handdator

Visa fullständig version : Semesterplaner ?



triumphtobbe
2011-03-07, 23:18
Tjena, jag och några grabbar ska genomföra vår första mc-resa i sommar! Det ska bli riktigt kul och spännande! Det kommer inte att vara så avancerat eftersom det är första gången. Vi kommer att hålla oss i nordligaste delen av Tyskland. Det kommer att bli dags etapper som utgår från samma boende i 4 dagar.
Bland annat kommer vi att besöka bland annat Rugen och Naturpark "Lauenburgische Seen". Båda ställen innehar många fina mc-vägar och sevärdheter.

Så till frågan då? Är det någon som har några fina vägar eller sevärdheter som är ett måste på en tur i norra Tyskland?

Tobbe.

Kimmo
2011-03-08, 09:43
Semesterplanerna blir hoj i södra england med frugan. Ska bli kul då det blir premiär för
hojsemester med frugan och för mig själv oxå.

emmiz_75
2011-04-14, 19:09
Tjosan...

Vi har rullat runt en del i Europa men inte så mycke i tyskland, mest autobahn för o komma hemåt snabbt.
Vi rullade runt i Östra Europa i somras o året innnan.

I år ska vi röra oss mot skottland som det ser ut just nu. men man vet aldrig vad som händer...
Vi brukar åka dit näsan pekar o bokar aldrig annat än båt innan vi drar iväg

:))

Gibson
2011-04-14, 19:21
Tjosan...

Vi har rullat runt en del i Europa men inte så mycke i tyskland, mest autobahn för o komma hemåt snabbt.
Vi rullade runt i Östra Europa i somras o året innnan.

I år ska vi röra oss mot skottland som det ser ut just nu. men man vet aldrig vad som händer...
Vi brukar åka dit näsan pekar o bokar aldrig annat än båt innan vi drar iväg

:))

Härligt att höra, precis så gjorde frugan och jag på 80-talet, inte mycket som var bestämt om vart vi skulle åka utom att vi åket ner och hälsade på släkten i Kroatien men sen åkte vi bara dit näsan pekade och stannade där vi tyckte.:D

Gibson
2011-04-14, 19:22
Någon gång ska jag åka till England och Skottland och se, verkar vara så vackert.:)

Bighoj
2011-04-14, 19:34
Tjena, jag och några grabbar ska genomföra vår första mc-resa i sommar! Det ska bli riktigt kul och spännande! Det kommer inte att vara så avancerat eftersom det är första gången. Vi kommer att hålla oss i nordligaste delen av Tyskland. Det kommer att bli dags etapper som utgår från samma boende i 4 dagar.
Bland annat kommer vi att besöka bland annat Rugen och Naturpark "Lauenburgische Seen". Båda ställen innehar många fina mc-vägar och sevärdheter.

Så till frågan då? Är det någon som har några fina vägar eller sevärdheter som är ett måste på en tur i norra Tyskland?

Tobbe.

Hej ! Vi har inte åkt så väldigt mycket själv,men på hemvägen från östeuropa 09 åkte vi inom Rugen och kollade Hitlers gigantiska semesteranläggning Prora.(Om du inte redan gjort det så googla på Prora) Detta är ett måste att se när man ändå är på Rugen.
I år går resan till Tyskland,Tjeckien och Österike.
Hoppas ni får en lyckad förstaresa,och ska jag gissa tror jag inte det blir er sista.

emmiz_75
2011-04-14, 19:42
Hej ! Vi har inte åkt så väldigt mycket själv,men på hemvägen från östeuropa 09 åkte vi inom Rugen och kollade Hitlers gigantiska semesteranläggning Prora.(Om du inte redan gjort det så googla på Prora) Detta är ett måste att se när man ändå är på Rugen.
I år går resan till Tyskland,Tjeckien och Österike.
Hoppas ni får en lyckad förstaresa,och ska jag gissa tror jag inte det blir er sista.



tjosan missa inte zakopane o grossglockner om ni ska åka de vägarna......kan även rekommendera benkyrkan i Kutna Hora, väldigt speciell kyrka o vacker "stad" kanonfint landskap :)

emmiz_75
2011-04-14, 19:44
Härligt att höra, precis så gjorde frugan och jag på 80-talet, inte mycket som var bestämt om vart vi skulle åka utom att vi åket ner och hälsade på släkten i Kroatien men sen åkte vi bara dit näsan pekade och stannade där vi tyckte.:D

Kroatsien är riktigt fint :)

Bighoj
2011-04-14, 19:48
Någon gång ska jag åka till England och Skottland och se, verkar vara så vackert.:)

Just England/Skottland blir vår mc resa 2012.Vi har släkt på Skottland nämligen.Har tänkt köra genom Danmark ner till Amsterdam för att sedan ta båten till Newcastle och sen köra upp till Skottland.Hemvägen har vi tänkt köra genom hela England och båt mellan Dover Calais och vidare hemåt igen.

Bighoj
2011-04-14, 19:57
tjosan missa inte zakopane o grossglockner om ni ska åka de vägarna......kan även rekommendera benkyrkan i Kutna Hora, väldigt speciell kyrka o vacker "stad" kanonfint landskap :)

Kul att du nämner det,Har redan bokat stuga i Kutna Hora 2 nätter och sen blir det Cesky Krumlov 2 nätter(också bokad),Werfen,Zell am see,Bad gastein, Grossglockner.Heiligenblut
Vad är Zakopane för något och var ligger det ?

emmiz_75
2011-04-14, 20:27
Kul att du nämner det,Har redan bokat stuga i Kutna Hora 2 nätter och sen blir det Cesky Krumlov 2 nätter(också bokad),Werfen,Zell am see,Bad gastein, Grossglockner.Heiligenblut
Vad är Zakopane för något och var ligger det ?

Snacka om att jag blir sugen på att ut o äventyra nu !!
Kutna Hora är verkligen en upplevelse, jättemysigt samtidigt som benkyrkan kan vara lite bisarr....
zakopanne är bergen mellan polen och slovakien jättefint område helt otroligt vackert !
Grossglockner är ju helt otroligt vacker oxå,
men det vackraste jag sett hittills är Norge....

Bighoj
2011-04-14, 20:51
Snacka om att jag blir sugen på att ut o äventyra nu !!
Kutna Hora är verkligen en upplevelse, jättemysigt samtidigt som benkyrkan kan vara lite bisarr....
zakopanne är bergen mellan polen och slovakien jättefint område helt otroligt vackert !
Grossglockner är ju helt otroligt vacker oxå,
men det vackraste jag sett hittills är Norge....

Jo,nu vill man bara tiden ska gå fort så man får ge sig av.Zakopane blir det inte i år eftersom det blir en alltför stor omväg.Var i Krakow 09,vill dit någon gång igen och då är vi i så fall närmare Zakopane.Jag har planerat semestrarna fram t om 2013(ja,jag vet att jag är knäpp)2013är planen Köpenhamn,Oslobåten och köra uppåt i Norge för att sen gå in i Sverige,upp till treriksröset(Bara för att ha varit där) och sen ner genom avlånga Sverige och ta all släkt på vägen ner.Ska bli kul att gemföra Norge med Österike när det väl blir dax.Får se om vi tycker samma.

emmiz_75
2011-04-14, 21:11
Aha där ser man, Inte illa att ha planerat semestrarna så långt framåt.......
vi var i Krakow i somras o stannade till o bytte bakdäck på yamman, lite bättre priser i östländerna. Dessutom är min man väldigt intresserad av hur utvecklingen går i öst.

Österrike är riktigt vackert det går inte säga annat. Vi råkade ut för en rolig incident där hehe....*ler*
Skulle åka igenom en tunnel efter vi vart vid glaciären, men de rök så mycke ur tunneln att vi började fundera på om de brann eller ngt ....
När vi väl besluta oss för att åka igenom så upptäckte vi att det var molnen från andra sidan fjället som kom igenom tuneln :)

Ska du genom Norge så missar du väl inte trollstigen, hadangervidda , geijranger och vägen till bergen...Otroooligt vackert.

leffa
2011-04-15, 10:28
Frugan och jag ska följa med mats o maud till österrike i sommar ,vi har aldrig åkt mc utomlands någon gång så vi ser verkligen fram emot detta äventyr.

Mats Liifv
2011-04-15, 11:12
Frugan och jag ska följa med mats o maud till österrike i sommar ,vi har aldrig åkt mc utomlands någon gång så vi ser verkligen fram emot detta äventyr.Det gör vi också...Alperna lockar alltid! :D

Bighoj
2011-04-15, 11:33
Frugan och jag ska följa med mats o maud till österrike i sommar ,vi har aldrig åkt mc utomlands någon gång så vi ser verkligen fram emot detta äventyr.

För flera år sedan fick jag höra att-Man är inte en "riktig"knutte förrän man varit på mc i Österike.Tydligen drar detta land fortfarande till sig mc buret folk av massor,och det är ju trevligt.Det verkar t om som att Österike och alperna ökar som resmål igen.

Mats Liifv
2011-04-15, 12:51
För flera år sedan fick jag höra att-Man är inte en "riktig"knutte förrän man varit på mc i Österike.Tydligen drar detta land fortfarande till sig mc buret folk av massor,och det är ju trevligt.Det verkar t om som att Österike och alperna ökar som resmål igen.Blir nu femte året av de senaste sex, som vi åker till detta område. Blir lätt beroendeframkallande när man en gång varit där....;)

stefanistockholm
2011-04-15, 14:11
Våran plan är att köra till Dunkerque via Amsterdam och så en annan väg hem... Regnar det så åker vi åt ett annat håll. Det är resan som är målet s a s...

emmiz_75
2011-05-25, 22:14
nedräkning pågår nu.....v 24 drar vi iväg... Bokade båten över till England nu ikväll :)
Lääängtar.....