handdator

Visa fullständig version : Däck till wildstar.



baseman
2011-03-25, 10:20
Wilde ägare..

Vad rekommenderar ni för däck till en Wilde?
Vad sitter på som orginal?
Ska man hålla sig till orginal, eller finns det bättre alternativ.

Figurehead
2011-03-25, 22:49
Är iofs ingen ägare av en Wildstar, men när jag köper däck tänker jag aldrig på vad som sitter original eller inte, utan hur jag vill att däcket skall fungera. Hur kör du? Lång cruising och långsamt eller gillar du att köra kurviga småvägar och lägga cykeln lite mer? Kör du ofta (läs börjar det ofta regna när du kör) i regn? Prioriterar du risk för vattenplaning före stoppsträcka osv osv.

Kanske bara mitt eget tycke, men det är ju du som kör som vet hur du vill att däcket skall fungera.

lars
2011-03-26, 01:30
Hmm jo det har helt rätt i att man skall välja däck efter hur man tänkt köra. Wilden väger ju en del men det är ju ingen bushoj om man säger så;) Jag satte på Metzeler's sulor( vit däcksida) jag kör i ur och skur på skiftande vägar alltid bra grepp i förhållande till väg väder och hastighet.

baseman
2011-03-30, 11:23
Hmm jo det har helt rätt i att man skall välja däck efter hur man tänkt köra. Wilden väger ju en del men det är ju ingen bushoj om man säger så;) Jag satte på Metzeler's sulor( vit däcksida) jag kör i ur och skur på skiftande vägar alltid bra grepp i förhållande till väg väder och hastighet.

Är de dessa som du talar om?
Metzeler, ME 880 (http://www.lellesmcdelar.se/product_info.php?products_id=128818)

lars
2011-03-30, 17:54
Japp. Enda nackdelen är ju att dom blir smutsiga när man använder dom:-( men vafan bara att plocka fram scotchbrite och tvätta