handdator

Visa fullständig version : Sugen



Nina
2011-03-30, 15:58
Det ska bli lite hyfsat varm temp i helgen, nu är man bra sugen på att få ta ut nån hoj och köra till Rosen för årets premiärfika. Eller vad säger ni? :dancing:

Mats Liifv
2011-03-30, 16:21
Det ska bli lite hyfsat varm temp i helgen, nu är man bra sugen på att få ta ut nån hoj och köra till Rosen för årets premiärfika. Eller vad säger ni? :dancing:Självklart, jag har tänkt åka dit någon av dagarna!

DearHunter
2011-03-31, 09:28
Nu på lördag är jag upptagen , men söndag skulle sitta fint... :cheers:

erkagn
2011-03-31, 10:09
För mig dröjer det ca 1 månad innan vägarna torkat upp / blivit helt fria från is och bortsopade grus. Är jättesugen ju.

DearHunter
2011-03-31, 11:00
För mig dröjer det ca 1 månad innan vägarna torkat upp / blivit helt fria från is och bortsopade grus. Är jättesugen ju.

Låter inget vidare.... Har även hört att vintern kommer tidigare....Hur klarar ni av att leva däruppe med sådan ångest och förtvivlan ? ;)

Nina
2011-03-31, 11:35
Söndag låter bra, ska bara kolla till Scramblern först. Det ser väldigt lovande ut till söndag med vädret! =)

erkagn
2011-03-31, 12:03
Låter inget vidare.... Har även hört att vintern kommer tidigare....Hur klarar ni av att leva däruppe med sådan ångest och förtvivlan ? ;)

Ja, det är inte skoj att vintern är så lång. I alla fall om man som jag inte är nå intresserad av snöskotrar :confused:

Mats Liifv
2011-03-31, 12:36
Söndag funkar bra för mig också. Lämplig träffpunkt...kan den nerlagda macken i krysset vid Tungelsta vara ett alternativ? Sen kan man åka vidare till AVA som har invigning av sina nya lokaler, om man vill!

Nina
2011-03-31, 13:19
Söndag funkar bra för mig också. Lämplig träffpunkt...kan den nerlagda macken i krysset vid Tungelsta vara ett alternativ? Sen kan man åka vidare till AVA som har invigning av sina nya lokaler, om man vill!

Det låter som en bra id'e, nyfiken på deras nya ställe så en fika först på Rosenhill och sen till AVA och kolla lite. =)

Mats Liifv
2011-03-31, 14:16
Det låter som en bra id'e, nyfiken på deras nya ställe så en fika först på Rosenhill och sen till AVA och kolla lite. =)Kan tio vara en bra tid att träffas i Tungelsta?

Nina
2011-03-31, 14:55
Det blir bra för mig i alla fall. Om fler vill komma med så träffas vi på gamla macken i Tungelsta, jag tar Scramblern. Skoj! :D

Nina
2011-03-31, 15:04
Suck, det ska regna enligt väderkartan...

Kolla här (http://www.vaderkanalen.se/vader/Sverige/Stockholm/10d/2673730)

Mats Liifv
2011-03-31, 15:52
Då får det bli lördag istället, bättre väder då som det ser ut!

Nina
2011-03-31, 15:56
Fast då kan inte jag...

Nina
2011-03-31, 15:57
Tror jag, ska checka om det går flytta på aktiviteten.

Mats Liifv
2011-03-31, 15:59
Eländigt!, jag tar den svängen på lördag i alla fall. Om någon annan är intresserad kan ni anmäla er i tråden så att jag vet om någon ska möta upp i Tungelsta...

veteranmc
2011-03-31, 16:08
Låter inget vidare.... Har även hört att vintern kommer tidigare....Hur klarar ni av att leva däruppe med sådan ångest och förtvivlan ? ;)

ångest å förtvivlan? vem har sånt som lever här uppe. är det motorcykelåkningen ni tänker på så går det lika bra att köra på vintern om man anpassar motorcykelvalet efter det bara lite kallare. min husqvarna å monark går fint att köra då å så har vi ju en husqvarna 256a med skidor. å så finns det en stor fördel pimpelsäsongen blir längre å jag gillar att fiska. ångest å förtvivlan har inte jag tvärtom. :D

Nina
2011-03-31, 18:34
Eländigt!, jag tar den svängen på lördag i alla fall. Om någon annan är intresserad kan ni anmäla er i tråden så att jag vet om någon ska möta upp i Tungelsta...

Japp, bara jag är hemma lagom till kl 16 så hänger jag på under lördagen. :D

Mats Liifv
2011-03-31, 19:54
Japp, bara jag är hemma lagom till kl 16 så hänger jag på under lördagen. :D
Kul Nina!

Du lär garanterat vara hemma till dess, utan några som helst problem!

Nå´n mer som vill ta en fika på Rosenhill för att sedan fortsätta till AVA:s invigning?

Hojpunkten
2011-04-01, 00:29
Det ska bli lite hyfsat varm temp i helgen, nu är man bra sugen på att få ta ut nån hoj och köra till Rosen för årets premiärfika. Eller vad säger ni? :dancing:

Hade jag mer än gärna gjort, men tyvärr blir vägen dit lite väl långt att åka upp i detta väderlag vi har just nu.

//Nikko Hojpunkten

Nina
2011-04-01, 05:51
Det snöade i går? Jag får droppa tillfället och skjuta på det tills jag vet att vädret är mer att lita på. :bawling:

16:e är jag på avrostning, 17:e kör jag MINI-körning. Hoppas det är bra väder då!

Nina
2011-04-01, 07:32
Ha ha ha, snacka om Aprilväder! Nu ska det ju bli hyfsat väder i morgon!! Jag kommer... (man ska inte studera vädret så noga). ;)

Mats Liifv
2011-04-01, 13:42
Ha ha ha, snacka om Aprilväder! Nu ska det ju bli hyfsat väder i morgon!! Jag kommer... (man ska inte studera vädret så noga). ;)Ser väl hyggligt ut...inget regnande och några plusgrader! Får värma oss med en macka och varmt kaffe/the/choklad. Är ju inte någon lång sträcka att åka, bara tio mil för min del. Det klarar jag...

Nina
2011-04-01, 13:51
Nån fler som vill åka med och fika och sen kika på AVA MC's nya lokaler? Jag kommer med solen i släptåg… ;)

Mats Liifv
2011-04-01, 13:57
Nån fler som vill åka med och fika och sen kika på AVA MC's nya lokaler? Jag kommer med solen i släptåg… ;)Låter riktigt lovande det!

Nina
2011-04-01, 14:35
Va f... Nu ska det bli runt +3?? Hmmm, ska vi hålla det öppet och se hur det ser ut i morgon? Vägarna är grymt skitiga just nu också, blir till att tvätta av allt salt när man kommer hem, känner mig inte riktigt för just det men vi kan väl ta en senare helg när väderutsikterna ser mer lovande ut? Så kanske fler kommer med också, vore skoj. Vad sägs?

Mats Liifv
2011-04-01, 15:00
Va f... Nu ska det bli runt +3?? Hmmm, ska vi hålla det öppet och se hur det ser ut i morgon? Vägarna är grymt skitiga just nu också, blir till att tvätta av allt salt när man kommer hem, känner mig inte riktigt för just det men vi kan väl ta en senare helg när väderutsikterna ser mer lovande ut? Så kanske fler kommer med också, vore skoj. Vad sägs? Jag tänker ta en sväng ner och få mig en kaffe och macka. Vet du hur "Djävulsvägen" är, om den är snöfri? Funderar på att ta den vägen om du inte följer med...

Skriv här i tråden klockan åtta i morgon om hur du gör. Tror aldrig att jag ångrat en tur jag gjort, däremot har motsatsen inträffat. Vädret blev mycket bättre än jag trott. Numera kör jag som jag tänkt, naturligtvis inte om det är snöfall, skyfall eller andra extrema väder. Med justa kläder klarar jag mig alltid. Endast rädd för halka....

Nina
2011-04-01, 15:16
Helvetesvägen, det vågar jag inte svara på, kan ha is och den kan ha grymma potthål, massor av snö eller ingen alls. Jag skulle nog köra runt hellre än in på den vägen så här års.

Mats Liifv
2011-04-01, 18:44
Helvetesvägen, det vågar jag inte svara på, kan ha is och den kan ha grymma potthål, massor av snö eller ingen alls. Jag skulle nog köra runt hellre än in på den vägen så här års.Körde den så här års förra året, kom igenom med min KTM, men roligt var det inte...då får den vara denna gång!

Nina
2011-04-02, 07:11
Det är fortfarande väldigt blött och mycket skitigt på vägarna, en massa salt som sprätter runt som jag behöver få tvätta av efter åkturen och just nu är den kranen avstängd (utekran) och slangen undanstoppad i väntan på varmare temperaturer. Jag får avstå, det var synd men det kommer fler tillfällen, än är vi bara i början av säsongen. :)

Mats Liifv
2011-04-02, 08:04
Vänta du tills det blir varmare och torrare, säsongen har inte ens börjat riktigt!:D