handdator

Visa fullständig version : Ska aldrig klaga på vår vägstandard igen...



Mats Liifv
2011-03-20, 20:48
Vinterväg vid Kinas gräns (http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150410869125595&set=a.10150404589370595.611519.203458255594&theater)

Greven
2011-03-21, 10:13
Finns en hel del saker vi svenskar ofta klagar på fast vi är rätt bortskämda, ta bara CSN som exempel, ganska lyxigt system när man kollar på hur det är för studenterna i resten av världen. Ändå gnäller våra studenter på att de får för lite pengar.

DearHunter
2011-03-21, 10:54
Finns en hel del saker vi svenskar ofta klagar på fast vi är rätt bortskämda, ta bara CSN som exempel, ganska lyxigt system när man kollar på hur det är för studenterna i resten av världen. Ändå gnäller våra studenter på att de får för lite pengar.

Ja, våra studenter har det relativt bra när de studerar. När de är färdiga med sina studier så har de en disponibel inkomst som räknas till de lägsta i västvärlden bland akademiker.

Att studera kan bli dyrt utomlands, men lönar sig mer än i Sverige. ;)

Greven
2011-03-21, 11:11
Jag personligen hade det aldrig dåligt ställt när jag var student. Förstår inte vad folk klagar på. Beror väl på livsstil antar jag. Min nuvarande inkomst är lägre än genomsnitts studenten och jag klara mig fint på det. Har råd med hyra, mat, motorcykel, halv-flashig mobil m.m.

Iofs så bränner jag inte några tusenlappar på krogen, köper inte Converse-pjux och handlar inte min mat på närbutiken.

Även om deras inkomst är bland de lägsta i västvärlden så har de det rätt bra i förhållande till barnen som bor i kloakerna i Mongoliet...eller uteliggarna i centrum.

nippe
2011-03-21, 11:50
Jag hade det väldigt bra ekonomiskt när jag pluggade. hade råd med det man behövde, festa och ibland resa lite. dom som gnäller på för lite pengar har ofta krav på egen 2a och taxi ner på stan och gå på dyre krogar varje helg.. klart att inte pengarna räcker då.