handdator

Visa fullständig version : Funderar på medlemskap i SMC



Cubalibre
2011-03-14, 12:09
En av anledningarna till att jag funderade på att bli medlem där är deras utbildningar dom har. Men vid en närmare titt så verkar dom inte ha någonting alls i dom västra delarna av Sverige. Alla utbildningar verkar ligga belägna i östergötland och närregioner.

Vad finns det för fördelar med att bli medlem? förutom något billigare försäkring..

adara
2011-03-14, 12:34
Nu vet inte jag var du bor, men det verkar som om SMC Väst har några kurser ändå:
http://forum.svmc.se/showthread.php?p=79650

Anledningen till att jag gick med i SMC var delvis kurserna och en något billigare försäkringspremie, men även för att jag tycker att dom gör ett bra jobb i övrigt.

DearHunter
2011-03-14, 13:05
Nu vet inte jag var du bor, men det verkar som om SMC Väst har några kurser ändå:
http://forum.svmc.se/showthread.php?p=79650

Anledningen till att jag gick med i SMC var delvis kurserna och en något billigare försäkringspremie, men även för att jag tycker att dom gör ett bra jobb i övrigt.

Ja, helt rätt. SMC är en av få organisationer som inte sitter med armarna i kors. De jobbar verkligen för vår sak.

Sedan så har Du även den sociala biten. Träffar, körningar, turer etc är finemang. :cheers:
Och i tidningen MC-folket som kommer i brevlådan kan Du titta och drömma om kommande investeringar.. :D

klaus
2011-03-14, 15:23
för mig var rabatten på försäkring nästan tre gånger mer än medlemsavgiften så det var inte mycket att fundera,det är trevligt med föreningar som betalar en för att vara med :)

MEHall
2011-03-14, 18:15
Det är aldrig fel att vara medlem av en stor intresseorganisation som till och med kan påverka politikerna! Dessutom så har de tydligen stoppat ett regeringsförslag som skulle förbjuda motorcyklar större än 250 kubik. :eek: :rolleyes: ;)



:cool:

Jonas
2011-03-14, 18:29
Klart du ska vara medlem i SMC! De tillvaratar våra intressen, du få en mängd rabatter och kan delta i deras kurser/utbildningar/resor. Kostar inte heller många kronor att vara med. :)

Mange
2011-03-14, 18:47
Klart du ska vara medlem i SMC! De tillvaratar våra intressen, du få en mängd rabatter och kan delta i deras kurser/utbildningar/resor. Kostar inte heller många kronor att vara med. :)

Japp, så är det:deal: