handdator

Visa fullständig version : Öppet hus i påsk



Nina
2011-04-14, 19:27
Triumph Center Stockholm har öppet hus i påsk. Den som provkör en mc får chans att vinna en cool James Dean-jacka och den som slår till och köper en hoj får första servicen på köpet! Har du inget att göra under påsk och kanske vill provköra hojar så kika förbi Triumph Center Sthlm.

Nya Speed Triple har underbara framlyktor, sån trevlig design. Jag sa i höstas att det dröjer inte länge nu förrän Streeten också får dem. Ingen trodde mig då men nu läste jag häromdagen på Motorcycle news att Street Triple ska få samma framlyktor som Speed Triple!
Ha, vad var det jag sa? :D

Fast jag vet inte vad jag tycker om lila… :flute:
Kanske snyggare i verkligheten än på bilden? Men vi vet hur det gick med färgen Scorched Yellow som ser ut som senapsfärg av nåt slag, en synnerligen udda kulör. Det var ingen hit, få såldes i den kulören.

Nina
2011-04-14, 19:32
Förresten, den är klart snyggare fram med kåpan över lysena. Det såg lite tomt och naket ut på de övriga bilderna i förra inlägget. http://www.hojen.nu/forum/images/icons/icon14.gif

Cubalibre
2011-04-14, 21:20
Det var ingen dålig reklam ;-)

Hojarna är snygga förutom dom gräsliga framlyktorna som påminner om roboten Wall-E

Smaken är som baken.....delad. och det är väl tur det.

Nina
2011-04-15, 05:43
Det var ingen dålig reklam ;-)

Hojarna är snygga förutom dom gräsliga framlyktorna som påminner om roboten Wall-E

Smaken är som baken.....delad. och det är väl tur det.

Reklam? Nej jag tänkte bara på att om man är hemma under påskhelgen och inte har nåt att göra kan man förlusta sig med provkörning, kanske man vill byta hoj. Det finns folk som är ensamma, singlar och inte åker nånstans och kanske har tråkigt, var bara så jag tänkte. :)

Ha ha, jag tycker lysena är snygga men smaken är som baken, den är delad. I England skriver man ”those headlights” precis som man menar ”de där”, en sämre sorts lykta. De skapar verkligen läger! Fast kåpan får nog sitta på över dem, tyckte det såg naket utan kåpan. De runda som jag har passar både med och utan kåpa, jag har kåpa på min Street Triple R.

Jag tycker Wall-E är gullig, vi har filmen hemma. :love:

Mats Liifv
2011-04-15, 14:33
Kul att vi inte alla har samma smak! Jag gillar de runda lysena, men de ny faller mig inte i smaken. Tycker det är snyggt med liten kåpa på de gamla hojarna, däremot inte på de nya. Gillar den lila färgen. Hade en BMW lackad i en snarlik kulör, vilken växlade färg ganska kraftigt beroende på hur ljuset föll. Den stals, vandaliserades till oigenkänlighet samt löstes in av försäkringsbolaget...kanske gillade man inte färgen?;)

Nina
2011-04-15, 14:48
Jag gillar både de runda lysena och de nya fast de nya behöver ha kåpan tycker jag. Ja färgen är lite udda, jag skulle inte vilja ha den lila för det är för mig en färg som är cool första veckan. Veckan efter tvivlar man och i tredje veckan är man trött på den känns den som.

Mats Liifv
2011-04-15, 14:57
Jag gillar både de runda lysena och de nya fast de nya behöver ha kåpan tycker jag. Ja färgen är lite udda, jag skulle inte vilja ha den lila för det är för mig en färg som är cool första veckan. Veckan efter tvivlar man och i tredje veckan är man trött på den känns den som.Ha ha, den gick inte att tröttna på, den såg olika ut mest hela tiden! Omväxling förnöjde...

Nina
2011-04-15, 15:29
Det finns en speciell lack som skiftar otroligt mycket i olika kulörer beroende på hur ljuset faller på den. Det finns en Merca i kommunen lackad i den lacken, den SYNS kan jag lova. Det var möjligtvis inte den lacken du hade? Den skiftar i grönt, orange, blått, lila bland annat den lacken.

Nina
2011-04-15, 15:30
Fast jag undrar en sak, om man skulle råka drutta fram över styret, hur pass vassa är de här hörnen på kåpan tro..? Eller man kanske inte ens nuddar vid dem?

http://www.hojen.nu/forum/attachment.php?attachmentid=2507&d=1302802350

Mats Liifv
2011-04-15, 15:59
Det finns en speciell lack som skiftar otroligt mycket i olika kulörer beroende på hur ljuset faller på den. Det finns en Merca i kommunen lackad i den lacken, den SYNS kan jag lova. Det var möjligtvis inte den lacken du hade? Den skiftar i grönt, orange, blått, lila bland annat den lacken.Låter lite som den jag hade, dyr som tusan var färgen i alla fall. Lite blått, lila,rött, svart vill jag minnas som färgerna man kunde se. Var rätt ballt faktiskt...:D

Hörnen ser onekligen lite vassa ut, men tror nog att kåpan far all världens väg om man skulle slå iden. Tror inte att dom skulle få sälja den annars...

Nina
2011-04-15, 18:11
dyr som tusan var färgen i alla fall. Lite blått, lila,rött, svart vill jag minnas som färgerna man kunde se. Var rätt ballt faktiskt...:D

Säkert samma, för den jag menar är dyr som tusan. Tror den ligger på runt 7000 kr/liter. Gjorde förr vet jag men kanske har sjunkit i pris nu.

Bighoj
2011-04-15, 18:19
Färgen kallas Flake och var populär på 70 talet.Kände en som hade en barracuda som var lackad i flake.Minns jag rätt så gav han 15 000 kr för bilen och lacken kostade 10 000 kr.Med andra ord en skrotbil med jävligt dyr lack.

Nina
2011-04-15, 18:48
Njä den här kom senare, den fanns inte på 70-talet, tror den dök upp på 90-talet först. Flake är metallic och nåt annat. Den är mer enformig, man får en grundfärg och sen läggs flakelacken ovanpå. Den här andra är en vanlig lack men som skiftar i en massa olika färger. :)

Mats Liifv
2011-04-15, 19:16
Tror min kostade 2.500.- litern ungefär, men det var tolv år sedan, så den är säkert mycket dyrare nu.

Cubalibre
2011-04-15, 20:21
Jag har ingen aning om vad färgen heter, men jag har en bekant som har bilverkstad och lackering, och han lackade sin egna bil och hans söners EU-mopeder i denna färg. Den skiftade i massa olika färger, och förändrades efter värme och kyla, solsken/skugga.

I grunden är dom orangeaktiga men skiftar ibland åt både gult, rödd och grönt tror jag.