handdator

Visa fullständig version : Stylingtankar kring min Shadow



Greven
2011-04-06, 21:57
Sitter o lurar på hur det skulle skulle kunna se ut med en ny sadel och kanske apehangers alt. Tbar styre, så man sitter nån/några centimeter högre från backen och får upp styret lite.

Försökt söka efter bilder på Shadows med olika styren men gått lite bet.

Nån här som kan mer än mig om att byta delar på sina hojar?

Är 2m så det finns en hel del höjd att leka med för mig.

Roadking
2011-04-06, 23:17
http://forums.delphiforums.com/hondashadow/messages/?msg=59645.1

Greven
2011-04-07, 09:53
ah man tackar

Roadking
2011-04-07, 11:40
ah man tackar

Så lite så. Har själv kört shadow, fast en c3:a. Hämtade mycket matnyttig info från detta forumet. Dessutom så har jag fått en del goda vänner och det kan man aldrig få för många utav:shakehands:

klaus
2011-04-27, 01:18
Nån här som kan mer än mig om att byta delar på sina hojar?

har behållit motorn i alla fall, fast nog tog jag loss den alla gånger,ja,växellådan är väl det enda som jag inte har bytt eller skruvat på än :)

Greven
2011-04-27, 07:39
Jag kan nog inte mer än dig, är fortfarande ny på hela motorcykel biten men gillar tanken på att bygga om dom. Har upptäckt nu den senaste månaden att min Shadow tillhör en liten grupp shadows men dåliga möjligheter till kustomisering.

Funderar nu på byte eller ev. skaffa en till billig hoj jag kan skruva o dona med bara för skoj skull.

Pappageno
2011-05-21, 00:39
Jag kan nog inte mer än dig, är fortfarande ny på hela motorcykel biten men gillar tanken på att bygga om dom. Har upptäckt nu den senaste månaden att min Shadow tillhör en liten grupp shadows men dåliga möjligheter till kustomisering.

Funderar nu på byte eller ev. skaffa en till billig hoj jag kan skruva o dona med bara för skoj skull.



Ähh de finns mycke man kan göra me gamla Hondor...kika in hos mej en sväng :)

C Upp
2011-05-22, 21:28
Har du nån bild på din hoj man kan spåna från? Själv gillar jag det avskalat, så på en vanlig shadow skulle jag plocka bort så mkt som möjligt och kapa ner skärmarna. Byta blinkers och bakljus till mindre, smidigare saker. Dit med feta aphängare och kanske steloperera bakänden och köra springersadel... Har du några bilder på hojar du gillar stilen på så är det ju bara att apa efter de så mkt som möjligt. Friskt moddat, hälften brunnet. Jag kör en Honda Black Widow (Shadow Spirit) och har så mkt idéer så plånboken knappt hänger med... Men någonting lite då och då blir det.

Greven
2011-05-22, 22:47
vet vad jag vill göra, dragbar med ca 15cm risers, ska bygga egna forward controls, byta hastighetsmätare, lacka om och letar nu sadlar som inte är store feta o breda m.m.

men allt har sin tid, när jag väl kommer igång med allt så ska jag börja ta bilder.