handdator

Visa fullständig version : Det känns skitjobbigt just nu.



Gibson
2011-04-02, 10:43
Det känns skitjobbigt just nu.:( (http://joebona.wordpress.com/2011/04/02/det-knns-skitjobbigt-just-nu/)

Mc-Bosse
2011-04-02, 10:58
Lider med dig som anhörig. Det är jobbigt när föräldrarna på åldern höst "börjar krångla" och inte är vad dom tidigare varit. Jag har själv en mamma som beter sig synnerligen egendomligt. Hon är nu vid 75-års ålder fortafarnade ute och jagar karlar och vill kasta ut den nuvarande bara för att han blivit lite dålig. Det blir i så fall den 5:e karlen i ordningen hon gängar sig med.

Min sista mor/far förälder begravdes härom veckan så nästa gång lär det bli mamma och pappa men innan dess blir de ju äldre och äldre med allt vad det innebär.

Se bara till så att en flytt av din pappa till Kroatien undvikes för trots allt fungerar det bättre med äldrevården i Sverige.

Gibson
2011-04-02, 11:20
Lider med dig som anhörig. Det är jobbigt när föräldrarna på åldern höst "börjar krångla" och inte är vad dom tidigare varit. Jag har själv en mamma som beter sig synnerligen egendomligt. Hon är nu vid 75-års ålder fortafarnade ute och jagar karlar och vill kasta ut den nuvarande bara för att han blivit lite dålig. Det blir i så fall den 5:e karlen i ordningen hon gängar sig med.

Min sista mor/far förälder begravdes härom veckan så nästa gång lär det bli mamma och pappa men innan dess blir de ju äldre och äldre med allt vad det innebär.

Se bara till så att en flytt av din pappa till Kroatien undvikes för trots allt fungerar det bättre med äldrevården i Sverige.

Tack Bosse, ja en flytt ner dig är utesluten, skulle det hända så har får förvaltaren problem det kan jag garantera, jag måste ju ha lite att säga till om, jag är ju den enda som vet hur det är och farsan sa för säkert 10 år sedan att om han blev dålig på ålderns dagar så ville han vara här i Sverige för att vården inte är lika bra där nere, det är nu han har börjat krångla och har bytt åsikt men det är ju för att han är sjuk och inte förstår, det finns hur mycket som helst att skriva om i det här fallet, saker som har hänt och händer.

Mc-Bosse
2011-04-02, 11:46
Jag skulle kunna skriva en bok om min mammas förhavanden de senaste åren fram till nu. Mer elak än vad hon är och har varit går inte att bli. Jag har börjat omvärdera min egen mamma och fått reda på saker nu i vuxen ålder.

Mamman jag alltid tyckt om har blivit främmande nu när saker och ting kryper fram om hur hon betedde sig under min och mina bröders uppväxt med henne som enda vårdnadshavare. Jag bryr mig inte om henne längre kan jag väl säga...

Sjuka föräldrar är inte kul alls oavsett om de är sjuka på det ena eller andra sättet.

Nina
2011-04-02, 13:05
Åh så ledsamt att läsa. All värme och kärlek till dig för att du bryr dig om och försöker hjälpa allt vad du förmår och orkar med. Jag hoppas allt löser sig till det bästa för er. Man kan även så här krasst ibland mitt uppe i allt elände tycka att det vore kanske bäst om de somnar in. Det är inte okänsligt eller elakt menat men för deras eget bästa kanske det vore bättre om de fick avsluta sina liv på ett bra sätt än som ett paket som inte har hum om tid och rum eller ens känner igen sina egna barn, när de tappat sin identitet.

Bra att du skriver av dig, det kan lätta upp ibland. Allt det bästa till dig och din familj.