handdator

Visa fullständig version : Richa - bra grejer?



Motormannen
2011-04-08, 18:36
Tjo, alla knutte-kompisar!

Undrar om det finns någon här mer erfarenhet av Richas sortiment av allväderskläder, handskar och stövlar?

Molgan
2011-04-08, 22:59
Har bara använt deras "regnhandskar" i tron att de skulle skydda mot fukt, dumma mig. Istället så fungerade de som disksvampar och sög åt sig all fukt som fanns i omgivningen. Helt otroligt hur mycket vätska ett par handskar kan binda, knöt näven och MINST 3 liter vatten regnade ut. Sen fattade jag.

Cubalibre
2011-04-08, 23:01
Jag borde väl inte uttala mig egentligen. Men jag har en av deras jackor som jag trivs väldigt bra med än så länge. Sköna lufthål längs med sidorna, 2 stycken foder, ett för värme och ett vind och regnskydd.

Motormannen
2011-04-09, 00:09
Kikar på deras high-vis jacka för nätta 5500kr, det är ett sjuh-sikes pris så det måste väl vara en sjuh-sikes bra jacka! :eek:

Nina
2011-04-09, 05:40
Har bara använt deras "regnhandskar" i tron att de skulle skydda mot fukt, dumma mig. Istället så fungerade de som disksvampar och sög åt sig all fukt som fanns i omgivningen. Helt otroligt hur mycket vätska ett par handskar kan binda, knöt näven och MINST 3 liter vatten regnade ut. Sen fattade jag.

HAHAHA! Din humor är för skön, Molgan! :rofl:

On topic: nej jag har inte kikat på deras produkter. Men för det priset måste jackan vara sjuhelsikes bra.

eljem
2011-04-09, 08:54
Livgardisten !!! Tyckte att du nämnde för mig att du har inget behov av kläder och stövlar och sånt.
Förresten har du kollat mina annonser här.??

Motormannen
2011-04-09, 11:48
Framtida inköp, och så är det bara neongult/svart som går hem hos mig! :D

Viragomannen
2011-04-10, 10:53
Har köpt ett par av deras handskar som jag hade igår på premiär turen.
Det blåste som tusan då +att jag hade upp hojen i 90km på landsvägen.

Väldigt nöjd med känslan runt handtagen+ även till att dom var vindtäta,återstår och se hur dom reagerar tillsammans med sämre väder,typ regn,återkommer då jag testat detta......

erkagn
2011-06-18, 20:55
Jag har oxå köpt ett par av deras handskar. Tycker dem är bra. Vindtäta och inte så klibbigt varma när det är varmt ute.

räven
2011-06-19, 19:22
Hemvägen genom norge å sverige va bra test på utrustningen, 120 mil nästan ihållande regn. Det 8 år gamla rukkastället håller fortfarande tätt. 5 år gamla BMW stövlar var något fuktiga,men inte blöta. 10 år gamla Hestrahandskar vär rejält fuktiga. Hela utrustningpaketet är av mellanprisklass men välkända märken med frikostiga garantier.