handdator

Visa fullständig version : "uppgradera" från A1 till A..



Ronken
2011-04-18, 22:04
tjenare..
jag e rätt nyhär på forumet...
ja tänkte jag skulle gå från lätt mc till tung.. men de har ju hänt en del på den fronten sen ja tog mitt mc kort(tror de va -02)

nån so har koll på vad man behöver göra i dagen läge för att få de tunga kortet..

Cubalibre
2011-04-19, 00:35
tjenare..
jag e rätt nyhär på forumet...
ja tänkte jag skulle gå från lätt mc till tung.. men de har ju hänt en del på den fronten sen ja tog mitt mc kort(tror de va -02)

nån so har koll på vad man behöver göra i dagen läge för att få de tunga kortet..


Jadu, det är väl samma ungefär som när du tog ditt lätta. Lite annorlunda manöverbanor på uppkörningen bra, och sedan måste man göra 2 stycken riskutbildningar.

1. Skaffa lämp
2. Övningsköra
3. Göra risk1 och risk2
4. Skriva kunskapsprov
5. Kör upp

Allt finns på www.körkortsportalen.se

Ronken
2011-04-19, 07:44
asså de är så pass.. har för mej när ja tog mitt lätta kort så sadem till mej att när ja ska gå upp i klasserna så behövde ja bara göra om uppkörningen på en tung hoj i stället..

risk 1-2an mistänkte jag att ja skulle behöva ta, men inte kunskapsprovet...

Cubalibre
2011-04-19, 11:17
asså de är så pass.. har för mej när ja tog mitt lätta kort så sadem till mej att när ja ska gå upp i klasserna så behövde ja bara göra om uppkörningen på en tung hoj i stället..

risk 1-2an mistänkte jag att ja skulle behöva ta, men inte kunskapsprovet...

Du har rätt i det du säger. Du behöver inte göra om kunskapsprovet. Allt står som sagt på körkortsportalen.