man startar i 1 ans växel annars e det lätt att den stannar , det har med de nya styrningen för ventilerna att göra . men det vänjer man sig vid , om vi sen ska ta positiva saker försäkringen e kanon billig , jag betalar 924 kr om året helförsäkring ,kawasaki står för vagnskadda och olycksfall första året , men utan bonus skulle den kosta 3500kr

pewa
2007-08-10, 16:03
Har kawa nån märkesförsäkring? 924 spänn hel/helår är ju gratis! :)

Nilsson
2007-08-10, 19:07
nä det är hos bilsport & mc i och med att jag har den andra hojen med så är det halva försäkringen , men då e det bara jag som får köra den och det e ju kanonbra slipper man alllt tjat ju

Maestro
2007-10-12, 19:04
Huh! Bilsport och mc ville ha 32600 kr för bara trafikförsäkringen, helförsäkring fanns inte som alternativ, fy fan vad värdelöst. Som tur är har man märkesförsäkring på IF, helförsäkring helår för ca 13000 kr/år.

Nina
2007-10-12, 19:11
Skumt, när jag knappar in mina uppgifter och väljer GTR1400 -08:a så får jag ca 1800:-/år och då har jag 50% rabatt för jag har en till mc.

Jag väljer 40+ –försäkringen, SMC-medlem, bor inom 08, nytaget körkort under 2007 och får fram den summan. Hur fick du den hiskeliga summan? Kanske scriptet fått spel och räknat helt galet?

PS, Man har ett års vagnskada, onödigt att teckna helförsäkring.

Nilsson
2007-10-12, 19:15
det stämmer nog jag e ju 45 och bor på landet , men sen har du ju glömt att kawa bjuder på halva med ju tror det e vagnskada och olycksfall första året

Maestro
2007-10-12, 19:34
Skumt, när jag knappar in mina uppgifter och väljer GTR1400 -08:a så får jag ca 1800:-/år och då har jag 50% rabatt för jag har en till mc.

Jag väljer 40+ –försäkringen, SMC-medlem, bor inom 08, nytaget körkort under 2007 och får fram den summan. Hur fick du den hiskeliga summan? Kanske scriptet fått spel och räknat helt galet?

PS, Man har ett års vagnskada, onödigt att teckna helförsäkring.


Jag ville bara kommentera Bilsport och mc.
Jag kunde inte knappa in några uppgifter på min hoj (Daytona) utan ringde dit och fick dessa uppgifter.
Angående IF:s helförsäkring så ingår det i märkesförsäkringen, man kan alltså inte välja bort det.

Nilsson
2007-10-12, 20:00
jag fattar inte att du inte kunde helförsäkra en gtr1400 hos bilsport&mc . jag har ju min där , du måste ha fått fel uppgifter men jag vet att zzr1400 är så dyr då de ej vill försäkra dem ,men rent juridiskt får de inte neka dej försäkring därför höjer man då dessa så du ej har råd

Nina
2007-10-13, 06:55
det stämmer nog jag e ju 45 och bor på landet , men sen har du ju glömt att kawa bjuder på halva med ju tror det e vagnskada och olycksfall första året


Jag vill minnas det är vagnskada första året. Om jag också bodde på landet skulle jag nog få en lägre summa än 1800:-/år. :)



Jag ville bara kommentera Bilsport och mc.
Jag kunde inte knappa in några uppgifter på min hoj (Daytona) utan ringde dit och fick dessa uppgifter.

Hon kanske inte kan räkna…? Men visst finns det försäkringsbolag som sätter hiskeliga premier bara för att slippa försäkra fordonet de helst inte vill ha hos sig. Det kanske är nåt sånt och du får en sånt svar. Men Bilsport & MC Försäkringar är ju kända för att försäkra värdefulla fordon, som samlarbilar t ex.

Nilsson
2008-07-25, 20:13
var inne och hämtade min nya sadel idag , är en Gelsadel och den e 3cm lägre än orginal , sååå jipppiii nu når jag ner , tog ju bara ett år att få tag på den

werner
2008-07-25, 23:13
var inne och hämtade min nya sadel idag , är en Gelsadel och den e 3cm lägre än orginal , sååå jipppiii nu når jag ner , tog ju bara ett år att få tag på den
Men Steffe lelle, varför använde du inte platådojjorna???

Nilsson
2008-07-26, 07:43
du retade mej för dem ju ,

Fredd
2008-07-26, 09:22
Vad tycker du om GTR:en nu när du har haft den ett tag?

Nilsson
2008-07-26, 14:57
tja har ju kört 1000mil nu med den och visst e det en kul hoj men om jag ska vara ärlig så hade jag nog köpt en Fjr om det skulle vara så att jag gjort affären idag , det är mycket som är uppskrivit den e inte så bra som man sagt , men som alla andra hojar den e kanon bra om man gillar den sortens hoj , och nu börjar den komma ner i pris ju såg en ny för 139900 jag gav ju 156900 , men men vi får se jag har ju beställt en årsmodel 2010 hoppas bara de gör lite förändringar

turbo
2008-07-29, 19:43
det är väl en ganska ny modell? jag tror 2010an kan skilja sig en del, bort med barnsjukdomar

jag har varken kört gtr eller fjr men gtr är mkt snyggare!

Nilsson
2008-07-29, 21:50
ja vi får se det kommer nog nya färger , och vad jag hört ska det vara värmehandtag som standard , nu får jag ju min stora handbok med , johans mc fixade en på en vecka , mc huset visste ej när de kunde få ner en , så jag kör upp till göteborg troligtvis i morron , ska kolla in en triumph med , min ZRX börjar ju bli gammal och det är ju lagom att byta den i år ,och gtr n 2010

Nina
2008-07-30, 07:39
Triumph ska du absolut kolla in, Nilsson! Vilken modell tänkte du kika på? :)

Fredd
2008-07-30, 20:29
tja har ju kört 1000mil nu med den och visst e det en kul hoj men om jag ska vara ärlig så hade jag nog köpt en Fjr om det skulle vara så att jag gjort affären idag , det är mycket som är uppskrivit den e inte så bra som man sagt , men som alla andra hojar den e kanon bra om man gillar den sortens hoj , och nu börjar den komma ner i pris ju såg en ny för 139900 jag gav ju 156900 , men men vi får se jag har ju beställt en årsmodel 2010 hoppas bara de gör lite förändringar

Intressant, jag pratade med en arbetskompis som valde en GTR framför en FJR. Men smaken skiftar, 140.000 är fortfarande ganska dyrt för en mc tycker jag.

Är den dyr att försäkra?

Nilsson
2008-07-30, 21:21
har varit på johans mc i göteborg idag och kollat på truxton stavade nog fel . men den e jävligt fråck, nja jag betalar 1840 om året på min gtr ,helförsäkring ,40+ och sen bor jag ju på landet , på ZRX1200an betalar jag ca 4000 och jag tycker inte det e dyrt

Nilsson
2008-07-30, 21:22
om din kompis köpt den nu så e den uppdaterad

Nina
2008-07-31, 12:55
Thruxton är fräään! En sån vill jag ha – också. Jag börjar tycka min Scrambler är slö. Ett par andra kolvar och lite trim vore inte så pjåkigt, he he.

Jag blev tipsad av en ung herre i 60-70-årsåldern och som kör sporthojar modell värre (han måste ha varit tävlingsförare), han berättade att han hade lämnat in sin hoj på service under några timmar. Under tiden fick han låna en Triumph Daytona 675 -08 och berättade så härligt hur han plockat kurvor och testat den till det yttersta med nerlägg och allt. Alltså, gubben är gammal men förbaskat ung i sinnet, han är i stort sett bara skrynklig utanpå!! Så prova en Daytona 675, den är också utsedd till bästa sporthojen genom tiderna. Själv törs jag inte än, jag är för ny på hoj. Och då ska jag väl ha en sån också när jag väl fått lite ryggrad och provat en...

Nilsson
2008-07-31, 17:25
jag har provat den men den e förliten jag kör ihjäl mej på en sån , den går som fan men e som en moppe i storlek ju

Nilsson
2008-09-15, 21:32
det är ju bara att grattulera , jag har kört 1200 mil med min nu

Molgan
2008-09-15, 21:55
Hallå och välkommen, som ett barn före julafton nu då? =)

Nina
2008-09-16, 06:06
Välkommen hit. Väntan är långsam nu, eller hur? ;)

pewa
2008-09-16, 08:59
Välkommen och grattis till en schysst hoj! Har iof inte testat den själv men många referar till den som kungen av sporttouring.

Läste att det är samma motor som sitter i ZZR1400, det borde finnas lite att ta av med andra ord!

Nilsson
2008-09-16, 16:02
måste nog rätta dej lite Pewa , det är ej samma motor men grunden är samma dock har denna själv justerande system för kamvinkel och tändning , men den är mycket klenare då denna har kardan , jag har nyss bänkat min och orginal lämnade den 126 hk på bakhjulet vid 8000varv , jag kan rekomendera ett power command , då hojen går mycket lugnare , inga ryck mm annars har den en tendens att rycka lite vid jämn gas

pewa
2008-09-16, 16:40
måste nog rätta dej lite Pewa , det är ej samma motor men grunden är samma dock har denna själv justerande system för kamvinkel och tändning , men den är mycket klenare då denna har kardan , jag har nyss bänkat min och orginal lämnade den 126 hk på bakhjulet vid 8000varv , jag kan rekomendera ett power command , då hojen går mycket lugnare , inga ryck mm annars har den en tendens att rycka lite vid jämn gas

Aha, man ska inte tro på allt man läser :) Tack för upplysningen!

Att det passar utmärkt till längre touring har jag hört många säga, hur är den på lite mindre, kurvigare vägar?

Nilsson
2008-09-16, 20:41
man kan lätt konstatera att den går bäst vid 120-140 km/tim och smidig nja det beror på vad man jämför med det är ju ingen hoj som man vill köra mycke bana med visst går det men e inget kul efter ett tag

wild hogs riders
2008-09-20, 14:35
:rolleyes:Hallo i stugan, är oxå en stolt ägare till en ny GTR 1400 -08 sedan Tisdag. Måste bara hålla med om att hojen är helt underbar. Det stod & vägde mellan FJR eller GTR och GTR:en vann pga sin utstrålning.

Nina
2008-09-20, 14:41
Grattis, den ser fin men syndigt svart ut! :)

wild hogs riders
2008-09-20, 20:45
Grattis, den ser fin men syndigt svart ut! :)

8)Tack, som ägaren själv;):)

loffe.2
2009-03-08, 00:20
Hoj igen!!
Jag var ute o provade en GTR 1400 på sensommaren -08, o visst det är en härlig hoj.
Märkte direkt att den ger samma impuls åt bilister bakifrån, som när man närmar sig med Wingen:
Ur väg!!!! Håller med Nilsson att jag kände vissa ryck vid konstantfart, men det kanske var en intrimningssak. Man skull haft en massa hojar egentligen , men genom att min fru älskar det här med hojåkning o har vissa problem med värk i b.l.a höfter, så har vi upptäckt att det är Goldwing som gäller, (visst,BMW 1200 LT o HD Electra glide skulle nog åxå gå bra)o sen jag(vi) köpte 1800:an
känner jag nog att här har jag hoj som räcker livet ut, möjligen får jag sätta stödhjul på henne(hojen)
vad det lider, men det får vi väl se framtiden an.

rhino94
2009-07-09, 16:45
Hoj igen!!
Jag var ute o provade en GTR 1400 på sensommaren -08, o visst det är en härlig hoj.
Märkte direkt att den ger samma impuls åt bilister bakifrån, som när man närmar sig med Wingen:
Ur väg!!!! Håller med Nilsson att jag kände vissa ryck vid konstantfart, men det kanske var en intrimningssak. Man skull haft en massa hojar egentligen , men genom att min fru älskar det här med hojåkning o har vissa problem med värk i b.l.a höfter, så har vi upptäckt att det är Goldwing som gäller, (visst,BMW 1200 LT o HD Electra glide skulle nog åxå gå bra)o sen jag(vi) köpte 1800:an
känner jag nog att här har jag hoj som räcker livet ut, möjligen får jag sätta stödhjul på henne(hojen)
vad det lider, men det får vi väl se framtiden an.

Jag har en GTR1400 som jag bänkat till 147 hk på bakhjulet
För att denna hoj skall komma till sin rätt skall sekundära spjällen demonteras ur insuget, ett slip on monteras och power commander installeras. Dessa relativ billiga och lätta åtgärder gör en enorm skillnad.
Jag hade en FJR förut och ångrar inte en sekund att jag bytte till denna hoj som är bättre på allt.

Bertilsson
2011-01-17, 12:38
Jag har en GTR1400 som jag bänkat till 147 hk på bakhjulet
För att denna hoj skall komma till sin rätt skall sekundära spjällen demonteras ur insuget, ett slip on monteras och power commander installeras. Dessa relativ billiga och lätta åtgärder gör en enorm skillnad.
Jag hade en FJR förut och ångrar inte en sekund att jag bytte till denna hoj som är bättre på allt.

Vilken sorts slipon satte du på? Har själv en GTR som jag av någon underlig anledning vill byta blås på.

Bertilsson
2011-02-05, 20:47
Det blev ett kolfiber blås från BOS!