handdator

Visa fullständig version : Köpt en Yamaha XTZ 750



Gurrag
2011-04-04, 18:40
Hej alla glada!

Nu har jag äntligen fått min äventyrshoj. Det blev en blå XTZ 750 super teneré -94 med ganska mycket lull lull. Jag har dagen till ära kört lite och det blev både asfalt och grus. Runt 20 mil blev det. Det började med att jag levererade en matlåda som tjejen glömt. (runt 8 mil tur och retur men för mig blev det snarare 14). Sen körde jag till soppan tagit slut eftersom modellen inte har tankmätare. Den drog någonstans mellan 06 och 07 liter milen. Bitvis ganska aktiv körning men oftast gled jag fram. Efter körningen blev det tvätt av hojen på schemat.

Jag fick hojen nyservad och ser fram emot en sommar då jag kör mest i förhållande till meket!.

Jag måste tacka alla på detta forum som i CA 2 år har hjälpt mig väga olika modeller mot varandra och gett pepp och konstruktiv kritik. Jag ser fram emot att åka med er =)

/MVH
Gustaf

Ove
2011-04-04, 19:33
Hej alla glada!

Nu har jag äntligen fått min äventyrshoj.
Jag ser fram emot att åka med er =)


:D Grattis till nya hojen! Du är välkommen redan på Lördag morgon. ;)

erkagn
2011-04-04, 19:35
Hej alla glada!

Nu har jag äntligen fått min äventyrshoj. Det blev en blå XTZ 750 super teneré -94 med ganska mycket lull lull. Jag har dagen till ära kört lite och det blev både asfalt och grus. Runt 20 mil blev det. Det började med att jag levererade en matlåda som tjejen glömt. (runt 8 mil tur och retur men för mig blev det snarare 14). Sen körde jag till soppan tagit slut eftersom modellen inte har tankmätare. Den drog någonstans mellan 06 och 07 liter milen. Bitvis ganska aktiv körning men oftast gled jag fram. Efter körningen blev det tvätt av hojen på schemat.

Jag fick hojen nyservad och ser fram emot en sommar då jag kör mest i förhållande till meket!.

Jag måste tacka alla på detta forum som i CA 2 år har hjälpt mig väga olika modeller mot varandra och gett pepp och konstruktiv kritik. Jag ser fram emot att åka med er =)

/MVH
Gustaf

Grattis till hojen! Lägg gärna upp lite bilder på den.

Mats Liifv
2011-04-04, 20:08
Är riktigt glad för din skull Gustaf!

Vet ju vilka strul du haft tidigare. Hoppas att det nu är historia och att du får köra riktigt mycket i sommar. Kul om du kommer och kör lite grus med oss. Kommer själv gärna till dina trakter så att du får visa dina bästa vägar, både asfalt o grus naturligtvis! Lägg gärna upp lite bilder på pärlan också!

Skickar katalogen jag lovade, under morgondagen!

Nina
2011-04-04, 20:19
Stort grattis! =)

Molgan
2011-04-04, 23:16
Kul! Hoppas du får mycke köra och lite mek med hojen, och välkommen till Teneristgänget. ;)

Och som sagts tidigare: BILDER!! :deal: