handdator

Visa fullständig version : Vart ute med min nya hoj idag!



Cubalibre
2011-04-09, 14:01
Min bror kom hit med en lätt lastbil med lift bak på, lätt som en plätt fick vi upp den bak på flaket. Och istället för att spänna fast den så satt jag på den medans han körde ut till ett mer eller mindre öde industriområde med en jättelång raka och en stor vändplan i slutet.

Där satte vi upp lite flaskor fyllda med vatten och sen var det bara att sätta igång med krypkörningen. Gick bättre och bättre hela tiden.....och som ni säkert redan listat ut så kunde jag ju inte hålla mig ifrån att dra på lite på rakan.....IM IN HEAVEN!!! :-)

Så det blev lite krypkörning, blåsa på på rakan, inbromsningar om vart annat.....3 timmar ungefär höll jag på. Där sparade jag 3000:- som det hade kostat på skolan.

Skulle inte brorsan nödvändigtvis til bolaget innan det stängde klockan 14 så hade jag nog hållit på ett tag till. Men fan vad kul det var! (Speciellt på raksträckan) ;-)

Cubalibre
2011-04-09, 14:09
Tog ett par bilder på hojen också;

Phaedre
2011-04-09, 16:10
Tog ett par bilder på hojen också;

Superfin! Grattis!

Molgan
2011-04-09, 21:01
Plastraketer kan vara trixiga att få fast, speciellt fram. Men den är fin! =)

Det första jag skulle fixa på den är den hemska badbryggan baktill, finns fina tail tidys att byta ut den mot.

Cubalibre
2011-04-09, 21:25
Plastraketer kan vara trixiga att få fast, speciellt fram. Men den är fin! =)

Det första jag skulle fixa på den är den hemska badbryggan baktill, finns fina tail tidys att byta ut den mot.

Ja visst är den gräslig!!! Har beställt för ett par veckor sen....både ny skylthållare och mindre blinkers, men inte kommit än :-/

Cubalibre
2011-04-11, 14:32
Nu har jag fått bytt handtag och styrändar iallafall. Slängde även dit en tankpad på tanken;

pewa
2011-04-12, 23:50
Inlägg ang. lastsäkring flyttade till Lastsäkra motorcykel (http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=4839)