handdator

Visa fullständig version : Felande bakljus



Ändy
2011-04-24, 15:43
Hej,
Bakljuset på min VT 750 har slutat fungera, jag har bytt glödlampa och säkring men samma fel. Bromsljuset fungerar och förövrigt kan jag inte hitta några andra elproblem. Det verkar som det hände efter att jag laddade batteriet för någon vecka sedan men det kan jag inte säga helt säkert. Jag har inte använt hojen efter vintern så det har mer eller mindre uppstått spontant.

Tips någon?

Gert
2011-04-24, 18:51
Har du kollat så att du har ström fram till lampan?
Och även vid säkringen? ingen ström till säkringen betyder ju att felet ligger innan och har du mer saker som säkringen är till som fungerar? Då är ju felet efter säkringen.

Bromsljuset och bakljuset får mest troligt ström från olika säkringar, men kolla om säkringen försörjer fler lampor enl. instruktionsboken och som fungerar och om så är fallet ligger troligen felet i botten på lampsockeln.

Mats Liifv
2011-04-24, 19:04
Ibland kan det vara så enkelt att det hjälper att spruta lite 5/56, WD 40 eller liknande i botten på lampsockeln för att få det att fungera igen!

Guzzi-Leif
2011-04-25, 14:38
Har du provat nya lampan på annat ställe (lösa sladdar fr batteri eller med hjälp av multimetern)?
Man kan ha otur och få en ny, trasig glödlampa också...