handdator

Visa fullständig version : MC-kapell



sigglet
2011-04-13, 08:45
Här uppe i södra norrland har snön snart smält så pass att jag tänkte ta fram min Honda Transalp. Problemet är att den kommer stå där kall och blöt på gården, jag behöver ett kapell!

Känner inte att jag vill lägga ut några större summor på ett kapell och jag funderar på att köpa biltemas kapell, är det nån som har några erfarenheter av det? Så hörde jag att de även har kapell på jula, är det nån som vet om det är bra?




(hittade en tre år gammaltråd på ämnet, men tänkte att saker kanske ändrats sedan dess :)

baseman
2011-04-13, 11:12
Jag har det kapellet...helt ok, Köpte det för några veckor sedan.

Motormannen
2011-04-13, 11:19
Biltemas kapell ska vara väldigt bra enligt folk i BMW-klubben. Har även ett själv och jag upplever det som väldigt prisvärt, det är vattentätt och känns som att undersidan är skonsam mot lacken.

Vet inte om jag kommer köpa av Biltema igen för nya bågen, har hört att det finns värmebeständiga och uv-reflekterande kapell som har ögglor att trä igenom wire och låsa fast kapellet på hojen. Eftersom jag inte har något garage under säsongen så vill jag gärna att den är så skyddad som det bara är möjligt. Lånar tråden och frågar om det är någon som känner till något sådant?

Nicke
2011-04-13, 13:08
Jag har Biltemas kapell sedan 2 år tillbaka och det är helt ok. Tror att Julas kapell är ok det med.

Mats Liifv
2011-04-13, 13:09
På Touringbutiken (www.touringbutiken.se) har man en massa olika modeller. Själv använder jag Biltemas för att täcka över mina hojar. Har det endast för att skydda mot damm eftersom dom står inomhus. Duger gott till mig och mitt behov. Det är smart att inte lägga på kapellet på en varm hoj Kan lätt smälta om det inte är av den rätta sorten, som tål sånt.

sigglet
2011-04-13, 21:43
Tack för hjälpen, då tror jag det blir en tur till biltema de närmaste dagarna :)

Linnex
2011-04-14, 08:27
Denna är jag lite smyg på.
http://www.shelter-solution.com/motorcycle-garage.html

Motormannen
2011-04-17, 20:50
Denna är jag lite smyg på.
http://www.shelter-solution.com/motorcycle-garage.html

Det såg ju riktigt praktiskt ut! Perfekt för dem som inte har tillgång till garage! :)

Någon som känner till något om Oxford Rainex och/eller kapell från Held? Är väldigt sugen på ett Oxford Rainex, inte det absolut dyraste kapellet men det har allt med vattentäthet, andas, låsbart och har en mjuk insida för att inte skada lacken men det största som finns av den modellen är large och det är 210 cm långt och R1100RT är 220 cm lång, är det kört då?

Hojen kommer ju stå utomhus hela säsongen och därför vill jag ha ett kapell som ger bästa möjliga skydd från allt som kan tänkas skada den.

Mats Liifv
2011-04-17, 21:36
Det såg ju riktigt praktiskt ut! Perfekt för dem som inte har tillgång till garage! :)

Någon som känner till något om Oxford Rainex och/eller kapell från Held? Är väldigt sugen på ett Oxford Rainex, inte det absolut dyraste kapellet men det har allt med vattentäthet, andas, låsbart och har en mjuk insida för att inte skada lacken men det största som finns av den modellen är large och det är 210 cm långt och R1100RT är 220 cm lång, är det kört då?

Hojen kommer ju stå utomhus hela säsongen och därför vill jag ha ett kapell som ger bästa möjliga skydd från allt som kan tänkas skada den.
Ser svårt ut eftersom kapellet måste vara lite större än hojen....:(

nippe
2011-05-22, 19:37
suck... när jag kom hem från krogen i fredags så hade någon snott mitt kapell.. nu måste man köpa nytt. :(

Lillen
2011-06-20, 18:03
Tjenare.
Jag använder Bilteamas kapell och har inget att klaga på. Det är tredje året som jag har samma kapell. Först hade jag det på en Honda Shadow 750 med ruta och där satt det perfekt, nu har jag bytt hoj till en Honda VTX 1300 som även den har en ruta, och där räcker det inte riktigt till. Får inte ned det över nr-plåten bak. Tror att det är mellan- storleken jag har.

Ha det
Lillen

Gurrag
2011-06-21, 10:46
Jag har stora storleken. Använder den på hojen även när den är varm och det funkar.