handdator

Visa fullständig version : Kjula, race & hojar



Nina
2007-08-06, 06:28
Var till Kjula flygplats i Eskilstuna och såg på när gubben körde sin Gamla Bettan på banan. Den gick mycket bra, han satte personbästa. Kul!

…men hojar var det ont om. :( Kanske beror på semestertider (?) men ont om hojar var det så det blev inte mycket snurrande runt några hojar där inte. De flesta jag såg var mest HD, tycker märket känns lite uttjatat, ungefär som ”Har du också en HD?” modell dussin-hoj (det vette tusan om jag skulle trivas med en dussin-hoj), så jag ser faktiskt hellre och mer på andra märken. Två äldre Honda stod där, troligen 80-tal för de hade fyrkantiga lyktor (är inte så hemma än på mc och olika designer men jag lär mig vartefter). En Triumph också samt flera HD bredvid…

Dock hade det kommit ett par racehojar från Norge. Den ena var en Triumph, såg mer ut som ett ”kakelugnsrör”, ni vet de där gamla hojarna som faktiskt ser ut och kallas just så. Den hade också bara ett rör och nån enkel sadel och motorn såg klen ut men den hade nitro i alla fall.
Den andra var mer intressant, en Kawasaki 400 2-taktare! Också med nitro och gav ifrån sig ett roligt ljud när han startade den, lät som en ettrig moppe! :D
Det riktigt klena avgasröret såg också kul ut, som en rund burk med en smal pip längst bak bara.