handdator

Visa fullständig version : Ny mc-utrustning 2011?



pewa
2011-03-11, 16:08
Kommer du köpa någon ny MC-utrustning inför säsongen 2011?

Nina
2011-03-11, 16:21
Stövlar & handskar har jag redan inhandlat för säsongen men suktar efter en belly pan till Streeten. Ett extra Gore Tex-ställ är aldrig fel heller så det siktar jag på i år. Vad siktar ni andra på? :)

erkagn
2011-03-11, 17:06
Funderar på ett par nya mc-stövlar.

pm_57
2011-03-11, 17:18
Har redan köpt ett par stövlar inför säsong 2011. Kanske en investering i ny hjälm men inte just nu.

nippe
2011-03-11, 17:28
en schubert c3 inköpt i vinter och nya byxor kommer det nog att bli.. och förmodligen en maaasssa saker jag inte behöver.. :)

Jonas76
2011-03-11, 21:51
Vart ett par alpinestars supertech R till snuskigt bra pris :banana:

Mc.Binis
2011-03-11, 23:39
köpte ett nytt ryggskydd i januari, ett som jag hitta på Mc-Mässan i sthlm. :D

MEHall
2011-03-12, 19:44
Vadå ställ? Själv har jag separata byxor och jacka och byxorna sjunger på sista versen: :eek:



:dito:

Mats Liifv
2011-03-12, 20:36
Köpte en till hoj istället!

Fick ett par handskar från Halvarssons. träffade en av deras säljare på mässan och han lovade mig ett par handskar om jag skickade honom en bild på mina tio jackor ur deras produktion. Skickade en bild och fick mycket riktigt ett par handskar, ORIGO, som ska vara vattentäta. Blir bra till de regniga dagarna. Har dessutom fått ett par nya byxor på garantin, Lindstrands TAAL.

Har inget behov av mer utrustning för tillfället. Kommer nog inte att kunna slita ut det jag har under min återstående tid som motorcyklist...;)

gunther
2011-03-12, 21:42
Också köpt ny båge. Blev en skinnjacka idag ovanpå det tillsammans med ett par regnbyxor. Kommer nog en regnjacka och kanske ett par kevlarjeans/skinnbyxor så småningom.

Nedrans dyr hobby det här, hörrni...

erkagn
2011-03-12, 21:51
Jo, dyrt blir det ju :-)

Figurehead
2011-03-12, 23:00
Tänkte köpa en tröja i Kevlar samt en sån där nät-tröja med massa skydd för att ha under en tunnare jacka. Blev så jäkla varmt i somras med Skinnjackan...

klaus
2011-03-13, 16:21
har redan köpt hjälmen,Shoei X-Spirit II Kiyonari
letar efter bra jacka och en väst är också på listan samt ytterligare ett par handskar

dom flesta pengarna lär gå på prylar till hojen

engström67
2011-03-13, 23:47
Toppbox sidoväskor från sw motech,ett par nya stövlar daytona trans open gtx,och sedan för lite roliga stunder,en Gopro Hero hd kamera,skall bli riktigt kul att testa :)

Smirnoff
2011-03-14, 00:37
Jag har också investerat i en splitter ny hoj. Kommer förmodligen att köpa ett tvådelat skinnställ, nya handskar, nya stövlar och en ny hjälm innan säsongen är slut. Och kanske ett nytt ryggskydd...

Tur att man är gjord av pengar!

Mavve65
2011-03-14, 09:46
Jag väntar på LIDL:s sortiment. Deras hjälm fick ju bäst testresultat! Då måste ju resten av sortimentet vara bra också!!;)

Carina
2011-03-14, 09:52
Jag väntar på LIDL:s sortiment. Deras hjälm fick ju bäst testresultat! Då måste ju resten av sortimentet vara bra också!!;)

Hej
Lidl's mc-saker är faktiskt inte dåliga. Har självt köpt handskar o dylikt där. Samt en kompis köpte sin mc-klädsel där. Så jag kan rekommendera deras saker.

Carina
2011-03-14, 09:54
För min del blir det att köpa en ny hoj :) och kanske kan det bli pengar över till ett par kevlarjeans :)

Jonas76
2011-03-15, 09:21
Förutom nya stövlar till mig så fick moppen ett nytt led bakljus och då slipper jag byta glödlampor varannan vecka :banana:

Ove
2011-03-15, 09:23
:confused: Upptäcker efter vinterns härjningar att jag måste åka in om Biltema och köpa nytt visir. :mad:

Bighoj
2011-03-15, 10:03
Hej
Lidl's mc-saker är faktiskt inte dåliga. Har självt köpt handskar o dylikt där. Samt en kompis köpte sin mc-klädsel där. Så jag kan rekommendera deras saker.

Hej ! Var det sommarhandskar du köpt ? Ska investera i ett par tunnare handskar inför sässongen och tänkte kolla på Lidl men vet inte hur pass kvaliten är,men du verkar ju nöjd.Kul att höra om fler har erfarenhet av Lidl:s mc prylar.

Carina
2011-03-15, 10:22
Hej ! Var det sommarhandskar du köpt ? Ska investera i ett par tunnare handskar inför sässongen och tänkte kolla på Lidl men vet inte hur pass kvaliten är,men du verkar ju nöjd.Kul att höra om fler har erfarenhet av Lidl:s mc prylar.

Handskarna är något tjockare än sommarhandskar. Men det är bara bra o ha ett mellanting när säsongen börja, när det inte är govärme än. Samt att de gick en bra bit över jackarmen. Bra handskar till bra pris.:)

Mavve65
2011-03-15, 15:05
Köpte LIDL:s mc handskar (Crivit heter märket). Innerfodret var totalt sönder efter en månad, men då hade jag haft dem i alla väder också. De var billiga och satt skönt på händerna-men vad hjälper det om de går sönder med en gång....(obs. jag kan ju iofs fått ett "måndagsexemplar).

Mats Liifv
2011-03-15, 15:54
Köpte LIDL:s mc handskar (Crivit heter märket). Innerfodret var totalt sönder efter en månad, men då hade jag haft dem i alla väder också. De var billiga och satt skönt på händerna-men vad hjälper det om de går sönder med en gång....(obs. jag kan ju iofs fått ett "måndagsexemplar).Har kollat på LIDL:s prylar tidigare år utan att lockas till köp. Uppfyller inte mina krav, men säkert många andras. Som vanligt får man vad man betalar för, är man nöjd så är det alldeles utmärkt. Även BILTEMA har utrustning i det billigare segmentet, för den som sätter priset i första rummet. Samma sak där, inte mycket jag vill ha för egen del av den personliga utrustningen. Andra är jättenöjda. Så kolla även där, ni som gillar LIDL:s prylar!

Ove
2011-03-15, 16:58
Har kollat på LIDL:s prylar tidigare år utan att lockas till köp. Uppfyller inte mina krav, men säkert många andras. Som vanligt får man vad man betalar för, är man nöjd så är det alldeles utmärkt. Även BILTEMA har utrustning i det billigare segmentet, för den som sätter priset i första rummet. Samma sak där, inte mycket jag vill ha för egen del av den personliga utrustningen. Andra är jättenöjda. Så kolla även där, ni som gillar LIDL:s prylar!

:D ! :) Jag för min del sätter funktion i första rummet. Eftersom statusjakten inte roar mig så behöver jag inte hålla mig till vissa "bra" märken utan är fri att handla där jag finner bra och prisvärda grejer. Hjälm t.ex. - beror väl på att jag har fel skalle, men den enda som jag kan använda under en hel dag utan problem fann jag på Biltema. Har även funnit en del bra grejor på Lidl bl.a. en tankväska som funkar perfekt.

Har tittat en hel del i MC-shoparna och tror att jag vågar påstå att dom är en del av samma torg. Det finns en massa smäck där också men till ett högre pris. Äger ett par handskar av bästa märke som har den egenheten att dom spricker i sömmarna. Jag har fått dom bytta ett par gånger för att företaget vill inte ha missnöjda kunder, men jag skulle nog vara mer nöjd om dom faktiskt höll. Gäller alltså att ha ögonen med sig oavsett var man handlar.

Nina
2011-03-15, 19:53
Lidl's ryggskydd var bäst i test tillsammans med Halvarssons… ;)

Motormannen
2011-03-19, 20:39
en schubert c3 inköpt i vinter och nya byxor kommer det nog att bli.. och förmodligen en maaasssa saker jag inte behöver.. :)

Kommer att följa ditt exempel på hjälmen! :)

HasSse666
2011-03-21, 08:46
Kevlar Jeans köpta :)

sigglet
2011-03-24, 20:40
MC-handlarna i Umeå har nåt jippo nu i helgen, tänkte passa på att fara och kolla efter några bra stövlar :)

RobbeS
2011-03-27, 04:47
Nu är nya hjälmen beställd. En Arai chaser som jag hade fräckheten att prova ut hos en handlare och sen beställa från England. Skulle nog ha köpt den hos handlarn om hans anställda varit mer intresserade av att serva kunderna än snacka med kompisar om helgens bravader. Men å andra sidan gjorde deras ointresse att jag nu betalar 2500 kr inkl frakt istället för 4995 kr plus 16 mils bilresa tur och retur för att köpa hjälmen.
Ska försöka köpa ett par stövlar hos handlarn i alla fall. Har man tur är ointresset lika stort så man måste beställa från England och då slinker det nog för mellanskillnaden ner en och annan pinal till i kundkorgen .

Mats Liifv
2011-03-27, 10:53
RobbeS, kolla gärna här (http://www.fc-moto.de)! Klart konkurrenskraftiga priser i jämförelse med de svenska. Dessutom snabba leveranser direkt till dörren!

lars
2011-03-27, 11:20
Köpte min nya hjälm hos dom, det tog en mindre än en vecka från beställning till leverans.
Prismässigt ligger dom ju bra till i synnerhet nu när kronan är stark, jag köpte en Draxtar P104 och fick med ett tonat visir på köpet:D priset blev inklusive frakt 1145SEK ca 800Sek billigare än i Sverige enkelt val eller:p

AT-gubben
2011-03-27, 12:15
Saknar en rubrik i omröstningen! Ryggskydd i all ära men jag har köpt en skyddsväst vilket jag tycker är optimalt. Kan vara lite otympligt ibland men ger mest skydd för pengarna tycker jag. Att man dessutom kan ta av sig jackan och bara ha skyddsvästen och en tröja över när det är busvarmt är ett plus. Ja! jag vet att flera har synpunkter på den varianten men jag är nöjd.

Nyköpet är en HJC FS-MaxN systemhjälm med inbyggt solskydd. Priset var humant, 3495:-. Passformen var perfekt för min skalle, sitter verkligen som en hjälm ska göra. Har använt BMW;s systemhjälm innan och den har varit super men priset nu när en ny skulle införskaffas var inte super. Ska bli spännande att testa HJC;n när vädret blir så att vägarna är farbara. Tilläggas bör att när skogsvägar och stigar står på schemat så använder jag en s.k. cross/endurohjälm och skyddsglasögon.

triumphtobbe
2011-03-27, 12:46
På tal om att köpa ny utrustning, varför köpa när man kan bygga själv som denna gubben gjort! Jag har själv fotat det! Det är verkligen någon som kör omkring så här! :-)

http://1.bp.blogspot.com/-q5nrAMS-NBA/TY7b-kN_75I/AAAAAAAAABg/fktkX6gzYvs/s1600/IMAG0092.jpg

Tobbe.
http://bikeskane955.blogspot.com/

Mats Liifv
2011-03-27, 13:02
Köpte min nya hjälm hos dom, det tog en mindre än en vecka från beställning till leverans.
Prismässigt ligger dom ju bra till i synnerhet nu när kronan är stark, jag köpte en Draxtar P104 och fick med ett tonat visir på köpet:D priset blev inklusive frakt 1145SEK ca 800Sek billigare än i Sverige enkelt val eller:pHar köpt tre hjälmar från dom och sparat runt 1.500:- varje gång, inklusive frakt till dörren. Den snabbaste leveransen var när jag beställde en söndagskväll och hade hjälmen i min hand vid lunchtid på onsdagen. När jag beställt från Touringbutiken har det ibland tagit upp till två veckor att få en leverans....

Ove
2011-03-27, 13:16
På tal om att köpa ny utrustning, varför köpa när man kan bygga själv som denna gubben gjort! Jag har själv fotat det! Det är verkligen någon som kör omkring så här! :-)


:) Ser ju inte fabriksgjort ut, men fungerar säkert bra och hojen verkar dessutom vara en glad en, en som används. ;) :D

RobbeS
2011-03-27, 22:10
RobbeS, kolla gärna här (http://www.fc-moto.de)! Klart konkurrenskraftiga priser i jämförelse med de svenska. Dessutom snabba leveranser direkt till dörren!

Jo dom är bra, brukar jämföra priserna i Tyskland, England och USA och beställa där det är billigast. Tyvärr så är det ju inte ens lönt att leta i Sverige... Arai hjälmarna var billigast i England.

Mats Liifv
2011-03-27, 23:03
Jo dom är bra, brukar jämföra priserna i Tyskland, England och USA och beställa där det är billigast. Tyvärr så är det ju inte ens lönt att leta i Sverige... Arai hjälmarna var billigast i England.Vad är det för adress till firman i England. ARAI är mitt favoritmärke och 2.500:- är ett suveränt pris. Kan vara bra att känna till inför nästa inköp. Hjälmar kan vara lurigt att köpa från USA på grund av en annan passform på hjälmarna. Inte alls säkert att hjälmen man provat av en viss modell här hemma har samma passform i USA.

Motormannen
2011-03-27, 23:14
Nu är nya hjälmen beställd. En Arai chaser som jag hade fräckheten att prova ut hos en handlare och sen beställa från England. Skulle nog ha köpt den hos handlarn om hans anställda varit mer intresserade av att serva kunderna än snacka med kompisar om helgens bravader. Men å andra sidan gjorde deras ointresse att jag nu betalar 2500 kr inkl frakt istället för 4995 kr plus 16 mils bilresa tur och retur för att köpa hjälmen.
Ska försöka köpa ett par stövlar hos handlarn i alla fall. Har man tur är ointresset lika stort så man måste beställa från England och då slinker det nog för mellanskillnaden ner en och annan pinal till i kundkorgen .

Dålig service ger definitivt ett dåligt betyg på affären vad än man ska köpa! :mad:

RobbeS
2011-03-27, 23:15
Vad är det för adress till firman i England. ARAI är mitt favoritmärke och 2.500:- är ett suveränt pris. Kan vara bra att känna till inför nästa inköp. Hjälmar kan vara lurigt att köpa från USA på grund av en annan passform på hjälmarna. Inte alls säkert att hjälmen man provat av en viss modell här hemma har samma passform i USA.


Här är adressen till the shopface som butiken heter.
http://www.theshopface.com/

RobbeS
2011-03-27, 23:33
Dålig service ger definitivt ett dåligt betyg på affären vad än man ska köpa! :mad:

Jo, speciellt då den enda anledningen att gå till en butik är för att få personlig hjälp och rådgivning och dessutom det argument handlarna anger som skäl att handla hos dom.
Åker jag fem mil till Finland och går in på en mc firma där är grejerna betydligt billigare än i Sverige så man undrar om den svenska momsen verkligen kan göra så stor skillnad. Personligen tror jag att skurken i det hela är generalagenterna i Sverige som ännu inte uppfattat att EU är ett handelsområde med fri in och utförsel av av varor över gränserna. Handlarna verkar göra dålig vinst på försäljningen i alla fall.

Tahiti
2011-04-13, 13:08
Köpte en Shoei Qwest ...Lite rymligare änn min gamla Arai.
Prova till man fick skavsår i kindknotorna...Valet stog mellan Xr 1100. Då den gamla Xr 1000 ej passar alls. Qwest/Xr 1100 sitter väldigt lika på huvet. Xr kändes som att den inte satt lika fast pga den löstagbara inredningen. Shoei är inte lika TYST som Arai pga att den är lite urtagen kring öronen. Medans Arai sluter mot öronen. Tror även att ventilen på Qwest är bättre änn Xr som har små öppningar. Även imvisiret Qwest/Xr 11 är bra då dom är större mot tidigare. O extra visir mekanism som drar visiret mot hjälmen.
Så 9.poäng/10

nippe
2011-04-15, 09:16
Provade nya hjälmen igår... vilken skillnad. tystare, skönare och immar inte igen... och solvisiret är verkligen guld värt.

nu sitter jag bara i valet och kvalet och funderar på kevlarjeans nu eller sen...

Mats Liifv
2011-04-15, 09:59
Provade nya hjälmen igår... vilken skillnad. tystare, skönare och immar inte igen... och solvisiret är verkligen guld värt.

nu sitter jag bara i valet och kvalet och funderar på kevlarjeans nu eller sen...Hjälmen tycker jag är den enskilt viktigaste detaljen i utrustning vad gäller passform. Trivs man inte med sin hjälm är tillvaron inget vidare. Den ska sitta skönt..har haft ett antal hjälmar genom åren som inte varit så sköna som jag önskat. Första en till två timmarna brukar de flesta hjälmar kunna funka...men sen visar det sig på allvar vilken hjälm som sitter skönt. Vilken plåga med en som börjar trycka i pannan. För mig är det en ren tortyr och jag försöker röra på hjälmen för att avlasta tryckpunkten. Det är faktiskt först de senaste tre åren, sedan jag började använda ARAI:s hjälmar som jag hittat rätt och kunnat njuta fullt ut under längre turer.

Linnex
2011-04-15, 11:00
Själv så hittade jag igår äntligen en ny sommarjacka. En Richa med mycket mesh.
Skall ha den över Dainese säkerhetsjackan.
Förhoppningsvis så bli nu även turerna under årets varmaste dagar behagliga.

Mats Liifv
2011-04-15, 11:06
Själv så hittade jag igår äntligen en ny sommarjacka. En Richa med mycket mesh.
Skall ha den över Dainese säkerhetsjackan.
Förhoppningsvis så bli nu även turerna under årets varmaste dagar behagliga.Har en Halvarssonjacka med HI-Art mesh, jätteskön på sommaren...:)

Linnex
2011-04-15, 11:16
Har en Halvarssonjacka med HI-Art mesh, jätteskön på sommaren...:)

Vet inte vad HI-art står för:hmmmm2::flute: men det var samma på denna. Blev lovad av säljaren att jackan skulle tåla asfaltsskrap.

Mats Liifv
2011-04-15, 12:48
Vet inte vad HI-art står för:hmmmm2::flute: men det var samma på denna. Blev lovad av säljaren att jackan skulle tåla asfaltsskrap.

Så här beskrivs det av Halvarsson

HI-ART®
Det har hänt, det som inte får hända. Du klarade träffen mot marken, men du vet att det ändå bara är början.
Höll du en hastighet på 110 km/h så tar det fem till sju sekunder innan du stannar. Vanliga kläder står i den hastigheten emot asfalten i bråkdelen av en sekund!
HI-ART® är ett material som vi utvecklat själva och använder på utsatta partier i många av våra plagg. På det viset kan vi öka nötningsstyrkan med över femhundra procent för textilier och över tvåhundra procent för skinn – utan att kostnaderna för plaggen skjuter i höjden.
HI-ART® har en bindning som liknar frotté. Genom att tråden vänds utåt i form av små öglor, kommer friktionen slita mot fibrernas kortändor. Det är som när du sågar i en träbit, det är betydligt svårare att såga i fibrernas riktning än att såga av dem från sidan.
Så, om det som inte får hända ändå gör det, se till att ha HI-ART® i dina kläder.

Linnex
2011-04-16, 23:25
Köpte kevlar jeans och boots att ha på mig jourveckorna.

Lazze
2011-04-17, 00:12
Hjälmen tycker jag är den enskilt viktigaste detaljen i utrustning vad gäller passform. Trivs man inte med sin hjälm är tillvaron inget vidare. Den ska sitta skönt..har haft ett antal hjälmar genom åren som inte varit så sköna som jag önskat. Första en till två timmarna brukar de flesta hjälmar kunna funka...men sen visar det sig på allvar vilken hjälm som sitter skönt. Vilken plåga med en som börjar trycka i pannan. För mig är det en ren tortyr och jag försöker röra på hjälmen för att avlasta tryckpunkten. Det är faktiskt först de senaste tre åren, sedan jag började använda ARAI:s hjälmar som jag hittat rätt och kunnat njuta fullt ut under längre turer.

Jag har precis fått hem min nya hjälm. Köpte en Urban Warrior Summit 3.0.
Det var ett riktigt bra köp! Det finns ett statligt testlaboratorium i Storbrittannien som heter SHARP. Det har tilldelats uppgiften att testa alla på marknaden befintliga MC hjälmar och publicera resultaten på webben. Testet visar att denna hjälm fått 4 utav fem möjliga stjärnor, medans hjälmar som Shoei Multitech, Schubert C3 endast fick tre stjärnor (Airoh Matisse RS endast två). Prisskillnaden är en annan aspekt i det hela. Shoei (ovan) capris: 5500:-, Schubert (ovan) capris:5500:-. Min hjälm kostade 2895:- och för det fick jag (förutom en säker hjälm) inbyggt solvisir, Inbyggd intercom m bluetooth samt en snygg design. Grym ljudkvalitet fö. Låg i 110km/h och pratade i tel (via bluetooth) och både jag och min kollega hade kristallklar ljudkvalitet! Fantastiskt smidigt att, för den som vill, kunna koppla upp gps mot hjälmen och få talade körinstruktioner utan att behöva ta ögonen från vägen.
Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera denna hjälm :)

räven
2011-04-17, 08:11
Jag har precis fått hem min nya hjälm. Köpte en Urban Warrior Summit 3.0.
Det var ett riktigt bra köp! Det finns ett statligt testlaboratorium i Storbrittannien som heter SHARP. Det har tilldelats uppgiften att testa alla på marknaden befintliga MC hjälmar och publicera resultaten på webben. Testet visar att denna hjälm fått 4 utav fem möjliga stjärnor, medans hjälmar som Shoei Multitech, Schubert C3 endast fick tre stjärnor (Airoh Matisse RS endast två). Prisskillnaden är en annan aspekt i det hela. Shoei (ovan) capris: 5500:-, Schubert (ovan) capris:5500:-. Min hjälm kostade 2895:- och för det fick jag (förutom en säker hjälm) inbyggt solvisir, Inbyggd intercom m bluetooth samt en snygg design. Grym ljudkvalitet fö. Låg i 110km/h och pratade i tel (via bluetooth) och både jag och min kollega hade kristallklar ljudkvalitet! Fantastiskt smidigt att, för den som vill, kunna koppla upp gps mot hjälmen och få talade körinstruktioner utan att behöva ta ögonen från vägen.
Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera denna hjälm :)

Problemet är att våra huvudformer är så olika.

Lazze
2011-04-17, 08:28
Problemet är att våra huvudformer är så olika.

Naturligtvis är det så att vi är skapade med lite olika huvudform, men den passar perfekt på min träskalle :D

räven
2011-04-17, 09:06
Naturligtvis är det så att vi är skapade med lite olika huvudform, men den passar perfekt på min träskalle :D

Då blir man glad.

RobbeS
2011-04-17, 10:18
Jag har precis fått hem min nya hjälm. Köpte en Urban Warrior Summit 3.0.
Det var ett riktigt bra köp! Det finns ett statligt testlaboratorium i Storbrittannien som heter SHARP. Det har tilldelats uppgiften att testa alla på marknaden befintliga MC hjälmar och publicera resultaten på webben. Testet visar att denna hjälm fått 4 utav fem möjliga stjärnor, medans hjälmar som Shoei Multitech, Schubert C3 endast fick tre stjärnor (Airoh Matisse RS endast två). Prisskillnaden är en annan aspekt i det hela. Shoei (ovan) capris: 5500:-, Schubert (ovan) capris:5500:-. Min hjälm kostade 2895:- och för det fick jag (förutom en säker hjälm) inbyggt solvisir, Inbyggd intercom m bluetooth samt en snygg design. Grym ljudkvalitet fö. Låg i 110km/h och pratade i tel (via bluetooth) och både jag och min kollega hade kristallklar ljudkvalitet! Fantastiskt smidigt att, för den som vill, kunna koppla upp gps mot hjälmen och få talade körinstruktioner utan att behöva ta ögonen från vägen.
Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera denna hjälm :)

Var in och kollade på Sharp och kunde inte hitta Urban Warrior där. Den enda urban hjälmen som fanns var N20 som är en integral och fick tre stjärnor....

Lazze
2011-04-17, 10:51
Var in och kollade på Sharp och kunde inte hitta Urban Warrior där. Den enda urban hjälmen som fanns var N20 som är en integral och fick tre stjärnor....

Var och tittade där jag oxå nyss och såg den inte heller. I broschyren som uppvisades på mässan (på två hjul) så står det i klartext. Återförsäljaren skickade med nämnda broschyr med hjälmen hem till mig och jag läser innantill just nu. Känns som om dom vore ute på riktigt hal is om dom skulle ljuga om nå´t sån´t, eller hur? Ring till återförsäljaren TQ Motorsports (0650-10138) och prata direkt med dom om du/ni inte köper det jag skrivit :)

RobbeS
2011-04-17, 21:25
Var och tittade där jag oxå nyss och såg den inte heller. I broschyren som uppvisades på mässan (på två hjul) så står det i klartext. Återförsäljaren skickade med nämnda broschyr med hjälmen hem till mig och jag läser innantill just nu. Känns som om dom vore ute på riktigt hal is om dom skulle ljuga om nå´t sån´t, eller hur? Ring till återförsäljaren TQ Motorsports (0650-10138) och prata direkt med dom om du/ni inte köper det jag skrivit :)

Skrev till tq motorsports och frågade. Urban Warrior är samma hjälm som Duchinni D619 och den finns med i Sharp.... Så den verkar okey.... :)

Lazze
2011-04-17, 22:41
Skrev till tq motorsports och frågade. Urban Warrior är samma hjälm som Duchinni D619 och den finns med i Sharp.... Så den verkar okey.... :)

Skönt att höra :)

räven
2011-04-18, 08:43
Efterfrågan på varselvästar ökar (se oss) specielt med en samhörighetstext på ryggen.

Wolfie
2011-05-26, 20:03
Här är adressen till the shopface som butiken heter.
http://www.theshopface.com/

Va det gratis frakt hit till sverige när du beställde?
Funderar på att beställa ett par oxford stövlar någon som vet om det är bra kvalite?

har kollat på dom här http://www.theshopface.com/buy/Oxford-Products-Oxford-R9-Bone-Dry-Sports-Boots/08058#eq1