handdator

Visa fullständig version : Laddningsproblem



MEHall
2011-04-26, 23:12
Hade problem med att hojen inte laddade som den skulle men efter mycket om och men (felsökande) så visade det sig att det tydligen är kortis i höger blinkersledning. :eek: :( :mad: :rolleyes:
jag hoppas jag kan få tag i en ny eller bättre begagnad kabelstam vad det lider. :rolleyes:


:cool:

Bighoj
2011-04-27, 07:24
Hade problem med att hojen inte laddade som den skulle men efter mycket om och men (felsökande) så visade det sig att det tydligen är kortis i höger blinkersledning. :eek: :( :mad: :rolleyes:
jag hoppas jag kan få tag i en ny eller bättre begagnad kabelstam vad det lider. :rolleyes:


:cool:

Se där,då hoppas vi att du slipper laddproblem framöver.Du får koppla bort plussen på batteriet när du inte kör så att den inte drar tjuvström fram tills du fixat kabeln.
Det är ju alltid bäst att ge sig på felet istället för symtomen.Lycka till.

MEHall
2011-04-27, 23:37
Som tur är så drar den inte någon tjuvström, men det kan hända att laddningen slutar att fungera igen så något mysko fel är det i kabelstammen. Skulle behöva en liten enkel voltmätare med lcd display, om jag nu bara visste var jag kunde få tag i en sådan. :rolleyes: Har Emailat Spinning Wheel och frågat om de händelsevis har en kabelstam som passar min Honda CB 650 och det verkar se ut som det finns.,;) :rolleyes: hoppas jag. :)
För tillfället så har jag kopplat in en ny ledning till högersidans blinkers så att hojen skulle gå igenom besiktningen felfritt, vilket den nu har: ;)
Besiktade idag den 27/4. ;) :cool:


:cool: