handdator

Visa fullständig version : blinkerspaken



Greven
2011-04-22, 19:00
Den gick av, kollat runt lite och billigaste/smidigast är ju att sätta ihop den igen. Två små metallbitar som ska fogas samman. Testade att limma lite men verkar inte bli stabilt nog att belasta med det lilla tryck som blir av att föra spaken i sidled. Funderar på om man ska leta upp nån svets av nåt slag, kan inget om sånt dock.

Undrar bara om nån här har nåt annat tips på hur jag kan foga samman dessa två bitar, alternativ får jag väl hoppas att jag hittar nåt när jag ska plöja genom Bike skroten i Trollhättan nästa lördag.

Känns som att det vore bra om ajg kunna använda mig av blinkers, speciellt när besiktningen är i faggorna.

DearHunter
2011-04-22, 20:33
Den gick av, kollat runt lite och billigaste/smidigast är ju att sätta ihop den igen. Två små metallbitar som ska fogas samman. Testade att limma lite men verkar inte bli stabilt nog att belasta med det lilla tryck som blir av att föra spaken i sidled. Funderar på om man ska leta upp nån svets av nåt slag, kan inget om sånt dock.

Undrar bara om nån här har nåt annat tips på hur jag kan foga samman dessa två bitar, alternativ får jag väl hoppas att jag hittar nåt när jag ska plöja genom Bike skroten i Trollhättan nästa lördag.

Känns som att det vore bra om ajg kunna använda mig av blinkers, speciellt när besiktningen är i faggorna.

Varför inte beställa ny från:

http://www.cmsnl.com/

de levererar inom 3-4 dgr. Eller Mr. Honda himself?

Greven
2011-04-23, 09:32
Spaken verkar inte finnas att köpa lös där, eller så hittar jag den bara inte. Enda alternativet jag hittar där är att köpa hela blinkerskontroll setet som även inne håller chok o tut kontroll för ca €100+ vilket känna lite onödigt dyrt

Gert
2011-04-23, 10:06
Det finns en hel del mc-skrotar att höra på, jag hade kollar igenom dem först.

Greven
2011-04-23, 10:09
Det finns en hel del mc-skrotar att höra på, jag hade kollar igenom dem först.

Jo, planerar ju att besöka Bikedagarna och deras MC skrot, tänkte bara om nån hade nåt "hemmafixar" tips eftersom det mesta är stängt ett tag framöver nu över påsk och hojen är mitt enda fordon så jag kör rätt mycket och det är rent av frustrerande att inte kunna använda blinkers.

Borken
2011-04-23, 12:10
Lägg ut en bild på eländet så kan vi säkert tipsa om bästa sätt å hobbymecka ihop skräpet.

/Janne

Greven
2011-04-24, 15:07
http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=403&pictureid=2586

Ber om ursäkt för att bilden är suddig, har ingen bra kamera som kan ta närbilder, det är i kröken alldeles vid det ovala hålet som det gått av, sprickan är ca ½cm bred.

Just nu är den ihoplimmad men inget som tål nån belastning.

Borken
2011-04-24, 16:40
Blir nog jäkligt svårt å laga.
Tigsvetsa är nog enda lösningen som e vettig, å det med risk för att plastklumpen smälter.

Jag hade letat upp en ny på ebay typ en sån här kanske: http://r.ebay.com/GUvm0R

MVH
/janne

Greven
2011-05-31, 19:22
Var inne på Beviks i Linköping, dom försökte svetsa ihop den men det gick inte. Måste tydligen hårdlödas som den ska lagas, ingen aning vart jag ska vända mig med den om det dock.

Så nu får jag antingen köpa nytt styrreglage för 1500-1700kr el. köpa begagnat för ca 600-700kr (som antagligen kommer gå sönder igen då jag lärt mig att det inte är så ovanligt på Shadows).

Imorgon får jag körförbud på hojen också....skitliv....

Nilsson
2011-05-31, 21:07
leta upp någon plåtslagare som har punktsvets det blir offtast inte så varmt och håller , har för mig att det finns någon i örebro som ligger om man kör ut från centrum mot göteborg ligger en del elfirmor m m på vänster sida

Greven
2011-05-31, 21:29
befinner mig i Linköping nu dock, officiellt inte flyttat än men bor hos flickvän o ska jobba här i sommar

Freda
2011-05-31, 22:11
Vad är det för material? Mässing? plåt?
Jag kan troligen tillverka en ny i mässing eller laga den gamla bor dock på Värmdö.....
Det är ju lite svårt att se / gissa var den gått av på bilden men om den är i mässing så är det nästan omöjligt att hårdlöda kant mot kant då fogen blir väldigt tunn och då brukar det inte hålla så länge.
Isf ska man bearbeta ut mässingsplåten så man får två tunnare som man överlappar och hårdlöder....
Blir lite pilligt men det går. Är det plåt så går det att tiga om man har en liten fin tigsvets, och det har jag.
Dessvärre har jag ingen tid över före midsommar.

Greven
2011-06-01, 20:18
hittade en snäll plåtslagare här i Linköping som lyckades svetsa ihop den, fick besiktningstid samma dag också men åkte dit på obefintligt bromsljus från handbromsen, typiskt...

erkagn
2011-06-01, 20:48
hittade en snäll plåtslagare här i Linköping som lyckades svetsa ihop den, fick besiktningstid samma dag också men åkte dit på obefintligt bromsljus från handbromsen, typiskt...

Så bra du lyckades få de fixat. Men synd me bromsljuset.