handdator

Visa fullständig version : Dubbdäck till crossen



pewa
2007-04-23, 23:18
Läste i en tråd om att dubbdäck och plogade crossbanor, blev grymt inspirerad! ;)

Till vintern blir det dubbdäck till YZ:an. Vad finns det för alternativ? Vad är billigast?
Antar att speciella cross-dubbdäck är rätt dyrt, funkar det att dubba egna? Beställa på webben?

TcAnders
2007-04-24, 10:02
Läste i en tråd om att dubbdäck och plogade crossbanor, blev grymt inspirerad! ;)

Till vintern blir det dubbdäck till YZ:an. Vad finns det för alternativ? Vad är billigast?
Antar att speciella cross-dubbdäck är rätt dyrt, funkar det att dubba egna? Beställa på webben?


Det är kul!.. 8)

Men det är också rätt dyrt, ska du köpa dig ett par nya dubbdäck så kostar det ca 3500:- MEN då ska det tilläggas att du kommer kunna ha dom i flera säsonger förmodligen, framdäcket håller i evigheter.. Dubba själv är inte att rekommendera då det är svårt att få till det bra, speciellt om man är helt ny på det.. Köpa begagnat är också ett alternativ, finns väldigt fina däck som är tillsalu för nästan halva priset..

http://www.dubbdacksproffsen.se/ Är mycket bra att ha å göra med, Tomas Penonnen är mycket trevlig.. Dom har t.o.m en webshop om du inte vågar ringa ner och höra med dom..=)

// Anders

pewa
2007-04-24, 11:52
Kollade lite på deras hemsida, verkar har ett bra sortiment! Problemet är att jag kör inte så mycket cross att det känns värt att lägga ut över 3000:- Att köpa billiga thai-däck och sedan låtan nån däckfirma dubba dom, är det dumt? Får kolla upp begagnat om inte annat..

TcAnders
2007-04-24, 15:54
Kollade lite på deras hemsida, verkar har ett bra sortiment! Problemet är att jag kör inte så mycket cross att det känns värt att lägga ut över 3000:- Att köpa billiga thai-däck och sedan låtan nån däckfirma dubba dom, är det dumt? Får kolla upp begagnat om inte annat..


Billiga thaidäck slits mkt.. Mkt fort.. Klackarna kommer säkerligen spricka och dubben flyga ur.. Jag känner lite folk som dubbar själv, jag kan ju höra med dom vad dom tar för ett billigt däck (typ Maxxis) dubbat och klart om du vill?

// Anders

pewa
2007-04-24, 21:06
Kollade lite på deras hemsida, verkar har ett bra sortiment! Problemet är att jag kör inte så mycket cross att det känns värt att lägga ut över 3000:- Att köpa billiga thai-däck och sedan låtan nån däckfirma dubba dom, är det dumt? Får kolla upp begagnat om inte annat..


Billiga thaidäck slits mkt.. Mkt fort.. Klackarna kommer säkerligen spricka och dubben flyga ur.. Jag känner lite folk som dubbar själv, jag kan ju höra med dom vad dom tar för ett billigt däck (typ Maxxis) dubbat och klart om du vill?

// Anders


Vore schysst! Alltid intressant att kolla olika alternativ..

Fredd
2007-04-24, 22:17
Kan vara bärt att kolla upp utländska webshoppar också, t.ex. tyskland. Vet många som beställer billiga vanliga mc-däck därifrån.

TcAnders
2007-04-24, 22:26
Kan vara bärt att kolla upp utländska webshoppar också, t.ex. tyskland. Vet många som beställer billiga vanliga mc-däck därifrån.


Menar du då vanliga odubbade däck eller dubbdäck?

Svenskarna har väldigt bra dubbdäck.. Slitstarka osv.. Det finns endel "kända" svenskar som dubbar åt många.. VÄLDIGT många.. Elitförare, både svenskar och icke svenska förare..
Så jag tror Sverige är ett toppland när det gäller just dubbdäck till cross.. Observera att detta endast är vad jag tror..


// Anders

turbo
2007-04-25, 13:33
kolla blocket om du tycker nya är för dyra, ser dubbdäck lite nu och då.. 1500:-/par är inte ovanligt

Fredd
2007-04-26, 00:39
Kan vara bärt att kolla upp utländska webshoppar också, t.ex. tyskland. Vet många som beställer billiga vanliga mc-däck därifrån.


Menar du då vanliga odubbade däck eller dubbdäck?

Svenskarna har väldigt bra dubbdäck.. Slitstarka osv.. Det finns endel "kända" svenskar som dubbar åt många.. VÄLDIGT många.. Elitförare, både svenskar och icke svenska förare..
Så jag tror Sverige är ett toppland när det gäller just dubbdäck till cross.. Observera att detta endast är vad jag tror..


// Anders


Menade dubbade däck men jag kanske är ute och cyklar. Vet bara att folk beställt billiga odubbade däck från Tyskland, täntke att de kanske även har dubbat..