handdator

Visa fullständig version : nu börjar besiktningarna



veteranmc
2011-04-20, 06:51
igår var jag å besikta min gammla monark m77 från 1952. den gick genom utan anmärkningar. det var skönt nu har jag bara 4 motorcyklar kvar att besikta i år:). alla ska in i maj har beställt tid för dom

Olle Å
2011-04-20, 07:15
Jag har sett på TV när ryttare rider sk. ungersk post, dvs. två hästar samtidigt.:banana:
Kanske något för dig????:)

Bergh
2011-04-20, 08:09
Jag har sett på TV när ryttare rider sk. ungersk post, dvs. två hästar samtidigt.:banana:
Kanske något för dig????:)

Hehe de vore en fin syn. :rock:

veteranmc
2011-04-20, 17:48
nja det kan nog bli svårt med två motorcyklar samtidigt. brorsan min jobbar utomland så jag ska besikta hans också i år därför blev det 5st. 1 och en halv är mina:)

veteranmc
2011-05-03, 16:15
var å besikta brorsans husqvarna 256a 250cc från 1968 idag. den vart underkänd för att kedjan var för slak. men fordonet behöver inte återkomma till en ny besiktning. det intressanta var att dom höll på å testa å fundera varför inte bromslyset fungerade. fast jag sa åt dom att det inte finns nån på den.sen gick dom in å kolla saken å kom fram till att före 1975 behöver det inte finnas bromslyse så då vart dom nöjd å jag fick åka hem

MEHall
2011-05-04, 00:29
Fick igenom min CB 650 utan anmärkning trots elfel.:D ;)
Gjorde en liten omkoppling bara.;)
Besiktningsmannen tyckte dock att mina lysdiodsblinkers från biltema var för gula, så jag kollade dem och undrade vad för färgseende han hade.:p :rolleyes:



:cool:

Olle Å
2011-05-04, 09:09
Bessiktade min gamla Transalp i dag , utan anmärkning.:)
Vid besiktning i måndags brast ett bromsrör på min picup. Körförbud. BRAA. Fick göra en idiotbromsning i förra veckan. Tänk om röret brustit då.:mad:
En HD hade fått föreläggande om registreringsbesiktning eftersom hojen vid en trfikkontroll tydligen lät väldigt illa. ( det gör ju de flesta HD ändå):banana:

veteranmc
2011-05-04, 20:02
idag har jag varit till garaget å bytt motorcykel körde dit husqvarnan 256a å körde hem med en bsa c12 250cc från 1956. bsan ska besiktas på fredag kl 1500. sen får jag åka å byta motorcykel i helgen igen för på måndag ska zundappen 250s från 1958 besiktas å sen ska jag göra ett nytt försök att sälja den, om det nu går lättare sen man besiktat den.

veteranmc
2011-05-06, 15:18
:)bsan c12 250cc från 1956 vart godkänd på besiktningen idag. nu har jag bara 2 kvar att besikta i år
när jag var på väg hem å hade kört ca 200m kom jag på att han som besikta glömde ta betalt för besiktningen så jag vände å for å betala.:)

veteranmc
2011-05-09, 19:27
nu är zundappen250s från 1958 också besiktad å utlagt på blocket för att säljas
http://www.blocket.se/kalix/Veteranmotorcykel_33763020.htm?ca=1_7&w=0

veteranmc
2011-05-28, 12:19
nu är bsan golden flash besiktat. tur man var på läst dom fråga om jag hade nån varningstriangel å det hade jag. besiktningsmännen vart mycket imponerad av motorcykeln dom gilla den. den ena var å hämta en kamera å skulle ha ett kort då jag satt på motorcykeln. här i kalix fotar dom mer unika å speciella fordon. den gick igenom med blanka papper. sen på eftermiddagen var jag ner på blomsteraffären å handla blommor. den väckte så stor uppmärksamhet så jag höll inte på att komma in på blomsterhandeln utan stod å prata med folk. en kvinna kom ut ur en affär å när hon såg den vände hon å gick in igen å hämta sin karl så han skulle få se den. han var mycket imponerad å stod länge å prata. trevligt att äga en sån motorcykeln som folk blir så imponerade av. en kvinna ville provåka i sidovagnen men jag lät hon inte göra det hade ingen extra hjälm med mig. annars hade hon fått åka. så nu utrustar jag den med några hjälmar i olika storlekar i bagageutrymmet, man gör ju reklam för klubben samtidigt

erkagn
2011-05-28, 12:25
Jaha, visste inte man behövde triangel om man har sidovagn.
Är du med i nån veteranklubb?

veteranmc
2011-05-28, 13:00
jo det måste man ha. jag visste inte om det men när vi köpte den läste jag i besiktningspappret om en anmärkning att varningstriangeln saknades så då la jag in en. jo jag är med i en veteranklubb
kalix motorveteraner http://www.kalixmv.se/

erkagn
2011-05-28, 17:04
Vad trevligt med veteranklubb. När jag köpte hondan 550, så såg jag det var en dekal att förr-förra ägarn var med i nå Umeå veteranklubb. Godtar ni 80-talare som veteraner eller?

veteranmc
2011-05-28, 17:17
Vad trevligt med veteranklubb. När jag köpte hondan 550, så såg jag det var en dekal att förr-förra ägarn var med i nå Umeå veteranklubb. Godtar ni 80-talare som veteraner eller?

dom ska vara minst 30år gamla. vi har även 2 st besiktningsmän ifall man vill veteranförsäkra sitt fordon så gör dom besiktningen. bsan vart drygt 2000kr billigare i försäkring sen vi tog veteranförsäkring på den