handdator

Visa fullständig version : Invigning på AVA MC



Mats Liifv
2011-04-02, 17:35
Skrev några rader och la upp ett par bilder om dagen på bloggen!

Nina
2011-04-02, 19:41
Lät bra med invigningen. Fast jag avböjde dagens tur då jag inte kan tvätta hojen efter en runda, vattenslangen är inkastad och kranvattnet avstängt tills det blir mer plusgrader. ;)

Men du, nästa helg (lör) ser ut att få både temp och sol, vi kanske kan ta en runda då några stycken? =)

Mats Liifv
2011-04-02, 21:01
Lät bra med invigningen. Fast jag avböjde dagens tur då jag inte kan tvätta hojen efter en runda, vattenslangen är inkastad och kranvattnet avstängt tills det blir mer plusgrader. ;)

Men du, nästa helg (lör) ser ut att få både temp och sol, vi kanske kan ta en runda då några stycken? =)
Bör kunna gå bra, då kommer Leffa och Annelie och hämtar sina hojar som står uppstallade i Haninge. Tar väl även hem min BMW samtidigt kan jag tro....

Blev en riktigt bra dag, är nöjd. Gillar alltid att komma ut, dessutom var det ett bättre väglag än förväntat. Nynäsvägen och E4:an var helt torra. Det tar sig... Har aldrig kört så här mycket så här tidigt på säsongen. Har mycket kul att se fram emot med resor både till Bohuslän, Åland och Österrike. Tror det blir bästa säsongen någonsin tack vare alla trevliga männniskor jag lärt känna genom både BMW-klubben och via Hojen.

Nina
2011-04-03, 07:22
Bör kunna gå bra, då kommer Leffa och Annelie och hämtar sina hojar som står uppstallade i Haninge. Tar väl även hem min BMW samtidigt kan jag tro....

Blev en riktigt bra dag, är nöjd. Gillar alltid att komma ut, dessutom var det ett bättre väglag än förväntat. Nynäsvägen och E4:an var helt torra. Det tar sig... Har aldrig kört så här mycket så här tidigt på säsongen. Har mycket kul att se fram emot med resor både till Bohuslän, Åland och Österrike. Tror det blir bästa säsongen någonsin tack vare alla trevliga männniskor jag lärt känna genom både BMW-klubben och via Hojen.

Ja vad skoj, då kanske de kan följa med, om de vill? Det vore trevligt. :)
Läste i går att sommaren kommer bli het, modell 2008. Har inget minne hur 2008 var men blir det bra lär det bli många mil på hoj i år. Kommer du köra långt fler än 2000 mil i år?

eljem
2011-04-03, 09:48
Skrev några rader och la upp ett par bilder om dagen på bloggen!

Igår upptäckte jag din blogg och läste en hel del av det. Det var kul, du gav en bra bild av händelen av invigning,
Hoppas att du märkte att jag lade upp bilder på grejerna till salu även om jag hade förstått i din blogg att du har ingen avsikt att köpa några hoj kläder eller dylikt för du har så det räcker länge inför framtiden. Men ok jag förstod vinken. Tack ändå.
Apropå vädret så var det här i en annan del av Köping 8 grader igår och nu söndag 11 grader redan, hojen är klar och jag är sugen så det blir en tur idag (även om det skulle regna).

Mats Liifv
2011-04-03, 11:49
Nina, siktar på runt tvåtusen mil, med de numera bara två hojarna. Återstår att se hur det går men i närheten bör jag komma tycker jag. Finns så mycket jag vill göra och har ju hojar som passar till det så skräp vore det om jag inte skulle köra en hel del! Blir nog utmärkt att ta en första tur ner till Rosenhill för en fika innan det bär vidare! Sommaren -08 var jättefin och varm, som jag minns den. Blir denna likadan blir det riktigt bra!

Eljem, var inte för egen del jag ville ha bilder utan både för din och andras. Det går så mycket lättare att sälja saker om man har bra bilder. Blocket är suveränt. Sålde en motorcykel i veckan. Första spekulanten hörde av sig inom en kvart och efter mindre än ett dygn var hojen såld. Det var åtta stycken som ville köpa hojen. Sålde till den förste som hörde av sig, en kille från Motala. Måste tillstå att jag blev förvånad, måste legat rätt i både pris och tid...

Nina
2011-04-03, 12:14
Vilken hoj sålde du nu? Vilka har du kvar, BMW:n förstår jag och så Varaderon?

Phaedre
2011-04-03, 12:32
....Har aldrig kört så här mycket så här tidigt på säsongen. Har mycket kul att se fram emot med resor både till Bohuslän, Åland och Österrike. Tror det blir bästa säsongen någonsin tack vare alla trevliga männniskor jag lärt känna genom både BMW-klubben och via Hojen.

När ska ni till Åland?

Mats Liifv
2011-04-03, 14:11
Vilken hoj sålde du nu? Vilka har du kvar, BMW:n förstår jag och så Varaderon?Det är KTM:en som sålts vidare. Den var lite väl extrem och jag nyttjade den aldrig riktigt till det den var tänkt. Varaderon kommer att funka bättre till den typ av vägar som jag använder den på. Dessutom blir transporterna betydligt angenämare.

På Åland kommer vi att vara helgen i vecka 22. Den årliga resan med BMW-klubben!