handdator

Visa fullständig version : Honda nsr 125cc konstigt fel



fixjr
2011-03-16, 17:48
Hej jag har en honda nsr 01 125cc som beter sig riktigt konstigt, när jag startar den och ska åka iväg så kan den helt plötsligt dö i farten sen kan jag starta den igen och köra 200 meter sen bara dör den igen. Har varit bensin i tanken i lite drygt 1 år men har tömt ut det mesta och fyllt på med nytt, men fort så dör den i farten när jag kör.

blir som ett litet knorrande ljud sen bara dör den

kanske inte den bästa beskrivningen men jag har ingen aning vad det kan vara

Olle Å
2011-03-16, 19:46
En vanlig orsak till att en hoj går en bit och stannar brukar vara att det är tätt i besintillförseln av någon anledning. Ett kan ju vara att ingen luft kommer in i tanken. Ett annat kan var att nålventilen antingen fastnar eller har blivitlite igentäppt av smuts. Prova att hälla i förgasarrengörning i tanken. Snåla inte.

Eva
2011-03-17, 19:15
Hej
Har frågat min gubbe och han säger att det kan vara tändspolen som är dålig. Så du kan kolla det.
Hoppas problemet löser sig =).

Sepe
2011-03-19, 10:14
Bensinproblem brukar orsaka lite mera ryckningar och ojämn gång, om inte soppan tryter helt. Vid elfel dör ju hojen bara. Kolla tändstiften när hojen dör nästa gång, är stiften torr så får den inte soppa, är den blöt så har knistan försvunnit.

Bergh
2011-03-21, 08:57
Kommer ihåg när jag körde NSR, kunde nästan tro de var en gammal hd för det var mest skruvande :)
tror cykeln skar 3 ggr för mig. Men Jäklar va snabb man blev på att skruva ner den.
Kolla luft, soppa och gnista.

fixjr
2011-04-08, 10:18
Hej tack för alla svar, nu efter sista gången den dog har den inte startat mer, jag har tagit bort förgasaren och ultraljudtvättat den men inget resultat. får gnista på tändstiftet men den vägrar starta, och bensin kommer ner i förgasaren med bra flöde. saken är att den har gått lite utan olja eftersom oljeslangen hade lossnat (ej varmkörd utan olja). Jag vet inte vad för nästa steg jag ska göra, förut startades den och nu startar den inte alls inte ens med startgas.

Hojpunkten
2011-04-08, 12:01
Hej tack för alla svar, nu efter sista gången den dog har den inte startat mer, jag har tagit bort förgasaren och ultraljudtvättat den men inget resultat. får gnista på tändstiftet men den vägrar starta, och bensin kommer ner i förgasaren med bra flöde. saken är att den har gått lite utan olja eftersom oljeslangen hade lossnat (ej varmkörd utan olja). Jag vet inte vad för nästa steg jag ska göra, förut startades den och nu startar den inte alls inte ens med startgas.

Den kanske ha stått o droppat hela vintern, så vevhuset är fullt med gammalt bränsle...ta och töm olja o låt att rinna ut..häll i nytt och pröva igen. För att kolla om den får bränsle gör du genom att ta en vanlig blomduschare och fyller i bensin i en sådan därefter testar du starta medans du sprutar in bränsle i förgasaren och vrider en fjärdedel på gashandtaget.


//Nikko Hojpunkten