handdator

Visa fullständig version : Vissa dar vill man glömma....



Mats Liifv
2011-04-10, 17:17
Dagen började hyfsat med frukost innan vi begav oss ut till Haninge för att starta upp Annelies Triumph som stått på laddning över natten. Borde starta lätt, tyckte jag. Så blev det inte! Naturligtvis har batteriet gått till de "sälla jaktmarkerna" och det bara klickar när jag försöker starta hojen. Nåväl, inte mycket att göra. Jag får se till att det köps ett passande batteri och att det monteras. Svårt för Leffa och Annelie att ordna. Lite långt att åka när man bor i Oxelösund. Trist, men det ska väl ordna sig...

Åker ner till Rosenhill för en fika innan Leffa och Annelie ska åka vidare hem. Ser att jag fått ett samtal från min tandläkare. Han ringer senare och berättar att han är sjuk. Ingen höjdare för min del. Har ont i en tand som rotbehandlats, sedan två veckor. Såg verkligen fram emot att få det fixat i morgon bitti. Så blir det nu inte utan det är osäkert när jag kan få en ny tid...

Hemma igen ringer jag upp en kille jag haft kontakt med via mail. Vi hade kommit överens om att jag skulle köpa lite tillbehör till min Honda av honom. Skulle ringa honom idag för att senare under kvällen komma och hämta dom. När jag ringer för att stämma av får jag beskedet "-Dom har jag sålt!" Bussigt, kul med folk som håller överenskommelser...

Nå´t vettigt ska jag väl kunna gra av dagen tänker jag? "- Åker ut till Haninge och plockar ur batteriet ur Annelies Triumph! säger jag till Maud. Plockar med de verktyg jag kan tänkas behöva, ringnycklar, skruvmejsel, insexnycklar. Med dessa verktyg i de vanligaste dimensionerna bör jag klara mig...nå´n som tror att det funkade? När jag plockat bort kåpor och lite plastbitar ser jag att den sista och avgörande skruven för att få loss batteriet är en Torxskruv. Undrade i mitt stilla sinne hur i he..ete man tänkt i det fallet. Tror inte att det finns en enda Torxskruv någon annanstans på hojen. Skruvar man på en BMW så dyker de upp lite här och där, gärna runt hjulen, vid brosmsok etc. Naturligtvis hade jag inte något lämpligt verktyg med mig. Bara att åka hem igen med, i det närmsta oförrättat, ärende. Samtidigt börjar tanden värka...Roligt är det nästan jämt...hoppas att ni andra har haft en bättre söndag! ;)

erkagn
2011-04-10, 17:51
Usch sånt oflyt. Håller tummarna du får en bättre dag imorgon och att tandläkarn snart tillfrisknar så du får tanden fixad.

Bighoj
2011-04-10, 17:51
Dagen började hyfsat med frukost innan vi begav oss ut till Haninge för att starta upp Annelies Triumph som stått på laddning över natten. Borde starta lätt, tyckte jag. Så blev det inte! Naturligtvis har batteriet gått till de "sälla jaktmarkerna" och det bara klickar när jag försöker starta hojen. Nåväl, inte mycket att göra. Jag får se till att det köps ett passande batteri och att det monteras. Svårt för Leffa och Annelie att ordna. Lite långt att åka när man bor i Oxelösund. Trist, men det ska väl ordna sig...

Åker ner till Rosenhill för en fika innan Leffa och Annelie ska åka vidare hem. Ser att jag fått ett samtal från min tandläkare. Han ringer senare och berättar att han är sjuk. Ingen höjdare för min del. Har ont i en tand som rotbehandlats, sedan två veckor. Såg verkligen fram emot att få det fixat i morgon bitti. Så blir det nu inte utan det är osäkert när jag kan få en ny tid...

Hemma igen ringer jag upp en kille jag haft kontakt med via mail. Vi hade kommit överens om att jag skulle köpa lite tillbehör till min Honda av honom. Skulle ringa honom idag för att senare under kvällen komma och hämta dom. När jag ringer för att stämma av får jag beskedet "-Dom har jag sålt!" Bussigt, kul med folk som håller överenskommelser...

Nå´t vettigt ska jag väl kunna gra av dagen tänker jag? "- Åker ut till Haninge och plockar ur batteriet ur Annelies Triumph! säger jag till Maud. Plockar med de verktyg jag kan tänkas behöva, ringnycklar, skruvmejsel, insexnycklar. Med dessa verktyg i de vanligaste dimensionerna bör jag klara mig...nå´n som tror att det funkade? När jag plockat bort kåpor och lite plastbitar ser jag att den sista och avgörande skruven för att få loss batteriet är en Torxskruv. Undrade i mitt stilla sinne hur i he..ete man tänkt i det fallet. Tror inte att det finns en enda Torxskruv någon annanstans på hojen. Skruvar man på en BMW så dyker de upp lite här och där, gärna runt hjulen, vid brosmsok etc. Naturligtvis hade jag inte något lämpligt verktyg med mig. Bara att åka hem igen med, i det närmsta oförrättat, ärende. Samtidigt börjar tanden värka...Roligt är det nästan jämt...hoppas att ni andra har haft en bättre söndag! ;)

Efter en sådan dag kan det väl bara bli bättre i morgon ? Det är väl det som är det bästa med en riktigt dålig dag,att oddsen är på ens sida så att säga för att nästkommande dag ska bli bättre.Själv har jag,tanten och 2 mc-kompisar tagit en runda på ca 8 mil i strålande sol,kunde inte haft en bättre dag.Oddsen för att jag ska få en sämre dag i morgon är väl demsamma som att du ska få en bättre dag i morgon.Hoppas dessa ord var till en tröst,om än en liten sådan.

Mats Liifv
2011-04-10, 18:26
Räknar med en bättre dag i morgon!

Var annars en fin dag med skönt väder när jag var ute och körde med BMW:n. Hade nästan glömt vilken fantastisk tourer det är. Komforten är minst sagt hög!

Nina
2011-04-10, 19:17
Som tröst är ju att man aldrig har två sådana dagar på rad så i morgon är det säkert bättre! :D

Själv har jag roat mig med att köra moppen, vi körde en massa småvägar. Jockes hastighetsmätare slutade fungera liksom trippmätaren, den har stannat på 5 mil, vi vet att den gått lite längre än så. Vi får ta den till HD som får kolla vad det är för fel. Misstänker det har lossnat under mätaren för vid hjulet satt ju allt fast och bra.

Sen hade jag skoj i garaget och flyttade runt hojar. Nu står Streeten lätt åtkomlig, Husqvarnan står längre in men ändå så jag med lätthet får ut den om jag skulle få för mig att köra med den i sommar. T o m moppen fick bättre plats! Tjaa man är ju van att stuva i diskmaskinen och lyckas kanske bättre än andra i den så man har väl fått in snitsen med att stuva runt för att få plats. ;)

Mats Liifv
2011-04-10, 19:50
Som tröst är ju att man aldrig har två sådana dagar på rad så i morgon är det säkert bättre! :D



Sen hade jag skoj i garaget och flyttade runt hojar. Nu står Streeten lätt åtkomlig, Husqvarnan står längre in men ändå så jag med lätthet får ut den om jag skulle få för mig att köra med den i sommar. T o m moppen fick bättre plats! Tjaa man är ju van att stuva i diskmaskinen och lyckas kanske bättre än andra i den så man har väl fått in snitsen med att stuva runt för att få plats. ;)

Hade vår övning i samma ämne igår. Var fem hojar och två skotrar att rangera, ungefär som hos dig alltså. Nu ska vi bara få igång Triumphen också...

Gert
2011-04-10, 20:25
hade jag skoj i garaget och flyttade runt hojar. Nu står Streeten lätt åtkomlig, Husqvarnan står längre in men ändå så jag med lätthet får ut den om jag skulle få för mig att köra med den i sommar. T o m moppen fick bättre plats! Tjaa man är ju van att stuva i diskmaskinen och lyckas kanske bättre än andra i den så man har väl fått in snitsen med att stuva runt för att få plats. ;)

Ska vi dela på ett garage?
Jag har samma problem som du.. ;-)

Nina
2011-04-11, 05:53
Ska vi dela på ett garage?
Jag har samma problem som du.. ;-)

Ja där har vi ett garage minsann!

Nina
2011-04-11, 05:53
Ska vi dela på ett garage?
Jag har samma problem som du.. ;-)

Ja där har vi ett garage minsann!

http://www.hojen.nu/forum/attachment.php?attachmentid=2492&d=1302459918

Mats Liifv
2011-04-11, 08:34
Undrar just vad man förvarar där inne? Skaplig takhöjd också...

Bighoj
2011-04-11, 08:41
Med lite knicksande skulle jag kanske fått in min Goldwing där:D

räven
2011-04-11, 08:45
Livet är olika olika dagar. Själv tog jag mig hem till södra småland från Vänerns strand. Underbart hojväder, sol ,+15, vinden mojnat. Naturligtvis kunde jag inte motstå att kolla om den där vägen leder i rätt riktning. Att det blev 7 mil längre va ju Ok, men alla tjälskadorna va lite smolk.

Mats Liifv
2011-04-11, 09:30
Med lite knicksande skulle jag kanske fått in min Goldwing där:DUndrar om vi inte skulle kunna dela garage, tror att även min LT skulle kunna få plats...? :D

Bighoj
2011-04-11, 15:18
Undrar om vi inte skulle kunna dela garage, tror att även min LT skulle kunna få plats...? :D

Det vet e fan,då gäller det att där är portar i andra änden av garaget också,för annars kommer den som står längst in inte ut:D

Mats Liifv
2011-04-11, 15:48
Det vet e fan,då gäller det att där är portar i andra änden av garaget också,för annars kommer den som står längst in inte ut:D

Ha ha ha, tänkte inte på det...! ;)