handdator

Visa fullständig version : Intensivutbildning-kurs



Viragomannen
2011-03-13, 15:18
Hej!
Är det någon av er hojåkare som tagit körkortet med hjälp av en intensivkurs (utb.)?

Har läst att någon körskola bedriver detta på klass B.
Finns det ens för klass A ?
I så fall,hur tyckte ni detta va?stressigt?dyrt?kul? bra lösning?

adara
2011-03-13, 17:52
Det erbjöds intensivkurser för både A och B på körskolan jag var på, gick dock inte kursen själv. Har man tiden att göra det är det nog mycket bra tror jag.

gunther
2011-03-13, 18:51
var inte kravet hos den körskolan att du var tvungen att ha B-kortet för att få gå intensivkursen för A-kortet också?

pea_72
2011-03-13, 22:15
Jag gick en intensivkurs. Jag saknade i princip förkunskaper vad gäller MC körning och bestämde i samråd med min körlärare väl på plats att dela upp kursen i två delar. Jag körde i fyra dagar åkte sedan hem och övade krypkörning och åkte sedan tillbaka för att köra ett par dagar till samt att köra upp. Gick utmärkt. Givetvis var det inte gratis med tanke på att jag åkte ända till Bollnäs (det var väldigt få ställen som erbjöd intensivkurser och nästan fullbokat överallt när jag bokade i mars det året därför blev det Bollnäs). Men jag såg det som semester så då var det värt varenda krona. Personligen tycker jag det var kanon att åka bort och bo borta när man skulle göra det då fokus hela tiden är på körning och inget annat. Men det där är säkert olika. Hur som helst kan jag rekomendera både Bollnäs (trots att de är petiga som fan i fråga om högerregeln, något som inte förekommer i GBG där störst går först typ) och intensivkurs.

adara
2011-03-13, 23:50
var inte kravet hos den körskolan att du var tvungen att ha B-kortet för att få gå intensivkursen för A-kortet också?

Yep, det eller att man åtminstonde kunde köra lite mc, dvs dom ville inte ha totala nybörjare.