handdator

Visa fullständig version : Huu, vilken mardröm



Nina
2011-03-13, 07:52
Usch, drömde att Streeten var fallfärdig. Skulle ladda batteriet men hittade ingen bra minuspol att sätta minuskabeln på men så hittade jag lustigt nog på stötdämparna fram en liten skruv som är jordad i chassit. Helskum placering men okej, jag satte dit minuskabeln och noterar att allt sitter löst. Dessutom fanns det två skruvar, stötdämparen sitter med två skruvar och i mitten emellan dem sitter en luftnippel modell bromsok.

Ah okej, så en mek kom och luftade mina stötdämpare, han sa att de på servicen hade fuskat, att skruvarna ska vara åtdragna och ingen luft ska finnas i stötdämparna. Det lät som när nån öppnar en vaakumförpackad burk eller en öl, eller som när man tar bort slangen på bilventilen när man fyller på luft, det pyser till och säger ”Pyschhhh!”.

Så jag hade tagit en tur med hojen, lite snö låg det på marken men den gick så fint där ändå och hade usla stötdämpare, fyllda med luft och lösa skruvar som höll fast dem på absolut sista gängan. Jag var bara tvungen att få köra lite med den innan jag ringer verksta'n och skäller på dem att sluta fuska så hemskt.

Tror det har att göra med att i går satt jag och lekte med en ganska dåligt plåtad bild på hojen, jag har undrat varför jag tog bilden men med lite lek med effekter blev bilden ganska drömlik, en längtan till våren dök upp hos mig och ja… Bedöm bilden själv, både före- och efterbild finns nedan.

MEHall
2011-03-13, 19:45
Ja vad man kan drömma tokigt: ;) Drömde en gång för länge sedan att jag mötte Nils Poppe. :D ;)



:cool:

Nina
2011-03-13, 20:01
Ha ha, NILS POPPE?! Det var udda men säkert skoj. =)

Jag tror att jag drömde om hojen just för att jag satt och lekte med bilden i går, det blev väl som nån slags fortsättning men lite konstigt. Tror aldrig jag sett en hoj ha bromsnipplar uppe vid stötdämparna och att man måste lufta dem… :rofl:

DearHunter
2011-03-14, 13:52
Ha ha, NILS POPPE?! Det var udda men säkert skoj. =)

Jag tror att jag drömde om hojen just för att jag satt och lekte med bilden i går, det blev väl som nån slags fortsättning men lite konstigt. Tror aldrig jag sett en hoj ha bromsnipplar uppe vid stötdämparna och att man måste lufta dem… :rofl:

Du har drabbats av obalans mellan Vespagiolusker och Angliokocker. Residualen sätter sig på nedre halvan av hjärnbarken och styrstammen.

Doktorn ordinerar:

En thé med fjollig engelsk after eight mintchoklad i ca 0,5h två-tre timmar efter lunch så att Vespagioluskerna tilltar och Du får lust att ta en sväng i det vackra vårvädret :p

Mats Liifv
2011-03-14, 15:23
Ha ha, NILS POPPE?! Det var udda men säkert skoj. =)

Jag tror att jag drömde om hojen just för att jag satt och lekte med bilden i går, det blev väl som nån slags fortsättning men lite konstigt. Tror aldrig jag sett en hoj ha bromsnipplar uppe vid stötdämparna och att man måste lufta dem… :rofl:Jodå, luftningsnipplar för gaffeln finns, så du var inte helt fel ute....;)

DearHunter
2011-03-14, 15:43
Jodå, luftningsnipplar för gaffeln finns, så du var inte helt fel ute....;)

Japp. Även gamla hojar har det. Undrar om ska byta ut den gamla luften mot ny regelbundet... :D ;)

Nina
2011-03-14, 16:31
Jaa… Jag måste kanske byta ut 2010 års luft mot 2011? Förresten så är hojen byggd 2009, uttagen 2010 så luften är nog äldre. Ringarna likaså. Även jag behöver kanske ny luft. Fast då glappar jag väl för mycket.

Mats Liifv
2011-03-14, 16:52
Jaa… Jag måste kanske byta ut 2010 års luft mot 2011? Förresten så är hojen byggd 2009, uttagen 2010 så luften är nog äldre. Ringarna likaså. Även jag behöver kanske ny luft. Fast då glappar jag väl för mycket.Alltid nyttigt med luftombyte....! ;)