handdator

Visa fullständig version : Skånska fikaställen.



Gert
2011-03-23, 19:43
Fick detta via mail. Alltid bra med nya proviantställe....

Låt turen gå via Svensköp!
Sista onsdagen varje månad april-augusti är grillen tänd (mellan 18-20) och vi serverar korv med bröd, kaffe och kaka. Givetvis är affären öppen om man behöver komplettera något.
Trevlig tur och välkomna önskar Lina och Petras Lanthandel i Svensköp
WGS84:
Lat N 55° 52′ 27″ Lon E 13° 51′ 47″

MEHall
2011-03-23, 20:02
Ojdå, :o har varit i närheten men inte just där. Var i Höör första gången 2003 och sedan 05 och 06, och även tagit vägen ut mot Kivik. ;) Lustigt. :rolleyes:



:cool:

Gert
2011-03-23, 20:19
Just runt Svensköp är det mycket trafik av motorcyklar då alla vägarna runtomkring är trevliga för detta fordon. :-)

Carina
2011-03-23, 20:51
Just runt Svensköp är det mycket trafik av motorcyklar då alla vägarna runtomkring är trevliga för detta fordon. :-)

Låter trevligt, vart ligger det? Tyvärr säger Svensköp inte mig så mycket,utan att det kan ligga i Skåne nånstans.Kanske inte är längre än man kan köra dit för kvällen eller nåt. Alltid trevligt med nya ställen att besöka :)

Gert
2011-03-23, 21:13
Låter trevligt, vart ligger det? Tyvärr säger Svensköp inte mig så mycket,utan att det kan ligga i Skåne nånstans.Kanske inte är längre än man kan köra dit för kvällen eller nåt. Alltid trevligt med nya ställen att besöka :)

Mitt i Skåne, öster om Hörby och sydväst om Tollarp.

triumphtobbe
2011-03-24, 07:49
Hallå! Det låter trevligt! Svensköp passerar man ofta igenom på sommaren. Jag vet att det ligger ett märkligt Thaimat ställe där mitt i skogen. En korv är ju aldrig fel.
Räkna med mig!

Tobbe.
http://bikeskane955.blogspot.com/

Mange
2011-03-30, 18:27
Ha, mina hemtrakter. Mycket trevliga hojvägar + korv me brö, oslagbart.

Gubben
2011-03-30, 18:55
Det är mcträff varje tosdag. maj-sept. i Tydinge ligger ca: 2,5 mil norr om Kristianstad längs med väg 19. Brukar vara några hundra hojar. http://www.tydingesjon.com/html/h.html
Mvh. Gubben

Gert
2011-04-26, 14:51
I morgon är det dags för premiären för detta proviantställe i Svensköp, jag och några andra i klubben kommer att prova detta nya korvstopp.

Nina
2011-04-26, 16:20
Jag har (äntligen) tänkt ta ner en hoj nu i slutet av juli och början av aug och köra. Har pratat om att ta ner en hoj och köra runt i Skåne men det har aldrig blivit av nån gång. Men nu tänkte jag få tummen ur och köra ner en hoj. Bra tråd så kan jag pricka in lite fikaställen tills dess. :)

Gert
2012-02-23, 23:01
Nu när vi nästan har vårväder här nere minns man gärna alla fikastunder med sina hojburna vänner som snart ska komma igen.
Ett ställe med humana priser som provades av oss i fjor finns i Linderöd.

http://linderodsstation.se/?portfolio=cafemeny

Bighoj
2012-02-25, 13:52
Ett annat trevligt ställe är Ljungbyheds konditori nära söderåsens fot.Detta fik besöks ofta av mc-burna och här kan man sitta ute och njuta av sitt goda kaffe och någon god kaka,eller varför inte en god baguet.
Ett plus också till den trevliga personalen.